annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Activatie simkaart lukt niet

Topic gestart op: 24-01-25 07h16

Antwoorden: 14 antwoorden

orangeade
Gewaardeerd verkenner

Activatie simkaart lukt niet

Ik heb 2 weken geleden online een Love pack aangevraagd (Mobiel + Internet) en heb toen 23/01 als installatiedatum gekozen. Ik heb toen ook gevraagd of ik kon wachten met het activeren van de simkaart tot de installatiedatum, dat was geen probleem.

Echter wou ik gisteren de simkaart activeren (voor de installatie, deze was in de namiddag) maar krijg ik hierbij telkens de foutmelding "Sorry, we konden je simkaart niet activeren. Kan je bovenstaande informatie nog even nakijken?". 

Daarna heb ik contact opgenomen met de klantendienst waar ze mij wisten te vertellen dat ik te lang zou hebben gewacht met het activeren van de simkaart en dat ik best langs de shop zou gaan, die zouden mij wel kunnen verder helpen.

Zo doende ben ik naar een shop gegaan maar daar konden ze op het eerste zicht ook weinig doen. De verkoper heeft dan ook met de klantendienst contact gehad waar ze ineens zeiden dat ik mijn simkaart pas zou kunnen activeren na de installatie. 

In de late namiddag zijn ze dan het internet komen installeren, dat was op 15 minuten klaar (kudos). Sindsdien probeer ik mijn simkaart te activeren maar krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding. 

Ik switch van Telenet en zie daar in mijn profiel wel dat het nummer zal worden overgedragen naar een andere provider maar van Orange heb ik sinds de installatie nog geen bevestiging gehad van de switch. 

Iemand met dezelfde ervaringen? En weet hoe dit opgelost kan worden?

Ik ga deze voormiddag contact proberen opnemen met de klantendienst en anders zal ik weer eens naar d shop moeten rijden in de hoop dat ze mij daar beter kunnen assisteren. 

Labels (1)
14 ANTWOORDEN 14
orangeade
Gewaardeerd verkenner

Ondertussen zijn we een week verder en is het nog steeds niet in orde maar er is wel vooruitgang...

Na dagelijks te bellen met de klantendienst ben ik uiteindelijk prima geholpen geweest door een dame van de "technische dienst mobiel". Zij kon zien dat er vanalles was misgelopen. Ik had meerdere klantnummers, mijn mobiele aanvraag was al sinds vrijdag 24 januari geannuleerd, er was een nieuwe aanvraag begonnen maar nooit afgemaakt. De dame heeft nu opnieuw een aanvraag ingediend zodat er een nieuwe simkaart wordt verzonden met de post. Die aanvraag lijkt nu in orde, dus even afwachten op die simkaart.

Ik wacht nog een paar dagen af maar heb er nu wel een goed gevoel bij..

Tip wanneer je de klantendienst belt: vraag meteen naar de technische dienst mobiel (of internet). Welke combinatie van toesten ik ook ingaf ik kwam altijd terecht bij mensen van facturatie die, met alle respect, van niets afwisten en mij maar aan het lijntje aan het houden waren.

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@orangeade  goedemorgen, je was de @ vergeten

dus ik kwam er nu pas bij uit!

Fijn te lezen dat je bijna terug alles oké hebt!

Fijne dinsdag. 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@orangeade  goedemorgen,

ik las net bij Redactie 24 dat ze je moeten vergoeden, neem even contact op.

https://www.ombudsmantelecom.be/nl/

Heel veel succes.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@orangeade  een goedemorgen,

ik vermoed dat je in je klantenzone je telefoonnummer ook moet ingeven.

Je kan hier eens lezen gaan klik op de blauwe hier.

Succes.

Tag2023.jpg

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Leden met de meeste pluimen