annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Eerste aanrekening

Topic gestart op: 16-01-22 12h20

Antwoorden: 3 antwoorden

IngeJ
Aspirant verkenner

Eerste aanrekening

Ik heb een eerste factuur ontvangen van Orange waar ik allesbehalve van tevreden ben en waarbij ik me vragen stel.

De technieker is op 10/12/2021 alles komen aansluiten en daar begonnen de problemen al, uiteindelijk had ik pas overal WiFi en werkende diensten op 21/12! Hier zijn al diverse telefoons aan vooraf gegaan en uiteindelijk hebben ze me toch €59 opstartkosten aangerekend, dit voor een installatie die ik nota bene grotendeels zelf heb moeten doen omdat ze op het moment van installatie problemen hadden van hun kant uit. Wat kreeg ik nu als compensatie; 10% korting op mijn gsm en dit voor 12 maanden lang, ik betaal maar €10/maand voor mijn gsm! Dus dit vind ik al een compensatie die op niets trekt. 

Maar dan, mijn contract is telefonisch afgesloten geweest en erna heb ik de papieren via e-mail ontvangen. Hier stond alles op; gsm-tv-internet en de aankoop van een chromecast en de opstartkosten. Nergens stond in vermeld dat ik €99,95 moest betalen voor 2x WiFi mesh, ik was in de veronderstelling dat dit er standaard bij zat en dat je deze erna nog kon bij kopen indien nodig. Volgens iemand van de klantendienst werd dit me telefonisch meegedeeld en staan deze “extra” diensten niet vermeld in uw contract, net zoals de Chromecast beweert hij. Maar deze stond er wel bij in!

Nu stel ik mezelf de vraag of er nog mensen zijn die dit aan de hand hebben gehad? Ik had vroeger altijd mijn gsm-abo bij Orange en heb nooit problemen gehad, sinds ik alles daar heb is het 1 grote miserie! En nog maar te zwijgen over de zeer behulpzame klantendienst die u gewoon in wacht duwen of doorverbinden omdat ze je niet willen aanhoren! Ik vind het alles behalve klantvriendelijk.

Ben ik verplicht om iets te betalen dat mij niet schriftelijk op voorhand is meegedeeld? En hoe groot is de kans dat ik de opname ooit te horen krijg, aangezien ik zeer sterk twijfel als ze me toen die prijs hadden meegedeeld!? 

Ik hoop alvast dat iemand me wijzer kan maken!

groetjes van een zeer ontevreden klant 

Labels (1)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Josette
Wijze
Wijze

@IngeJ  goedenavond,

toch wil ik je deze geven, lees goed de berichten van @patrick2 @Cdt24801 .

Hier de link van FB Messenger

https://www.facebook.com/OrangeBelgium

Succes.

 

Tagnieuw.jpg

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Cdt24801
Wijze
Wijze

@IngeJ 

Ik raad u aan van in eerste instantie eens via messenger (dan heb je een geschreven spoor) uw grieven (op een beleefde doch correcte manier) voor te leggen aan Orange. Krijg je geen of een negatieve reactie dan kun je heel de zaak voorleggen aan de ombudsdienst voor telecommunicatie. Hoe je dat doet kan je hier lezen. Dat helpt meestal wel, zeker wanneer je gelijk hebt en recht in uw schoenen staat.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


patrick2
Wijze
Wijze

@IngeJ 

Om met de deur in huis te vallen , die opname ga en mag je nooit te horen krijgen. Dit is een interne opname en kan enkel voor trainings doeleinde gebruikt worden of omdat de klant een probleem heeft met de agent in kwestie. In dat geval zullen de opnames beluisterd worden intern al dan niet met de persoon in kwestie. Dus je kan dit aanvragen , maar doormiddel van een klacht. Dan wordt het intern bekeken wat ze kunnen doen. 

Dat ze je de Mesh hebben geïnstalleerd zonder erbij te vermelden dat er kosten aan verbonden zijn mag je wel terug vorderen. Er moet namelijk uitdrukkelijk beschreven staan dat je materiaal binnen Orange hebt aangekocht aan zo veel euro. Kosten moeten op een contract medegedeeld staan als die gemaakt moeten worden bij een klant of als je iets aankoopt. Nu hebben ze je iets 'verkocht' met dus een aankoop verplichting maar je hebt niks op papier staan. Dit is dan een verborgen verkoop en dat mag niet. Of wel stuur je alles terug of wel moet Orange je deze kosten terug betalen. Nu zeg ik er wel nadrukkelijk bij , lees de kleine lettertjes in je contract ! Kan zijn dat het er toch ergens in vermeld is. 

De technieker moet je wel betalen dat is iets wat algemeen bekend is dus onder die kosten kan je niet onderuit. Dit staat ook vermeld in je contract dat het een betalende interventie is. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen