annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Overname vast lijn

Topic gestart op: 13-10-21 10h09

Antwoorden: 9 antwoorden

Ignace_114
Gewaardeerd verkenner

Overname vast lijn

Help!!!

Op 15 september hebben wij de opdracht gegeven aan Orange om een nummer dat momenteel actief staat bij Telenet over te nemen.

Tijdens het gesprek werd mij gemeld dat het ongeveer 48u duurt voor zo'n overname voltooid is.

Goed, leuk toch slechts 48uur...
Niets is minder waar! Ondertussen zijn we bijna een maand verder en nog geen stap dichter bij een oplossing.

Gemiddeld bel ik 2x per week naar de technische dienst van Orange om dit euvel uit te klaren maar tevergeefs. Om te beginnen word ik gemiddeld 5x doorgeschakeld alvorens ik iemand van de "juiste dienst" aan de lijn krijg en natuurlijk dien je iedere keer weer alles van A tot Z uit te leggen.
Tot mijn grote frustratie zijn er zelfs medewerkers die duidelijk geen zin hebben om te werken en dan gewoon de verbinding verbreken waardoor ik de volledig cyclus terug door mag ploeteren.

Wie verantwoordelijk is maakt mij niet uit. Wat wel belangrijk is, is dat we een oplossing vinden want het kan niet zijn dat wij als bedrijf een maand onbereikbaar zijn door "technische" problemen bij Orange.

Indien er iemand is die een soortgelijke ervaring heeft gehad hoor ik graag hoe ze dit opgelost kregen.

PS: indien er een officieel kanaal bestaat om een klacht in te dienen bij Orange mag je me deze info ook geven.

Labels (1)
9 ANTWOORDEN 9
patrick2
Wijze
Wijze

@Ignace_114 

Bij een nummer overdracht is het niet altijd zo dat de nieuwe partij in de fout is he dit kan ook bij Telenet liggen dit probleem. heb je een uitleg gehad waarom dat het nummer nog niet is overgezet? Heb je al eens Telenet gebeld wat de technische problemen ? Zijn de juiste klantnummer , telefoonnummer door gegeven , waren de facturen betaald , is de juiste naam gespeld want ook daar krijgt men errors op. 

Zoveel vragen maar zoveel waar een NMP ( nummer overdracht ) op kan mis gaan. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Ignace_114
Gewaardeerd verkenner

Ik ben mij bewust van het feit dat Telenet ook de oorzaak kan zijn en dat er zelfs nog een 3rde partij tussen zit die deze overnames faciliteerd.

Wat betreft de "details"... als men mij bij iedere call met Orange de gegevens opnieuw vraagt en ik bevestig dat ze wel degelijk correct zijn, dan mag dit ook geen issue zijn.
Alle facturen (zowel bij Telenet als Orange) zijn betaald.

Er werd ook contact opgenomen met Telenet om na te gaan wat hier de oorzaak van kon zijn. Jammer genoeg konden zij mij ook geen duidelijk antwoord geven. Ons dossier bij hun is volledig in orde.

Van Orange zelf krijg ik voornamelijk de melding dat ze enkel zien dat er een "weigering" is.
De achterliggende reden van de weigering krijg ik meestal niet te horen.
één keer heeft iemand me een reden gegeven waarom het niet lukt.
Zo liet een liet een helpdesk medewerker vorige week verstaan dat het nummer die werd doorgegeven incorrect was (hij was te lang of te kort volgens het systeem). Ik vroeg hem dus om mij het nummer te geven die ze in het systeem hadden gezet.
Het nummer dat hij mij toen herhaalde was exact het nummer die moet worden overgezet...

Als bedrijf hebben we hier al veel tijd en mogelijks ook veel geld aan verloren.
Iedere interactie met Orange duurt gemakkelijk +30min (omdat ik zoveel wordt doorverbonden)
Onze klanten kunnen ons niet bereiken op het vaste nummer.
Nu zit ik hier zelfs uit wanhoop een oproep tot hulp te plaatsen op een forum.

Het enige dat ik will is in contact komen met iemand die dit nu correct afhandelt zodat wij als bedrijf verder kunnen met onze core business in plaats van tijd te verliezen aan dit soort ergernissen.

Je signature is wel toepasselijk: Soms is de eenvoudigste oplossing de beste.

Misschien moet ik gewoon bij Telenet blijven...

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Ignace_114  

Inderdaad , soms is de eenvoudigste oplossing het beste 🙂 

Maar dat je nu helemaal niet te bereiken bent wil wel zeggen dat het nummer niet meer actief is. Dus is de NMP opgestart of heeft Telenet 'per ongeluk' het nummer gedeactiveerd. Als dat het geval is dan is het helemaal zuur natuurlijk. 

Heb altijd voor Telenet Business gewerkt dus hoe een NMP werkt weet ik maar al te goed enkel spijtig dat men niks na kan kijken. En zoals net al gezegd als je nu niet meer te bereiken bent is je nummer dus niet actief. Voor een NMP lopende is ben je altijd bereikbaar. Op het moment dat je nummer is omgezet naar orange zou je dus ten aller tijde bereikbaar moeten zijn. 

Ik denk dat Orange je nummer probeert over te nemen maar de weigering komt omdat je nummer niet meer actief is. Maar beste vraag je dit eens bij Telenet zelf na door ze eens te bellen. Die kunnen nakijken of je nummer nog bij hun actief staat. Het is een vermoeden wat ik heb want ik ben ook niet zeker natuurlijk.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Ignace_114
Gewaardeerd verkenner

Wat betreft Telenet ben ik 100% zeker dat het nummer nog actief is.
Het nummer is echter actief op onze sociale zetel. Recent zijn we verhuisd naar een andere locatie (sociale zetel blijft hetzelfde echter onze activiteiten gebeuren nu ergens anders).

Het enige wat hier fout kan gaan afgaande op uw uitleg is dat het adres waarop de activatie moet gebeuren niet hetzelfde is als het adres waarop het nummer nu actief is (als spellingsfout in naam een issue kan zijn dan mss het adres ook...)
Toch mag dit geen verassing zijn. ik heb dit tijdens ieder contact met de helpdesk doorgegeven dus zou er toch bij iemand een lichtje moeten gaan branden zijn.

Stel dat het adres de oorzaak is. Wat zijn dan de te ondernemen stappen?
Dienen we eerst Telenet te contacteren voor een verhuis?

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen