Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 02-10-20 17h31
Antwoorden: 10 antwoorden
Als zowel Orange cloud als coyote uit mijn abonnement geschrapt worden, twee extra's waar ik veel belang aan hechte bij mijn keuze van abonnement , moet ik dan nog steeds de volle pot betalen ?
@KurtC je had inderdaad als extra de Coyote en de Cloud opslag maar Orange heeft beslist te laten vallen. Dit zijn extra diensten en kan een provider opzeggen wanneer deze maar wil. Je hebt niet getekend voor Coyote en Cloud opslag als contract maar je tekent voor een contract voor een mobiel abonnement. Als de provider je daar iets extra bij geeft gratis is dat mooi meegenomen maar dat kan een provider ten aller tijde stop zetten. De samenwerking is trouwens ook stop gezet tussen Coyote en Orange dus die diensten kunnen niet meer door gezet worden. En de Cloud opslag is iets waar Orange zelf voor gekozen heeft deze te stoppen. Ook heeft Orange daar een alternatief voor, voor eventuele Cloud opslag te gebruiken.
Om terug te komen op je aangekochte auto :
je hebt getekend om die extra opties te kopen in je auto. Aangezien de Coyote en de Cloud opslag geen opties zijn maar een extra gratis dienst waar je gebruik van kan maken mag Orange dat ten aller tijde opzeggen.
Alternatief ?
1,90 + 3,90 🤔
@KurtC als je het alternatief neemt voor de Cloud opslag is dat betalend want dat gaat via Goolge diensten. Nu kan je natuurlijk ook kiezen voor de Drop box of een ander alternatief daar sta je vrij in in die keus.
Coyote apart is ook betalend wat het exact kost heb ik geen idee van.
Ik gebruik voor de Cloud opslag de Cloud van Apple aangezien ik een Iphone heb. Mijn partner heeft dat ook een Iphone en dus gebruiken wij samen 1 Cloud. Heb 200 GB voor € 1.99 per maand en daar zetten wij alle foto's op voor de rest niks. Je zou eens kunnen zien of jou smartphone fabrikant ook geen Cloud ondersteund want tegenwoordig doen vele fabrikanten die ondersteuning.
Je zou ook nog eventueel een eigen NAS server kunnen aanschaffen en daar je Cloud opslag op maken maar dat is wel wat overdreven als je dat maar weinig nodig hebt. Toevallig heb ik dat ook omdat daar de belangrijke documenten goed en veilig op staan dus niks geen foto's. Maar ik gebruik de NAS ook voor andere dingen om thuis te gebruiken en niet enkel de Cloud. En voor iemand die enkel foto's wil bewaren is de NAS wat overdreven.
Betreft navigatie kan ik je Waze aanraden die is gratis te gebruiken en niet slecht. Heb het gewoon eens een tijdje getest en was er niet geheel ontevreden over. Die doet wat die moet doen en zit niet ingewikkeld in elkaar.
Mij gaat het niet over de oplossingen.
Backups staan uiteraard op verschillende plaatsen en navigatie a la Waze en Flitsmeister zijn voldoende voorhanden.
Het gaat mij vooral over het verwijderen van bepaalde diensten waar ze je mee gelokt hebben om nadien de volle pot aan te rekenen.
Het maakt natuurlijk het overstappen naar andere providers veel makkelijker op deze manier.
Maar zou toch zonde zijn na 10 jaar.
@KurtC het is niet om de klant mee te lokken naar een provider. Een klant kiest er voor om voor bepaalde diensten naar een provider te gaan , of de provider die diensten gratis extra erbij geeft of betalend is maakt niks uit. De klant is diegene die de keus maakt maar de provider is diegene die de keus maakt of deze diensten zullen verdwijnen of niet. Het abonnement wat je betaald is gewoon voor het geen wat erin zit het onbeperkte bellen en sms en data maar niet voor Coyote of Cloud opslag want dan zou je abonnement duurder geweest zijn.
Het staat een provider vrij om zijn diensten te wijzigen wanneer deze wil. Dat kan zijn dat er positief nieuws is dat er extra bij komt maar kan ook negatief zijn door bepaalde dingen te schrappen. De klant moet dan beslissen wat die doet blijft die bij zijn provider of stapt die over.
Het probleem is dat mensen zich laten lokken door extra dingen die je als extra krijgt. Maar staan er eigenlijk niet bij stil dat een provider vrij is om te doen wat die wil er is geen regelement over. Het enige waar de provider zich aan moet houden is dat je kan bellen, data gebruiken en smsen zoals in je contract staat. Daarnaast kan het aanbod bij elke provider veranderd worden. En dan is het de pech dat sommige klanten overstappen omdat er bepaalde dingen niet worden aangeboden. Nu kan je een overstap doen maar Telenet en Proximus bieden geen gelijkaardige diensten aan dus daar ben je niks mee.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
5 | |
5 | |
3 | |
3 | |
3 |