annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange telefoon app en speciale codes

Topic gestart op: 16-02-19 12h51

Antwoorden: 5 antwoorden

Cdt24801
Wijze
Wijze

Orange telefoon app en speciale codes

Om te checken welk de specifieke regio codes van uw foon zijn kun je volgende code ingeven:

*#1234#

Ik krijg dan voor mijn foon volgend resultaat:

AP: A520FXXU7CRL8

CP: A520FXXU7CLR8

CSC: A520FXXU7CLR8

Model: SM-A520F

 

Wanneer ik echter hetzelfde doe in de Orange telefoon app krijg moet ik zelf op "bellen" klikken terwijl dat in de standaard app allemaal vanzelf gebeurt, en krijg ik een foutmelding:

"Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code"

Ik heb dat doorgemaild naar de ontwikkelaars via de app zelf, die heeft een feedback functie aan boord.

Mijn vraag: zijn er hier nog mensen die dezelfde fout vaststellen of werkt het bij iemand wel goed in de Orange Telefoon app?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Labels (3)
5 ANTWOORDEN 5
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Om te checken welk de specifieke regio codes van uw foon zijn kun je volgende code ingeven:

*#1234#

Ik krijg dan voor mijn foon volgend resultaat:

AP: A520FXXU7CRL8

CP: A520FXXU7CLR8

CSC: A520FXXU7CLR8

Model: SM-A520F

 

Wanneer ik echter hetzelfde doe in de Orange telefoon app krijg moet ik zelf op "bellen" klikken terwijl dat in de standaard app allemaal vanzelf gebeurt, en krijg ik een foutmelding:

"Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code"

Ik heb dat doorgemaild naar de ontwikkelaars via de app zelf, die heeft een feedback functie aan boord.

Mijn vraag: zijn er hier nog mensen die dezelfde fout vaststellen of werkt het bij iemand wel goed in de Orange Telefoon app?

Ugh @Cdt24801,

 

* # 1234 # is een code die specifiek is voor Samsung-telefoons - wat hoogstwaarschijnlijk de reden is waarom deze niet werkt in de Orange Phone-app. Andere USSD-codes zoals bijvoorbeeld # 123 # werken prima.

 

De applicatie wordt ontwikkeld door de Orange-groep, en niet door Orange Belgium. Super dat je de functionaliteit voor ingebouwde feedback in de toepassing hebt gebruikt! Je verzoek zal dan ook in aanmerking worden genomen in een van de toekomstige releases (indien mogelijk om te implementeren).

 

Proef de zon-zoete bessen van de aarde

🏹 Totems Groet 🏹

patrick2
Wijze
Wijze

@Cdt24801 vraag me niet waarom ...maar deze code kan enkel op een samsung toestel gebruikt worden. heb dit ook al getest en het resultaat ... inderdaad ... foutmelding. heb ook een samsung en ja ...daar werkt dat perfect op. Misschien zijn er wel meerdere toestellen waar dit bij lukt maar ja ik heb helaas niet elk toestel 🙂

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@patrick2

Dat klopt, heb ik ook gezegd in mijn eerste aanvulling, enkel Samsung Galaxy foons.

Misschien dat het links of rechts ook wel op een ander type of merk werkt, maar dat zal dan eerder toevallig zijn ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Ik heb die code eens gegoogled en ze zou, naar alle waarschijnlijkheid, enkel op Samsung Galaxy foons werken. Bezitters van andere foons kunnen niks verkeerd doen, maar het zal waarschijnlijk sowieso niet werken.

De originele bedoeling is de geïnstalleerde firmware tonen. Hieraan kun je dan zien voor welk land de firmware bedoeld is. Zo zijn ik en nog anderen erachter gekomen dat er heel wat foons door Belgische providers in België verkocht worden met een Luxemburgse firmware erop.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen