annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Activatie coax Telenet lijn

Topic gestart op: 21-05-20 20h43

Antwoorden: 13 antwoorden

KeepYourITUp
Gewaardeerd verkenner

Activatie coax Telenet lijn

Hallo,

Even ten einde raad, dus dacht ik om hier raad te vragen.
Ik heb een maand geleden Orange Duo aangevraagd, enkel vast internet en een mobiel abonnement dus.
Telenet liet echter weten dat dit niet kan geactiveerd worden op mijn adres. Ik heb nochtans een jaar geleden al Internet Only gehad van Telenet, de coax kabel die dus binnen komt in mijn appartement werkt dus perfect.

Toch maar nog eens gebeld met Orange om een verklaring te geven.
Ze kregen volgende melding van Telenet:
Om gebruik te kunnen maken van digitale tv (wat ik dus nooit heb aangevraagd) er bidirectionele communicatie moet mogelijk zijn (verzenden en ontvangen dus) over de coax kabel. In mijn geval is enkel eenrichtingsverkeer mogelijk.

Gereageerd dat ik geen digitale televisie nodig heb, enkel internet. Ook nog eens mijn klantnummer van toen ik klant was bij Telenet doorgegeven om toch aan te tonen dat de coax kabel hier wel degelijk ligt.
Orange heeft dan toch een technieker ingepland om de installatie te komen uitvoeren.


Deze week is de Orange technieker langsgeweest. Er waren echter problemen met het activatieadres die was doorgegeven aan Telenet. Ook al stond die perfect correct bij de aanvraag, toch was dit doorgegeven aan Telenet als huis i.p.v. appartement en het busnummer ontbrak. De Orange technieker heeft dan telefonisch alle gegevens correct doorgegeven. Ze gingen dit binnen de 10 minuten in orde brengen zodat hij verder kon doen met zijn installatie. Niet dus.

De technieker heeft verder de coax kabel uitgemeten en nog iets in orde gebracht aan de gevel waar het verdeelpunt hangt. Hij zei dat het deze week nog zou ingepland worden om de installatie af te werken. De nieuwe technieker zou enkel nog de kabel aan het verdeelpunt moeten labelen en de modem plaatsen.

Gezien ik niets meer had vernomen omtrent een afspraak heb ik de volgende dag gebeld naar Orange met de vraag als het adres nu correct was doorgegeven aan Telenet. Dit was het geval. Telenet reageerde echter terug hetzelfde. Geen activatie mogelijk.
Ik stelde zelf de vraag aan de medewerker: Ik kan dus geen klant zijn bij jullie voor internet maar als ik aanbel bij Telenet voor Internet Only zou dit geen probleem zijn? De medewerker bevestigde dit. Meer kunnen ze niet doen. Ik kan dus, via dezelfde coax kabel wel Internet hebben bij Telenet, maar niet bij Orange. Dit lijkt met niet correct.

Wat raden jullie aan?

Alvast bedankt.

Labels (1)
13 ANTWOORDEN 13
KeepYourITUp
Gewaardeerd verkenner

Even een update:
Laatste aanvraag bij Orange gaf terug hetzelfde resultaat. Telenet keurde de aanvraag af omdat er tweewegscommunicatie moest mogelijk zijn over de coax lijn.
De Orange medewerker van in de winkel heeft dan terplaatse gebeld met een manager van Telenet.
Die zei, en dit was de eerste keer dat ik hoorde dat dit aan dit adres gekoppeld stond, dat rijgnet actief was.
Dit is absoluut niet het geval. Toch kon Orange niets meer betekenen voor me.

Dan maar een afspraak gemaakt bij Telenet om een installatie in te plannen. Bij aankomst van de technieker merkte ook hij dat er rijgnet in het dossier stond maar dat dit fysiek niet het geval was. Even 2min bellen met een collega en het dossier was aangepast. De installatie werd verder afgewerkt en ik had Telenet Internet. Vlotter kon het niet gaan.

Conclusie: als er ook maar iets verkeerd staat in het dossier aan de kant van Telenet, verwacht dan niet dat er 1: correcte communicatie van Telenet verloopt naar Orange, 2: Orange meer kan forceren om een installatie toch afgehandeld te krijgen.

Ik blijf nu even bij Telenet, misschien dat ik in de toekomst nog overstap naar Orange. Laat ons hopen dat het dan wel vlotter verloopt.

patrick2
Wijze
Wijze

@KeepYourITUp  zo zie je maar weer wat een fout kan doen. En het is Telenet zijn fout en dan niet toegeven in het begin. Ja Rijgnet is nu eenmaal niet aansluitbaar helemaal juist.

Maar je hebt diensten en dat is wat telt. Toch over nadenken naar Orange te gaan. Maar die keus is aan je zelf.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@KeepYourITUp  Is je probleem inmiddels al opgelost? Je kan altijd de oplossing markeren die je het beste geholpen heeft.
Op die manier help je andere tribers ook.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


KeepYourITUp
Gewaardeerd verkenner

Na bijna een half jaar bij Telenet te zitten ben ik sinds een paar dagen overgestapt op Orange. "Ongelimiteerd" en voor een mooie prijs. Ik blijf hier wel even 🙂

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen