annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mobiele internet tijdens het bellen

Topic gestart op: 12-12-19 16h26

Antwoorden: 7 antwoorden

Diar
Gewaardeerd verkenner

Mobiele internet tijdens het bellen

Het wegvallen van 3/4g bij het bellen?

of ben ik de enige?

Labels (1)
7 ANTWOORDEN 7
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Diar  schreef:

Ik heb al 2 keer ervoor gebeld en als antwoord krijg ik “dat kan niet”...


Heb je effectief al tweemaal dat antwoord gehad? Toch niet toevallig tweemaal dezelfde operator aan de lijn gehad?

Want je kunt altijd de pech hebben van net de niet meest onderlegde (dat is een eufemisme uiteraard) medewerker aan de lijn te krijgen ... En dan helpt enkel maar mater nog eens proberen ..

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


TomN
Orange-werknemer

Beste @Diar ,

 

Indien je VoLTE (bellen via 4G) actief hebt staan (je toestel moet dit ook ondersteunen) klopt het dat dit niet kan, want dat zou willen zeggen dat je verbinding volledig weg is (ook je telefoon gesprek).  Je hebt namelijk een tunnel actief staan naar het netwerk waarbinnen verscheidene "virtuele" circuits opgezet worden, zo ook voor je gesprek en je internet.

Echter, indien je niet via VoLTE zou bellen en je maakt of krijgt een oproep in een zone terecht waar geen 3G+ aanwezig is, dan zal dit inderdaad voorvallen - je valt dan terug op 3G voor je oproep.  Dit is wat men noemt een circuit-switched netwerk, en daar krijg je per dienst een kanaal.  3G+ werkt volgens het principe dual-carrier, of met andere woorden 2 circuits/communicatiekanalen (indien ze allebei in gebruik zijn voor je data, heb je extra snelle data verbinding, krijg je een oproep dan zal een van deze kanalen hiervoor gebruikt worden en het andere voor internet blijven dienen).

Het is zo dat er bijna geen plaatsen meer zijn waar er geen 3G+ mogelijk is, maar er bestaan wel nog toestellen (oudere) die geen VoLTE ondersteunen (of waar het niet aan staat) en zelfs nog toestellen (wederom oudere) die geen 3G+ ondersteunen (maar dat is bij jou niet het geval gezien je 4G internet hebt 🙂 ).

Ik zeg niet dat bij jou de VoLTE uit staat of dat je toestel dit niet ondersteund, echter het is wat ik vermoed.

Hopelijk schept dit wat duidelijkheid.

 

Mijn posts geven mijn persoonlijke mening weer en zijn geenszins een officiëel antwoord van Orange. Ik ben ook gewoon een deelnemer aan het forum als gebruiker.

Cdt24801
Wijze
Wijze

Ik persoonlijk heb er nog nooit last van gehad ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen