Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 02-06-20 15h04
Antwoorden: 18 antwoorden
Groot was mijn geluk dat ik vrijdagmiddag voor mijn S20+ bij de orange shop in Oostende een esim QR code kon halen. De shopmedewerker wist me te vertellen dat ik deze zonder probleem onmiddellijk kon inscannen voor activatie. Helaas kreeg ik een melding dat activatie niet lukte. Hierop belde ik klantendienst omdat ik ongerust ben voor deactivatie nanosimkaart. Uiteindelijk werd ik wandelen gestuurd met argument dat het niet Orange haar probleem is wanneer mijn sim zou uitvallen. Dus ging ik snel terug naar de orange shop en werd er een nieuwe activatie aangevraagd die ik dan bij thuiskomst met wi-fi gescand heb. Nu staat mijn esim profiel al sinds vrijdag namiddag opgeslagen maar heeft orange deze swap niet uitgevoerd. Het is onbegrijpelijk dat reclame wordt gemaakt voor een product dat men niet kan of wil activeren. Maar het ergst van al vind ik de houding van de klantendienst want hoezeer ik graag een oplossing vind wordt elke vraagstelling naar de klantendienst via alle mogelijke kanalen genegeerd alsof de klant lucht is. Wanneer dit bovenop een (off-topic) wekenlange aanslepende storing op decoders en ook mobile tv app die ze weigeren op te lossen komt kun je als klant alleen maar ontgoocheld zijn. Elke maand betaal je 150 euro voor veelbelovende producten en dan wordt je bij technische problemen zo afgescheept. Wat teleurstellend dat orange zo met haar klanten omgaat.
@Goedleven52 je E-sim kan je actief maken daar zit het hem probleem niet maar je krijgt die E-sim en de gewone simkaart niet mee zonder geldige pas. Dus je vriend heeft een geldige pas nodig en geen kopie. En dat ook voor een gewone simkaart , er dient een geldige pas te zijn die af te geven is geen kopie en je dient op een Belgische mast te zitten voor activering. Anders gaat het niet werken.
Ik ben geen medewerker want die zijn hier niet online enkel klanten die andere klanten helpen. Heb wel voor Telenet jaren gewerkt dus ik weet waar ik over spreek.
Mijn Belgische fysieke sim kaart is reeds geactiveerd en werkt. Maar de QR code die ik vorige week kreeg werkt nu niet meer ? DE shop in Sint-Niklaas is telefonisch niet bereikbaar , voor een telefoonwinkel !! Dus mijn vriend gaat morgen opnieuw uurtje aanschuiven om dan de nieuwe Qr code door te sturen . Als het lukt ........ ????? Ben in Spanje ook bij orange , wat gaat het hier goed!!!
@Goedleven52 ja dat klopt. Als eerst de QR code actief was en nu is de fysieke simkaart actief dan is de QR code uitgeschakeld. Heb het allemaal uitvoerig getest de werking met de E-sim dus je zal deze opnieuw moeten activeren.
In feite zou het technisch toch heel gemakkelijk mogelijk zijn om je esim online te activeren. Je logt namelijk thuis in met it's me op je persoonlijke klantenzone van Orange waarna je de mogelijkheid zou moeten krijgen een esim aan te vragen waarna Orange deze via e-mail naar je mailadres stuurt ofwel in de account plaatst waarna je deze scant en esim hebt. It's me is namelijk een officiële id inlog procedure van de overheid dus waarom kan Orange als één van de weinige daar niet mee aan de slag. Je kan it's me tegenwoordig zelfs al gebruiken voor aanvraag hypothecair krediet, producten bij de andere telecomproviders enz.
ik heb reeds een abonnement afgesloten digitaal , ik heb mijn nieuwe simkaart toegestuurd gekregen in Belgie bij mijn vriend ? Hij heeft geprobeerd om in te loggen op het orange netwerk maar de kaart blijkt niet actief te zien . Dus ga opnieuw contact opnemen met orange. ? Daar doe ik opnieuw de procedure met de esim. Tanks