annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Puk code vergeten

Topic gestart op: 29-01-20 06h35

Antwoorden: 19 antwoorden

Patriks
Aspirant verkenner

Puk code vergeten

Hoi, ben sinds gisteren in Thailand en door vermoeidheid vannacht mijn pin code 3keer verkeerd ingedrukt. Dus nu moet ik mijn pukcode ingeven...doch die weet ik niet. kaartje ligt in lade in Belgie. Contact met klantendienst is per telefoon ...Dus wat zou ik nu kunnen doen om mijn pukcode in te stellen? Contact met klantendienst per mail is blijkbaar niet mogelijk...Alvast bedankt

Labels (1)
19 ANTWOORDEN 19
Cdt24801
Wijze
Wijze


@KW  schreef:

Waarschijnlijk heb je de info niet meer nodig maar je puk code achterhalen is heel simpel! 
naar het ne “5000” bellen met een gsm 

keuzemenu : 4      Daarna     1

dan je gsm nr intypen en hop, daar heb je je puk code 

kinderspel 


Ik heb dat eens getest en dat werkt inderdaad. Vind ik eigenlijk niet goed. Ik heb dat jaren geleden eens nodig gehad en toen moest ik de klantendienst bellen, mijn geboortedatum en nog veel meer persoonlijke gegevens mededelen alvorens de medewerker mij de PUK code wilde geven.

En zo hoort het ook.

Nu kan iedereen die uw telefoonnummer kent uw PUK code opvragen en daarmee aan de slag. Dat is niet fraai ....

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Digbike
Gewaardeerd verkenner

Ik ga volledig akkoord.

Omdat ik nog geen login had voor mijn klantenzone, had ik mijn nummer en puk code nodig om te registreren.

Gewoon met een andere GSM gebeld, mijn nummer ingegeven en hop, zomaar mijn pukcode gekregen.

Dus iedereen kan zich registeren met jouw nummer, toch niet veilig dit !?

Cdt24801
Wijze
Wijze


@Digbike  schreef:

Ik ga volledig akkoord.

Omdat ik nog geen login had voor mijn klantenzone, had ik mijn nummer en puk code nodig om te registreren.

Gewoon met een andere GSM gebeld, mijn nummer ingegeven en hop, zomaar mijn pukcode gekregen.

Dus iedereen kan zich registeren met jouw nummer, toch niet veilig dit !?


Dat is inderdaad exact hetgeen ik aankaart. Dit kan niet in mijn opinie. Even @Totem hierver mentionen of dit niet aangepast kan worden door Orange.

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

@Cdt24801  schreef:
@Digbike  schreef:

Ik ga volledig akkoord.

Omdat ik nog geen login had voor mijn klantenzone, had ik mijn nummer en puk code nodig om te registreren.

Gewoon met een andere GSM gebeld, mijn nummer ingegeven en hop, zomaar mijn pukcode gekregen.

Dus iedereen kan zich registeren met jouw nummer, toch niet veilig dit !?

Dat is inderdaad exact hetgeen ik aankaart. Dit kan niet in mijn opinie. Even @Totem hierver mentionen of dit niet aangepast kan worden door Orange.

 

Ugh @Cdt24801 ,

Totem heeft het besproken met de verantwoordelijke van de klantendienst. De verklaring is dat 90% van de klanten die hun puk-code nodig hebben zijn geen dieven of fraudeurs. Daardoor hebben we besloten om het proces makkelijker te maken om efficienter en rapper te kunnen helpen (het is altijd lastig als je je pincode blokkeert). Eigenlijk krijgen we ook klachten over het feit dat het te moeilijk is en te lang duurt voordat je je puk-code krijgt.

Totem's zonnegroeten,

Totem 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Totem 

Sta mij om in mijn persoonlijke naam te reageren: ik vind dit antwoord van de verantwoordelijke dienst onverantwoord. 10% fraude is dus acceptabel?

En bovendien: een telefoontje waarin je uw geboortedatum  en/of ander persoonlijke gegevens dient te vermelden, wat duurt daar langer aan dan een telefoontje waar je enkel uw telefoonnummer moet opgeven? Dus, te moeilijk en te lang duren zijn in mijn ogen drogredenen.

En ik vind veiligheid nog steeds belangrijker dan 5 minuten tijd verliezen.

En ik ben er niet gerust in dat iemand mijn telefoon kan stelen en zomaar even mijn PUK code kan opvragen. Ook al is daar maar 10% kans toe.

Mijn persoonlijke opinie.

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen