annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mobiel betalen App store werkt niet

Topic gestart op: 28-10-22 09h53

Antwoorden: 4 antwoorden

SamGeens
Gewaardeerd verkenner

Mobiel betalen App store werkt niet

Beste Tribers

Sinds 22 juli 2022 is het mogelijk op mobiel te betalen in de App Store (https://www.orange.be/nl/blog/orange-factuur-aankopen-multimedia). Maar het is voor mij en voor andere niet mogelijk om een telefoon nummer te koppelen in de App Store. Na het ingeven van het telefoon nummer komt de melding "Kan code niet sturen. Betaling vie de mobiele telefoonrekening is alleen beschikbaar met BASE-PayByMobile, Proximus en Orange. Voer een andere mobiel nummer in of selecteer een andere betaalmethode." Dit gebeurd bij zowel abonnementen als herlaadkaarten.

Iemand die hier meer over weet of een oplossing kent? 

Labels (1)
4 ANTWOORDEN 4
SamGeens
Gewaardeerd verkenner

Voor de geïnteresseerden met dit gelijkaardig probleem:

Mijn familieleden, Orange kennissen en ikzelf hebben exact ditzelfde probleem. Ook het toevoegen van een orange nummer in de Apple AppStore geeft een foutmelding.

Een maand geleden heb ik hiervoor contact opgenomen met de orange klantendienst, na heel wat uitleg vertelden ze mij dat dit een probleem was voor een technisch expert. Hiervoor kreeg ik een dossier nummer waar ik reeds een maand niets meer van had gehoord. 

2 dagen geleden nam ik opnieuw contact op met Orange om te vragen naar de status van dit dossier. Hierop kreeg ik als antwoord dat het dossier zonder iets te doen gesloten was. Dus de hele uitleg aan de Orange support dienst begon terug van nul. 

Overigs had ik gelijktijdig contact opgenomen met de Apple support dienst. Het overleg hier ging vlot en met duidelijke antwoorden (in tegenstelling tot Orange). Na wat stappen te hebben overlopen zeiden zij dat dit een probleem is bij Orange en dat ik dit opnieuw met hen moest bespreken. Gelukkig gaf de Apple support dienst mij een referentie nummer zodat, indien ik toch extra hulp van hun nodig had, ik rechtstreeks bij een senior advisor terecht zou komen.

En... gelukkig want het eerst volgende antwoordt van Orange was dat ik contact moest opnemen met de Apple support dienst. Zogezegd zogedaan. 10 minuten aan de lijn gehangen met een Apple senior advisor die me dan weer uitlegde dat alle Apple systemen in orde zijn en dat ze de foutmelding hadden gecontroleerd en dat dit wel degelijk een probleem is bij Orange. 

Dus de volgende stap, opnieuw contact opnemen met de Orange support dienst. Dit maal een veel sneller antwoordt, dat volgens hun Apple geen herlaadkaarten ondersteunt en dit dit hieraan zou liggen. Wat bij mijn weten enkel een makkelijke smoes is om zo rap mogelijk van dit vanaf te zijn (betalen als Proximus prepaid klant in de Apple AppStore is geen enkel probleem). Want zoals ik in het begin al aangaf ken ik heel wat andere (ook niet herlaadkaart) Orange klanten met exact hetzelfde probleem. 

Vandaar dat ik hier jou vraag op dit forum tegen kom omdat ik zocht naar andere Orange klanten met dit gelijkaardig probleem. Ergens enkele dagen/maanden geleden moet hier van mij ook nog een topic zijn met dezelfde vraag voordat het hele Orange - support verhaal is gestart. 

Kortom om het in een spreekwoord samen te vatten sterk "van het kastje naar de muur gestuur" werk van Orange omtrent dit probleem.

 

Enkele zaken ter verduidelijking:

- Meerdere apparten zijn getest (iPhone, iPad, Mac, webbrowser), alle met dezelfde foutmelding

- De telefoon nummer is op alle mogelijke manieren al ingegeven

- Multimedia aankoop blokkering is niet ingeschakeld (aankopen in andere stores werken wel)

- Zowel herlaadkaarten als Orange abonnementen vertonen dit probleem

0 pluimen
Anonymous
Niet van toepassing

@SamGeens Dan vrees ik dat uw beste optie is Orange eens bericht te sturen via Facebook Messenger of via twitter , deze mensen kunnen dan zien wat er juist aan de hand is.

0 pluimen
Anonymous
Niet van toepassing

@SamGeens 

In de MyOrange app staat daar bij je tariefplan , en opties beheren , niet de optie aangevinkt :blokkering multimedia aankopen? zoja is dit het probleem.

Als het dat is dan moet je dat gewoon terug uitzetten , en dan zou het na paar uur moeten werken dacht ik?

 

 

0 pluimen
SamGeens
Gewaardeerd verkenner

@Anonymous blokkering multimedia aankopen staat uit. Dit was ik vergeten melden maar aankopen in de Playstation Store ect werken wel.

Dit lijkt meer op Apple die geen Orange telefoon nummers kan accepteren. Enkele weken geleden werkte dit wel maar nu is het zelfs niet meer mogelijk om een telefoonnummer te koppelen. Andere nummers ingeven werkt natuurlijk wel maar dan krijg je geen verificatie code, wanneer je een Orange nummer ingeeft komt de melding te voorschijn.

Leden met de meeste pluimen