annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Activatie simkaart lukt niet

Topic gestart op: 24-01-25 07h16

Antwoorden: 10 antwoorden

orangeade
Aspirant verkenner

Activatie simkaart lukt niet

Ik heb 2 weken geleden online een Love pack aangevraagd (Mobiel + Internet) en heb toen 23/01 als installatiedatum gekozen. Ik heb toen ook gevraagd of ik kon wachten met het activeren van de simkaart tot de installatiedatum, dat was geen probleem.

Echter wou ik gisteren de simkaart activeren (voor de installatie, deze was in de namiddag) maar krijg ik hierbij telkens de foutmelding "Sorry, we konden je simkaart niet activeren. Kan je bovenstaande informatie nog even nakijken?". 

Daarna heb ik contact opgenomen met de klantendienst waar ze mij wisten te vertellen dat ik te lang zou hebben gewacht met het activeren van de simkaart en dat ik best langs de shop zou gaan, die zouden mij wel kunnen verder helpen.

Zo doende ben ik naar een shop gegaan maar daar konden ze op het eerste zicht ook weinig doen. De verkoper heeft dan ook met de klantendienst contact gehad waar ze ineens zeiden dat ik mijn simkaart pas zou kunnen activeren na de installatie. 

In de late namiddag zijn ze dan het internet komen installeren, dat was op 15 minuten klaar (kudos). Sindsdien probeer ik mijn simkaart te activeren maar krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding. 

Ik switch van Telenet en zie daar in mijn profiel wel dat het nummer zal worden overgedragen naar een andere provider maar van Orange heb ik sinds de installatie nog geen bevestiging gehad van de switch. 

Iemand met dezelfde ervaringen? En weet hoe dit opgelost kan worden?

Ik ga deze voormiddag contact proberen opnemen met de klantendienst en anders zal ik weer eens naar d shop moeten rijden in de hoop dat ze mij daar beter kunnen assisteren. 

Labels (1)
10 ANTWOORDEN 10
Josette
Wijze
Wijze

@orangeade  een goedemorgen,

ik vermoed dat je in je klantenzone je telefoonnummer ook moet ingeven.

Je kan hier eens lezen gaan klik op de blauwe hier.

Succes.

Tag2023.jpg

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
orangeade
Aspirant verkenner

Goedemorgen Josette,

Bedankt voor de tip, die pagina heb ik spijtig genoeg al geprobeerd.

Josette
Wijze
Wijze

@orangeade oei,

dan haal je simkaart eens uit je foon, en veeg hem eens af.

Steek hem er even terug in en geef het

tijd om aan te schakelen.

Staat alles goed in je klantenzone?

Succes.

Doe een @ voor onze naam dan zien wij je vragen sneller.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
orangeade
Aspirant verkenner

@Josette moet ik niet eerst de simkaart geactiveerd krijgen?

Volgens deze pagina dien ik eerst de simkaart zelf te activeren (wat niet lukt) en daarna:

• Na activering van je abonnement laat je de simkaart van je oude operator best in je gsm zitten om bereikbaar te blijven.
  • Je ontvangt een sms om de overdracht van je nummer aan te kondigen. Wij zorgen dat je nummer binnen één werkdag nadat je aanvraag is verwerkt in ons systeem wordt overgezet. Merk op dat er enige tijd kan verstrijken tussen het moment dat wij je aanvraag ontvangen en het moment waarop deze door ons systeem wordt verwerkt.
  • Nadat je deze sms hebt ontvangen, vervang je je oude simkaart in je gsm door je nieuwe Orange-simkaart. Je hebt nu tijdelijk geen toegang tot het netwerk. Geen nood, de overdracht van je nummer neemt niet meer 30 minuten in beslag.
  • Wanneer je gsm het Orange-netwerk weergeeft, is de overdracht gebeurd. Je vrienden en familie kunnen je nu opnieuw bellen op je oude gsm-nummer.

Leden met de meeste pluimen