annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Als buitenlander Internet aanvragen tijdens Corona

Topic gestart op: 03-05-20 12h25

Antwoorden: 33 antwoorden

RvanDijke
Ervaren verkenner

Als buitenlander Internet aanvragen tijdens Corona

OPGELOST

Vorige week vrijdag ben ik terug vanuit Nederland verhuisd naar Antwerpen, Ik ben een week vantevoren bezig geweest om een pakket af te sluiten.

Via de website ging dat niet omdat ik dus nog geen Belgisch nummer had en dat probeer ik juist te bestellen... Dus telefonisch contact gezocht daar werd mij verteld dat ik een kopie van mijn paspoort naar id@orange.be moest sturen. Dit heb ik direct na het gesprek gedaan. Tijdens ditzelfde gesprek maakt meneer een order voor me aan (Duo internet en simkaartje) en word me verteld dat er spoedig contact met me zal worden opgenomen.

Na 5 werkdagen niks van Orange te horen besluit ik zelf weer terug te bellen, er word mij verteld dat mijn ID is doorgestuurd en gekoppeld met het ordernummer maar dat mijn klantennummer verdwenen is (???). Dus word er een nieuw klantennummer aangemaakt en weer gezegd dat er contact met mij opgenomen gaat worden.

Nu ben ik in totaal bijna 3 weken verder en er is verder niets gedaan. Ik kan niet meer bellen met mijn Nederlands nummer want het "gratis" nummer is niet gratis met een buitenlands nummer... Ik snap heus dat dingen anders zijn ivm het virus maar ik zit dus ook vast thuis zonder internet en als ik naar de klantenservice bel (doormiddel van de telefoon van een vriend) word er blijkbaar gewoon tegen me gelogen dat er contact met me opgenomen gaat worden...

Heeft iemand enig idee hoe nu verder? Het lijkt erop dat doordat de winkels verplicht zijn dicht te zijn (hier maak je normaal een afspraak als buitenlander) ik simpelweg geen afspraak kan maken omdat er in het orange systeem geen aanpassingen gemaakt zijn voor mensen zoals ik die dus nog geen Belgisch nummer hebben.

Groetjes
Roy

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@RvanDijke  nee dan klopt het niet. De staat of gemeente beter gezegd zal je die kaart toekennen als je als vreemdeling hier komt wonen. Je kan dan zo een kaart aanvragen bij je gemeente hier wat extra info over :

Als EU-burger heeft u automatisch recht op permanent verblijf in een ander EU-land als u daar de afgelopen 5 jaar ononderbroken legaal gewoond heeft. U kunt dan een permanent verblijfsdocument aanvragen, een bewijs dat u het recht heeft permanent te wonen in het land waar u nu woont, zonder enige voorwaarden.

Dus je komt niet verder je hebt nog altijd geen Belgische kaart of pas die hier in je gemeente of stad is uitgegeven. Er moet een pas zijn waarop staat dat je hier woont , waar je woont en dat deze is uitgegeven te stad Antwerpen. Dan pas heb je volledig recht op je provider diensten. Ik kan het niet anders maken helaas er zijn ook geen andere wegen te bewandelen om het anders te zien. Je krijgt geen abonnement ergens op voor het in orde is.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
33 ANTWOORDEN 33
patrick2
Wijze
Wijze

@Totem  ah oke dus die ' elke ander indentificatiedocument' verwijst dan naar een ander paspoort als ik het goed begrijp. 

Dan is dat ook weer de opgehelderd. Dan is deze info duidelijk !!! 

@RvanDijke  zoals je ziet het kan dus blijkbaar wel maar ga je eens het Webacre team moeten aanspreken . Die kan je bereiken via Messenger of Twitter en daar je klantennummer geven en je andere gegevens. Op die manier kunnen ze het bekijken en in orde maken. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


RvanDijke
Ervaren verkenner

Welke facebook groep op messenger moet ik daarvoor contacteren? de normale Orange pagina kan ik geen berichten naar sturen.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@RvanDijke  als je FB hebt kan je eens naar de FB pagina van Orange gaan. Daar kan je chat bericht kiezen en ze dan een bericht sturen. Gewoon Orange is dat er is niks speciaals aan. Of als je enkel Messenger hebt dan kan je Orange ingeven en dan bericht sturen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


RvanDijke
Ervaren verkenner

Als ik daar een bericht naar stuur krijg ik een foutmelding met "deze persoon is momenteel niet beschikbaar" Ik zal het onderstaande linkje eens proberen.

In ieder geval bedankt mannen!

"inspirerende indianen quote"

patrick2
Wijze
Wijze

@RvanDijke  als 'buitenlander' dien je eerste een Belgische indentiteit's kaart te hebben en een een rekening nummer hier. Dan moet je domiciliiering ook in orde zijn hier. Als dat allemaal in orde dan kan je pas je hier bij een provider je diensten en of producten bestellen. 

Dit heeft er allemaal mee te maken dat je zogezegd geen fraude kan plegen. Heb in het verleden dit ook allemaal al meegemaakt , niet persoonlijk maar wel op de klantendienst. Eens dat in orde is dan is er geen probleem. Nu weet ik niet precies wat het is met dat email adres en wat je daar heen moet sturen maar anders kan je de klantendienst nog eens bellen. 

Dit is de enige info die ik je kan geven. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen