Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 09-07-24 20h51
Antwoorden: 3 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo,
Ik was klant bij Orange en heb op het werk mij abonnement overgezet met behoud van mijn nummer.
Echter werk ik er niet meer en wil ik een privé abonnement nemen ook met behoud van mijn nummer.
Iemand enig idee welke stappen ik moet ondernemen?
Bedankt!
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Dag @Fietspomp25 ,
Als je abonnement bij je (ex)werkgever zit dan zal dit 9 op 10 een B2B abonnement zijn (business). Deze abonnementen kun je niet overzetten naar een normaal abonnement via de gebruikelijke manier.
Hoe weet je dat je een B2B abonnement hebt? Bij Orange noemen deze abonnementen "shape".
Welke stappen moet je ondernemen om dit toch voor elkaar te krijgen?
Je werkgever moet contact nemen met hun accountverantwoordelijke van hun provider. Hebben ze geen accountverantwoordelijke bij hun provider, dan kunnen ze de klantendienst contacteren.
Ze moeten vragen om jouw GSM-nummer op een prepaidformule te laten zetten zodat jouw nummer uit hun pakket wordt gehaald. Eens jouw abonnement uit hun pakket werd gehaald en je op prepaid staat kun je online of in een Orange shop een nieuw abonnement aanvragen op jouw naam met behoud van nummer.
Opgelet: eens je nummer op prepaid staat MOET je jezelf online registeren anders zal je GSM-nummer niet actief komen. En wanneer je geen actief nummer hebt kun je ook geen abonnement nemen.
Ik dacht dat je voor deze registratie ook in een Orange shop terecht kan.
Mocht je toch een "Go" abonnement hebben dan kan je nummer via stap 1 van @Gregory worden overgezet. Dit kan tot 10 dagen duren voor het effectief is overgezet.
Dag @Fietspomp25 ,
Als je abonnement bij je (ex)werkgever zit dan zal dit 9 op 10 een B2B abonnement zijn (business). Deze abonnementen kun je niet overzetten naar een normaal abonnement via de gebruikelijke manier.
Hoe weet je dat je een B2B abonnement hebt? Bij Orange noemen deze abonnementen "shape".
Welke stappen moet je ondernemen om dit toch voor elkaar te krijgen?
Je werkgever moet contact nemen met hun accountverantwoordelijke van hun provider. Hebben ze geen accountverantwoordelijke bij hun provider, dan kunnen ze de klantendienst contacteren.
Ze moeten vragen om jouw GSM-nummer op een prepaidformule te laten zetten zodat jouw nummer uit hun pakket wordt gehaald. Eens jouw abonnement uit hun pakket werd gehaald en je op prepaid staat kun je online of in een Orange shop een nieuw abonnement aanvragen op jouw naam met behoud van nummer.
Opgelet: eens je nummer op prepaid staat MOET je jezelf online registeren anders zal je GSM-nummer niet actief komen. En wanneer je geen actief nummer hebt kun je ook geen abonnement nemen.
Ik dacht dat je voor deze registratie ook in een Orange shop terecht kan.
Mocht je toch een "Go" abonnement hebben dan kan je nummer via stap 1 van @Gregory worden overgezet. Dit kan tot 10 dagen duren voor het effectief is overgezet.
Twee mogelijkheden lees ik hier Je abonnement overdragen | Orange België
(1) Online formulier invullen Je abonnement overdragen | Orange België
(2) Samen naar een shop gaan
Ik denk dat je dat best met de klantendienst regelt, maar ik denk wel dat je dat in overleg / met toestemming van je baas moet doen omdat je in feite een nummer van het bedrijf overneemt. Dat het vroeger ooit uw privé nummer is geweest doet eigenlijk nu niet meer terzake ...
Gebruiker | Aantal |
---|---|
9 | |
2 | |
1 | |
1 | |
1 |