annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wat zijn de exacte vereisten voor een badge?

Topic gestart op: 13-02-19 18h25

Antwoorden: 7 antwoorden

LucifersAngel
Ervaren verkenner

Wat zijn de exacte vereisten voor een badge?

OPGELOST

Bij sommige badges is het heel duidelijk wanneer je deze krijgt, bij anderen is het neit echt duidelijk 'hoeveel' je moet doen om de badge te krijgen... Is er ergens ook ene overzicht van deze badges te vinden?

Bijvoorbeeld te Tribe badges: hoe actiever je bent, hoe een hogere badge je krijgt. Maar er staat nergens 'hoe actief' je moet zijn? Of toch niet waar ik het terugvind. Bij de badges van de Tribe zelf staat het dan weer superduidelijk, maar deze tellen niet mee voor de getrouwheidsbadges...

Bedankt!

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze


@LucifersAngel  schreef:

Dus als je die 16 badges van Tribe hebt ga je omhoog met een Thank You badge? 


Even nog iets meer verduidelijken: hier op Tribe kun je inderdaad badges verdienen. Maar dat zijn dus niet dezelfde badges die in uw klantenzone of "MyOrange" staan. Het heet inderdaad allebei "badge" en dat is misschien een beetje verwarrend.

Aan die 16 mogelijke rangen hier in Tribe zijn op zichzelf GEEN badges verbonden. Enkel in de klantenzone zijn er VIER badges voorzien voor de vier hoofdrangen. En daar staat dus enkel bij dat je die of die hoofdrang behaald hebt. Er staat niet bij wat je daarvoor moeten doen hebt.

De badges die te verdienen zijn hier op Tribe, daar staat dan telkens bij voor wat je die verdiend hebt. Die lijst is ook niet ergens raadpleegbaar, maar daar is in dit geval wel een mouw aan te passen: ga naar het profiel van iemand anders die reeds langer bezig is en ga eens kijken naar zijn badges. Als je op zo een badge klikt komlt een tekst tevoorschijn die uitlegt waardoor die badge verdiend is.

En er zijn ook verrassingsbadges. Zo bvb als je met Halloween online was, heb je een Halloweenbadge verdiend. En dat is dus ook niet voorspelbaar ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
Glennclaes1986
Ervaren verkenner

Uitleg staan op de app bij elke badge 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@LucifersAngel

Met Tribe badges, bedoel je daar de vier mogelijke rang badges mee: scout - verkenner - genezer en sjamaan?

Wel, dat is het grootste geheim van Tribe. Niemand van de gewone leden kent dit geheim. Enkel de moderators aan de top, die dit forum beheren en de regels maken, weten waar de klepel in de klok hangt.

Het is natuurlijk geen geheim dat alles te maken heeft met je "verdienste" op het forum: hoelang draai je al mee, hoeveel posts heb je geplaatst, hoeveel oplossingen heb je aangereikt, hoeveel pluimen heb je gegeven en gekregen, hoeveel threads ben je zelf begonnen , enz ...

En misschien zijn er nog andere elementen, wij weten dat niet ... Het is wel een feit dat voor elke verhoging in rang er een lijstje bestaat van "verdienste" die je moet bereikt hebben. En hoe hoger in rang je gaat, hoe veeleisender dat lijstje is. Zo ben je op enkele dagen van recruut scout opgeklommen tot aspirant verkenner (als je een beetje actief bent ten minste), gewaardeerd verkenner enkele weken, enz .. In de hogere regionen moet je rekenen op meerdere maanden goede inzet. Ik betwijfel of er iemand op minder dan twee jaar (in totaal) het niveau van sjamaan zal bereiken, maar dat is natuurlijk een shot in the dark van mij, ik ken de vereisten ook niet.

En het heeft geen nut om aan de community manager of @AssiaA iets proberen te ontfutselen, dat hebben @patrick2 en ikzelf al geprobeerd tijdens de Meet & Greet van vorig jaar ... Smiley Tong Het enige dat je krijgt is een geheimzinnige glimlach Smiley Knipoog

En ik kan hen daar wel involgen. Wij weten nooit wanneer de volgende "promotie" eraan komt, en als die dan komt is het des te leuker. Doe gewoon uw ding en het komt wel vanzelf. Laat u verrassen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@LucifersAngel

Om nog iets te verduidelijken: er zijn vier mogelijke rangen in Tribe: scout - verkenner - genezer - sjamaan. Het zijn deze vier waaraan een badge is verbonden in uw klantenzone.

Deze rangen zijn op het forum Tribe wel nog eens onderverdeeld in aspirant - gewaardeerde - ervaren - veteraan en leidende. Met uitzondering van scout, daar bestaat enkel recruut scout. Als je de optelsom maakt zijn er in totaal zestien (16) mogelijk te behalen rangen in Tribe. Voor al die tussenstappen zijn dus geen badges voorzien in de klantenzone.

En wie weet, binnen enkele (of vele) jaren, als wij allemaal Leidende Sjamaan zijn, komen er wel nieuwe rangen bij om het spannend te houden Smiley Erg vrolijk

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze


@Cdt24801  schreef:

@LucifersAngel

Om nog iets te verduidelijken: er zijn vier mogelijke rangen in Tribe: scout - verkenner - genezer - sjamaan. Het zijn deze vier waaraan een badge is verbonden in uw klantenzone.

Deze rangen zijn op het forum Tribe wel nog eens onderverdeeld in aspirant - gewaardeerde - ervaren - veteraan en leidende. Met uitzondering van scout, daar bestaat enkel rekruut scout. Als je de optelsom maakt zijn er in totaal zestien (16) mogelijk te behalen rangen in Tribe. Voor al die tussenstappen zijn dus geen badges voorzien in de klantenzone.

En wie weet, binnen enkele (of vele) jaren, als wij allemaal Leidende Sjamaan zijn, komen er wel nieuwe rangen bij om het spannend te houden Smiley Erg vrolijk


Hier moet ik een kleine correctie aanbrengen: de rang van scout kent wel degelijk ook de andere onderverdelingen na het niveau "rekruut" (dat wel enkel bij "scout" bestaat). Ik meende van niet omdat ik het zelf nooit gezien heb en ook in de posts nooit ben tegengekomen.

Maar, bij het snuisteren in de archieven van de franstalige tegenhangers ben ik tot mijn grote verwondering "aspirant scout", "gewaardeerde scout" en  "ervaren scout" tegengekomen. Ontbreken nog "veteraan scout" en "leidende scout", maar wellicht zullen die ook wel bestaan (hebben).

Ik moet daar dan wel bijvertellen dat die personen zeer weinig activiteit vertoond hebben gedurende een lange periode. En zoals gezegd, ik ken de criteria voor de bevorderingen niet. Ikzelf ben op één dag van "rekruut scout" naar "aspirant verkenner" gegaan, maar ik heb op die ene dag wel al heel wat activiteit vertoond ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen