annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Werkt VOIP op alle netwerken

Topic gestart op: 30-01-20 18h45

Antwoorden: 29 antwoorden

thijs18
Gewaardeerd verkenner

Werkt VOIP op alle netwerken

OPGELOST

Aangezien ik in een nieuwbouwappartement woon heb ik in huis geen bereik.

Momenteel heb ik internet bij Telenet en ook daar een GSM abonnement om gebruik te kunnen maken van VOIP, dat werkt perfect.

Maar wat mijn gsm abonnement betreft ben ik niet tevreden en wil ik overstappen naar Orange.

Mijn vraag is of ik gebruik kan maken van VOIP met een orange GSM abonnement icm een Telenet internetverbinding ?

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze

@thijs18 

Ik kan de "misschien" van @Gregory  veranderen in een "zeker en vast".

Of uw foon geschikt is voor VoWiFi en VoLTE hangt van de fabrikant en de provider af. Het is niet omdat uw foon bij Telenet over de technologie beschikt dat dit ook het geval is bij Orange. En omgekeerd. Eerst nakijken dus in de lijsten.

Maar als dat OK is, dan gaat dat inderdaad werken met gelijk welke WIFi van gelijk welke operator.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

29 ANTWOORDEN 29
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Ugh allemaal,

Vergeet niet dat dit een ruimte van vrede en vrije meningsuiting is met respect voor de Orange Community en de Tribers.

En om alles duidelijk te maken, is het eigenlijk mogelijk om vowifi in te schakelen terwijl je verbonden bent met een ander wifi-netwerk dan Orange 🙂

Totem's zonnegroeten,

Totem

patrick2
Wijze
Wijze

@Cdt24801  en @Surfer  blij dat jullie samen er toch over eens zijn dat Voip en Vowifi niet hetzelfde zijn. Ja @Surfer  vergissen is zeker menselijk geen probleem.Heb gewoon even alle posten gelezen sorry. 

Voip is niks meer dan Voice over IP dus bellen over het internet dat kan met een vaste lijn of skype met een telefoon centrale , vele varianten mogelijk. 

@thijs18  Het bellen met Vowifi gaat maar is wel een klein beetje provider afhaneklijk. Dat houd het volgende in : niet elke provider heeft dezelfde toestellen in hun lijst staan die compatibel zijn. Dus er kunnen toestellen staan bij Orange in de lijst die Telenet niet in de lijst heeft staan. Dus vergelijk die lijsten zeker even. Maar de Iphone X die u heeft zijn bij de twee providers beschikbaar voor Vowifi dus het gaat werken. Men is niet verplicht internet van die betreffende provider te hebben. Ik heb Telenet internet maar een Orange abonnement en kan perfect Vowifi gebruiken . Ook bij mijn geburen kan ik deze gebruiken en hebben Proximus internet . Zolang er wifi is zal dat werken. 

Hopelijk is het een beetje een geruststellend antwoord voor je @thijs18 .

Dus case closed heren 😉 Laten we samen de vredes pijp roken 😁

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

Puur ter informatie voor de geïnteresseerden:

VOIP wordt ook gebruikt voor het bellen naar elkaar gebruik makend van Messenger, WhatsApp en dergelijke. Met deze apps "bel" je ook niet naar een nummer maar naar een contact dat dezefde app moet hebben. En dat werkt net zo goed over WiFi als over 4G. Beiden  verbruiken data tijdens een gesprek.

VoWiFi daarentegen hoeft de tegenpartij niet zelf over te beschikken. Je belt naar een telefoonnummer. Het werkt wel enkel over WiFi. Maar, normaal gezien heeft een toestel dat qua provider en abo geschikt is om met VoWiFi te werken ook VoLTE aan boord. LTE is een andere term voor 4G. Je moet die beide diensten wel apart activeren in uw foon. In beide gevallen worden er belminuten aangerekend, maar enkel aan de beller, niet aan de opgebelde. Net zoals het gewoon over het telefoonnetwerk zou gaan.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Surfer
Ervaren genezer

Hmhmhm, we hebben het hier uitgezocht en het antwoord is NEE. Je kan niet zomaar via wifi of internet bij Telenet bellen met een Orange gsm.

Wel bij Orange, zie link:https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/orange-netwerk.

* Wat heb je nodig:

1. Aparatuur: VOip telefoons bijv.

2. Een abo bij een provider (bijv. Telenet - Wigo)

3. Een nummer van de provider of je bestaande nummer overhevelen naar Telenet bijv.

4. Je kan ook Skypen en daarvoor heb je ook een abo nodig.

Samengevat: Je ziet dat er heel wat komt kijken en dat je abo nodig met materiaal.

 

Bien a vous

 

 

 

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen