annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange-Familie

Topic gestart op: 05-06-21 15h32

Antwoorden: 5 antwoorden

Meggy
Gewaardeerd verkenner

Orange-Familie

OPGELOST

Ik ben onlangs een familie aangegaan met een familielid omdat ik een verjaardagscadeau GB zou willen doorgeven.   We hebben beiden een Tempo Easy herlaadkaart en ik heb me dus volgens de procedure https://www.orange.be/nl/hulp/orange-thank-you/hoe-voeg-ik-iemand-toe-aan-mijn-orange-thank-you-fami... kunnen aansluiten bij haar familie.  We kregen beiden een bevestigende SMS dat we deel uitmaken van dezelfde familie.  Op dat moment zag ik ook in de App dat ik 1 familielid had.

Een dag later was de melding van mijn ene familielid bij mij al verdwenen.
Meggy_0-1622898619209.png

Terwijl mijn nummer vandaag nog steeds in het lijstje van familieleden vermeld staat bij mijn familielid.


Blijkt wanneer ik poog mijn GB door te geven, ik alleen maar kan accepteren en niet de mogelijkheid om door te geven.

Meggy_1-1622898834966.png

Suggesties wat er fout is of wat ik kan doen ?

Of werkt het doorgeven niet aangezien ik aangesloten heb bij haar familie en niet omgekeerd.

 

 

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Meggy
Gewaardeerd verkenner

@Josette @patrick2 
We waren beiden voordien nog geen lid van geen enkele familie, nooit geweest zelfs.  Haar familie werd deze week nieuw aangemaakt, maar om een of andere duistere reden stond haar nummer in mijn App niet in mijn familielijstje, waardoor ik mijn cadeau dus niet kon doorgeven.
Bij wijze van check heb ik QUIT FAMILY gedaan, waarop we beiden opnieuw een SMS kregen dat ik haar familie verlaten had.   Dus ik was wel degelijk familielid van dezelfde familie, maar kon toch niet doorgeven.

Als ultieme test heeft zij ook de familie verlaten en hebben we de rollen omgekeerd.  Ik heb een nieuwe familie aangemaakt en zij probeerde de mijne te joinen.  Daarop kreeg ze een rare SMS "Je kan je momenteel niet aansluiten bij een Orange Thank You familie."

Het systeem werkt duidelijk niet optimaal!

Als proef op de som hebben we een ander telnummer toegevoegd aan mijn familie.  Daar kon ik zonder problemen ogenblikkelijk mijn GB aan doorgeven.  Wat duidelijk bewijst dat alle handelingen correct waren, alleen werkt dit systeem blijkbaar langs geen kanten voor dat ene nummer.

Er is dus eigenlijk geen verklaring voor het probleem gevonden, maar ik heb mijn GB nu wel kunnen doorgeven, zij het niet naar het nummer waarvoor het bedoeld was.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
Meggy
Gewaardeerd verkenner

@Josette @patrick2 
We waren beiden voordien nog geen lid van geen enkele familie, nooit geweest zelfs.  Haar familie werd deze week nieuw aangemaakt, maar om een of andere duistere reden stond haar nummer in mijn App niet in mijn familielijstje, waardoor ik mijn cadeau dus niet kon doorgeven.
Bij wijze van check heb ik QUIT FAMILY gedaan, waarop we beiden opnieuw een SMS kregen dat ik haar familie verlaten had.   Dus ik was wel degelijk familielid van dezelfde familie, maar kon toch niet doorgeven.

Als ultieme test heeft zij ook de familie verlaten en hebben we de rollen omgekeerd.  Ik heb een nieuwe familie aangemaakt en zij probeerde de mijne te joinen.  Daarop kreeg ze een rare SMS "Je kan je momenteel niet aansluiten bij een Orange Thank You familie."

Het systeem werkt duidelijk niet optimaal!

Als proef op de som hebben we een ander telnummer toegevoegd aan mijn familie.  Daar kon ik zonder problemen ogenblikkelijk mijn GB aan doorgeven.  Wat duidelijk bewijst dat alle handelingen correct waren, alleen werkt dit systeem blijkbaar langs geen kanten voor dat ene nummer.

Er is dus eigenlijk geen verklaring voor het probleem gevonden, maar ik heb mijn GB nu wel kunnen doorgeven, zij het niet naar het nummer waarvoor het bedoeld was.

patrick2
Wijze
Wijze

@Meggy  

Nu nog een beetje een stomme vraag maar het nummer wat je erbij wil zetten is toch wel Orange klant ? 

Anders zou de persoon in kwestie eens de klantendienst moeten contacteren en het nummer uit laten zoeken wat er achterliggend mis gaat om 'familie' te worden. 

Het is inderdaad vreemd dat je wel een ander nummer kan toevoegen en ook direct de data kan door geven en bij het andere nummer niet. Hier heb ik ook niet direct een verklaring voor wat er mis kan zijn. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Meggy
Gewaardeerd verkenner

@patrick2 
We zijn beiden Tempo Easy.  En ik heb het uiteindelijk doorgegeven aan een Tempo Giga nummer.

Ik weet dat ik de klantendienst zou kunnen contacteren, maar ik ga er niet verder energie in steken, de GB zijn nu toch al weg.  De juiste persoon te pakken krijgen op de klantendienst vraagt immers veel geduld en tijd, uit ondervinding.  Dat hou ik dus liever voor echt grote problemen.

Toch bedankt!


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Meggy  

Als je 'familie' bent met elkaar kan ook jij de verkregen data door geven dus dat is geen probleem. Het is wel zo wat @Josette  al aangeeft je kan maar één keer lid worden in een 'familie'. Dus als jij nog andere 'familie' had dan zal de poging niet lukken samen 'familie' te worden. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen