annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Enkele vragen alvorens over te stappen van Telenet

Topic gestart op: 10-12-19 11h45

Antwoorden: 30 antwoorden

vincentvdb
Gewaardeerd verkenner

Enkele vragen alvorens over te stappen van Telenet

OPGELOST

Hallo,

Ik overweeg al langere tijd om over te stappen naar Orange maar er zijn nog enkele zaken niet duidelijk en op facebook Messenger krijg ik haast geen reactie en als er na 2 weken een reactie komt is het ook geen duidelijk antwoord op mijn vraag.

1. Is de dienstverlening even slecht voor klanten als voor potentiële nieuwe klanten die een vraag stellen?

2. Kan je de modem/router zelf beheren en volgende instellingen uitvoeren
2.1 WIFI permanent disablen --> wij hebben onze eigen access points en wifi netwerken
2.2 Subnet van de modem (LAN poorten) aanpassen naar 192.168.1.x
2.3 Fixed IP instellen voor mijn VPN router 
2.4 Port forwarding / NAT doen
2.5 DNS Servers aanpassen

3. Kan je starten met Love TRIO en bvb na enkele maanden overschakelen naar Love DUO (wij plannen om af te stappen van digitale TV en enkel nog streamingdiensten te gebruiken) + zit hier een kost aan verbonden? Wij zullen ook de Chromecast en Google Nest Hub bij bestellen, ik weet niet of dit invloed heeft op de voorwaarden?

4. Hoe ver vooruit kan je opnames plannen op de digicorder + kan je kiezen om een volledige serie op te nemen? 

5. Worden eerder opgenomen series later opnieuw automatisch opgenomen (bvb, familie stopt in de zomer, zal dit na de zomer automatisch opnieuw opgenomen worden of moet dit opnieuw ingepland worden)

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@vincentvdb  het is een hele vragen lijst maar ga u wel antwoorden op elke vraag.

1 , de dienstverlening kan beter , deze is niet echt slecht te noemen want men wordt geholpen maar het duurt soms te lang of het antwoord is niet bevredigend of echt een oplossing. Er zijn ook mensen hier die de dienstverlening echt top vinden , en ik ben er ook eentje van , maar denk ook eerder dat het is wie er aan de lijn zit.

2 , u kan de modem / router zelf beheren

2.1 , Wifi kan u zeker permanent uit zetten

2.2 , ja u kan uw subnet zelf aanpassen

2.3 , u kan er een fixed IP op instellen ,

2.4 , port forwading is mogelijk geen enkel probleem

2.5 , ik ga dat voorzichtig zeggen maar dacht dat men deze kon aanpassen.

3 , ja u kan starten met een love trio. Moest u in de toekomst naar een Love duo willen kan dat ook . Enkel de voorwaarden is dat er een gsm abonnement is bij Orange. De stap terug brengt geen kosten met u mee dat is gratis. Als u de Chromecast en de nesthub bij besteld heeft het geen invloed op de voorwaarden. Enkel kan het invloed hebben op bepaalde kortingen .

4 , De opnames kan men tot 2 weken vooruit plannen want u tv gids gaat ook tot twee vooruit in de tijd. U kan 2 opnames plannen en eentje bekijken. Voor een serie opname is het aan u de keus , volledige serie of enkel die dag of week. Dus ja een volledige serie kan u opnemen.

5 , series die stoppen voor een winterstop of einde seizoen worden niet automatisch terug op gestart. Kan ook niet want uw opnames worden door de tv gids beheert. Dat wil zeggen als de programmatie van de tv gids in eens wijzigd zullen uw opnames ook wijzigen. Dus met een seizoens stop is de tv gids aangepast.

Hopelijk is dit een beetje duidelijk allemaal zo niet vraag gerust nog eens wij helpen u graag.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

30 ANTWOORDEN 30
patrick2
Wijze
Wijze

@Cdt24801  en @vincentvdb  dan lijkt het mij het proberen waard zou ik zeggen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


comima
Aspirant genezer

Dat is zeker da ! Proberen ga mee !!! 😏

patrick2
Wijze
Wijze

@vincentvdb  het is een hele vragen lijst maar ga u wel antwoorden op elke vraag.

1 , de dienstverlening kan beter , deze is niet echt slecht te noemen want men wordt geholpen maar het duurt soms te lang of het antwoord is niet bevredigend of echt een oplossing. Er zijn ook mensen hier die de dienstverlening echt top vinden , en ik ben er ook eentje van , maar denk ook eerder dat het is wie er aan de lijn zit.

2 , u kan de modem / router zelf beheren

2.1 , Wifi kan u zeker permanent uit zetten

2.2 , ja u kan uw subnet zelf aanpassen

2.3 , u kan er een fixed IP op instellen ,

2.4 , port forwading is mogelijk geen enkel probleem

2.5 , ik ga dat voorzichtig zeggen maar dacht dat men deze kon aanpassen.

3 , ja u kan starten met een love trio. Moest u in de toekomst naar een Love duo willen kan dat ook . Enkel de voorwaarden is dat er een gsm abonnement is bij Orange. De stap terug brengt geen kosten met u mee dat is gratis. Als u de Chromecast en de nesthub bij besteld heeft het geen invloed op de voorwaarden. Enkel kan het invloed hebben op bepaalde kortingen .

4 , De opnames kan men tot 2 weken vooruit plannen want u tv gids gaat ook tot twee vooruit in de tijd. U kan 2 opnames plannen en eentje bekijken. Voor een serie opname is het aan u de keus , volledige serie of enkel die dag of week. Dus ja een volledige serie kan u opnemen.

5 , series die stoppen voor een winterstop of einde seizoen worden niet automatisch terug op gestart. Kan ook niet want uw opnames worden door de tv gids beheert. Dat wil zeggen als de programmatie van de tv gids in eens wijzigd zullen uw opnames ook wijzigen. Dus met een seizoens stop is de tv gids aangepast.

Hopelijk is dit een beetje duidelijk allemaal zo niet vraag gerust nog eens wij helpen u graag.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


vincentvdb
Gewaardeerd verkenner

Hartelijk dank voor de zeer snelle en duidelijke antwoorden! 

Wat puntje 5 betreft, dat is erg jammer maar niet onoverkomelijk, bij Telenet loopt dit gewoon door, zelfs voor een serie die maar enkele weken per jaar loopt 🙂 aangezien we toch willen overstappen naar enkel streaming diensten is dit ook minder belangrijk. 

 

We kunnen bij deze bestellen! 🙂

patrick2
Wijze
Wijze

@vincentvdb  fijn dat ik heb kunnen helpen doet me altijd eugd , weer een tevreden klant 🙂

Voor verdere vragen kan u in de toekomst altijd hier terecht dan zullen we zien dat we u net als nu ook zo goed kunnen helpen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen