annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Als buitenlander Internet aanvragen tijdens Corona

Topic gestart op: 03-05-20 12h25

Antwoorden: 33 antwoorden

RvanDijke
Ervaren verkenner

Als buitenlander Internet aanvragen tijdens Corona

OPGELOST

Vorige week vrijdag ben ik terug vanuit Nederland verhuisd naar Antwerpen, Ik ben een week vantevoren bezig geweest om een pakket af te sluiten.

Via de website ging dat niet omdat ik dus nog geen Belgisch nummer had en dat probeer ik juist te bestellen... Dus telefonisch contact gezocht daar werd mij verteld dat ik een kopie van mijn paspoort naar id@orange.be moest sturen. Dit heb ik direct na het gesprek gedaan. Tijdens ditzelfde gesprek maakt meneer een order voor me aan (Duo internet en simkaartje) en word me verteld dat er spoedig contact met me zal worden opgenomen.

Na 5 werkdagen niks van Orange te horen besluit ik zelf weer terug te bellen, er word mij verteld dat mijn ID is doorgestuurd en gekoppeld met het ordernummer maar dat mijn klantennummer verdwenen is (???). Dus word er een nieuw klantennummer aangemaakt en weer gezegd dat er contact met mij opgenomen gaat worden.

Nu ben ik in totaal bijna 3 weken verder en er is verder niets gedaan. Ik kan niet meer bellen met mijn Nederlands nummer want het "gratis" nummer is niet gratis met een buitenlands nummer... Ik snap heus dat dingen anders zijn ivm het virus maar ik zit dus ook vast thuis zonder internet en als ik naar de klantenservice bel (doormiddel van de telefoon van een vriend) word er blijkbaar gewoon tegen me gelogen dat er contact met me opgenomen gaat worden...

Heeft iemand enig idee hoe nu verder? Het lijkt erop dat doordat de winkels verplicht zijn dicht te zijn (hier maak je normaal een afspraak als buitenlander) ik simpelweg geen afspraak kan maken omdat er in het orange systeem geen aanpassingen gemaakt zijn voor mensen zoals ik die dus nog geen Belgisch nummer hebben.

Groetjes
Roy

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@RvanDijke  nee dan klopt het niet. De staat of gemeente beter gezegd zal je die kaart toekennen als je als vreemdeling hier komt wonen. Je kan dan zo een kaart aanvragen bij je gemeente hier wat extra info over :

Als EU-burger heeft u automatisch recht op permanent verblijf in een ander EU-land als u daar de afgelopen 5 jaar ononderbroken legaal gewoond heeft. U kunt dan een permanent verblijfsdocument aanvragen, een bewijs dat u het recht heeft permanent te wonen in het land waar u nu woont, zonder enige voorwaarden.

Dus je komt niet verder je hebt nog altijd geen Belgische kaart of pas die hier in je gemeente of stad is uitgegeven. Er moet een pas zijn waarop staat dat je hier woont , waar je woont en dat deze is uitgegeven te stad Antwerpen. Dan pas heb je volledig recht op je provider diensten. Ik kan het niet anders maken helaas er zijn ook geen andere wegen te bewandelen om het anders te zien. Je krijgt geen abonnement ergens op voor het in orde is.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
33 ANTWOORDEN 33
patrick2
Wijze
Wijze

@Totem  hierbij de link : 

https://www.orange.be/sites/b2c/files/gc_1906010_b2c_internet_tv_nl.pdf

Paragraaf 4.3.1

Deze algemene voorwaarden voor tv en internet diensten zijn geldig VANAF 1 juli 2019. 

Misschien toch eens laten bekijken dat deze misverstanden er uit zijn. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze


@patrick2  schreef:

@Totem  hierbij de link : 

https://www.orange.be/sites/b2c/files/gc_1906010_b2c_internet_tv_nl.pdf

Paragraaf 4.3.1

Deze algemene voorwaarden voor tv en internet diensten zijn geldig VANAF 1 juli 2019. 

Misschien toch eens laten bekijken dat deze misverstanden er uit zijn. 


Bedankt @patrick2,

Nu begrijp ik het beter ! De paragraaf zegt :

"Indien de Klant een natuurlijke persoon is: de originele
Belgische identiteitskaart, de EU-verblijfskaart of de originele
identiteitskaart voor in België verblijvende vreemdelingen of in
voorkomend geval elk ander identificatiedocument"

In dit geval gaat het over "elk ander identificatiedocument", daardoor is het activeren van buitenlandse klanten toegestaan. Uit ervaring is het al meermaals gebeurt dat de klantendienst een buitenlandse prospect naar de shops wijst voor een activatie, daar werkt het in de meeste gevallen.

@RvanDijke Totem heeft jammer genoeg geen toegang naar de data van de klantendienst, om details te verkrijgen over je aanvraag en je activatie zou je best het webcare-tribe aanspreken hieromtrent !

Totem's zonnegroeten,

Totem

RvanDijke
Ervaren verkenner

Ok.. Sorry maar er kan wel gezegd worden dat het mogelijk is maar in de praktijk verloopt het anders dan. Want als ik aan de telefoon mijn order probeer door te zetten zit de klantendienst met een systeem waar een belgisch ID verplicht is alvorens ze dit af kunnen sluiten.

Dus mijn vraag is, waar kan ik dan terecht nu de winkels gesloten zijn en ze telefonisch met een block zitten door het ID.

0 pluimen
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze


@RvanDijke  schreef:

Ok.. Sorry maar er kan wel gezegd worden dat het mogelijk is maar in de praktijk verloopt het anders dan. Want als ik aan de telefoon mijn order probeer door te zetten zit de klantendienst met een systeem waar een belgisch ID verplicht is alvorens ze dit af kunnen sluiten.

Dus mijn vraag is, waar kan ik dan terecht nu de winkels gesloten zijn en ze telefonisch met een block zitten door het ID.


Ugh @RvanDijke,

In spoedgevallen mag je een afspraak inplannen bij de shops via deze link.

Totem waakt op zijn Tribe !

Totem

patrick2
Wijze
Wijze

@RvanDijke  misschien een truckje uitvoeren en dat moet je eens vragen of dat gaat aan de klantendienst...

Het is namelijk zo dat als een bedrijf diensten vraagt en ze zijn in de opstart dan kan je ingeven dat het BTW nummer in aanvraag is. Op die manier kan een business klant toch diensten hebben en achteraf de rest in orde maken. Vraag eens of die mogelijkheid er is om je paspoort of iets op ' in aanvraag te zetten ' dan eens zien of het gaat. Maar dat moet je aan de klantendienst vragen he ik kan het enkel meegeven als tip of advies. Zo heb ik het vroeger meermaals gedaan met business klanten.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen