annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Overname vast lijn

Topic gestart op: 13-10-21 10h09

Antwoorden: 9 antwoorden

Ignace_114
Gewaardeerd verkenner

Overname vast lijn

Help!!!

Op 15 september hebben wij de opdracht gegeven aan Orange om een nummer dat momenteel actief staat bij Telenet over te nemen.

Tijdens het gesprek werd mij gemeld dat het ongeveer 48u duurt voor zo'n overname voltooid is.

Goed, leuk toch slechts 48uur...
Niets is minder waar! Ondertussen zijn we bijna een maand verder en nog geen stap dichter bij een oplossing.

Gemiddeld bel ik 2x per week naar de technische dienst van Orange om dit euvel uit te klaren maar tevergeefs. Om te beginnen word ik gemiddeld 5x doorgeschakeld alvorens ik iemand van de "juiste dienst" aan de lijn krijg en natuurlijk dien je iedere keer weer alles van A tot Z uit te leggen.
Tot mijn grote frustratie zijn er zelfs medewerkers die duidelijk geen zin hebben om te werken en dan gewoon de verbinding verbreken waardoor ik de volledig cyclus terug door mag ploeteren.

Wie verantwoordelijk is maakt mij niet uit. Wat wel belangrijk is, is dat we een oplossing vinden want het kan niet zijn dat wij als bedrijf een maand onbereikbaar zijn door "technische" problemen bij Orange.

Indien er iemand is die een soortgelijke ervaring heeft gehad hoor ik graag hoe ze dit opgelost kregen.

PS: indien er een officieel kanaal bestaat om een klacht in te dienen bij Orange mag je me deze info ook geven.

Labels (1)
9 ANTWOORDEN 9
patrick2
Wijze
Wijze

@Ignace_114  

Je adres mag geen verschil maken want jij bepaald immers zelf waar jij dat nummer actief wil hebben. 

En zolang je bij Telenet nog actief bent op dat eerste adres ( lees de sociale zetel ) dan is er geen probleem. Moest je daar dus niks meer doen dan had ja aan telenet een verhuis moeten door geven maar dat is niet het verhaal. 

of wel doet Orange de aanvraag op het verkeerde adres ( lees je nieuwe adres ) of wel een aanvraag zonder BTW nummer of een spellingsfout.

Ben jij bij Orange klant met BTW nummer of niet ? En bij telenet met BTW nummer of niet ? 

Want als Orange zo een aanvraag doet , terwijl je bij telenet met BTW nummer staat , dan is er ook geen aanvraag mogelijk. want je gegevens dienen altijd correct te zijn. 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Ignace_114
Gewaardeerd verkenner

Bij beide telecom operatoren zijn we als zakelijke klant ingeschreven.
Op facturen van beide operatoren staat hetzelfde facturatie adres en BTW nummer.

Let wel: facturatie is verschillend van waar de telefoon actief moet zijn.

Op het 2de adres heeft Orange reeds modem en cisco doos geplaatst voor vaste telefonie.

 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Ignace_114 

Als alles klopt en alles is hetzelfde doorgegeven als bij telenet bekend is dan kan er niet direct een weigering op komen. 

Het nadeel is met een NMP die opgestart wordt je er niks tegen kan doen als het verkeerd gaat. Enkel bij Telenet blijven dat is de oplossing maar dat moet je willen. Enkel wat ik me nog kan bedenken is dat het nummer tijdens de overdracht is blijven hangen. Dan komt het niet bij Orange en bij telenet is de overdracht zogezegd opgestart. Halverwege blijft het dan hangen en krijgt Orange ook meldingen dat het geweigerd is en voor Telenet is het aangevraagd. Dit heb ik ook al meegemaakt en heeft 6 maanden geduurd voor het opgelost was wat ik heel erg vond voor die klant. 

Dus nu komt het op de goodwill aan van Orange als Telenet om dit onderling zo snel als mogelijk opgelost te krijgen. 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Ignace_114
Gewaardeerd verkenner

Ondertussen weer 12 dagen verder en nog steeds geen oplossing.

Het "excuus" dat steeds wordt gebruikt is dat het nummer te lang is...
Laat het even bezinken: "het opgegeven nummer is te lang....."
Het is toch gewoon een standaard nummer 02 xxx xx xx 

Ik word er echt hopeloos van! Steeds word ik van het kastje naar de muur gestuurd telkens met andere bull**bleep** waar wij als klant geen nood aan hebben. Telkens met de belofte dat het 48u later opgelost zal zijn. Of ze vragen uw nummer en zeggen dat ze u gaan terugbellen (wat ze uiteraard nooit doen) en als je ze er de volgende call op aanspreekt krijg je te horen dat ze niet kunnen uitbellen. Waarom vraag je dan mijn GSM nummer en zeg je dat je gaat bellen???

Deze ervaring heeft me echter wel geleerd dat ik niet bij Orange moet aankloppen als ik ooit van provider wil veranderen als particulier of bedrijf.
Benieuwd hoe lang het duurt voor onze zaakvoerder tot dezelfde conclusie komt en alles terug naar telenet zet (of gelijk welke andere provider want amateuristischer dan dit kan echt niet).

"If you pay peanuts you get monkeys" een uitspraak die door Orange wordt bevestigd... 😞 

0 pluimen
MustafaY
Leidende genezer

Hallo @Ignace_114,

Dat klinkt niet als een positieve ervaring…

Hopelijk in de tussentijd opgelost. Ik hoor nog graag van je.

Groetjes

Mustafa

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen