Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 10-12-19 11h45
Antwoorden: 30 antwoorden
Hallo,
Ik overweeg al langere tijd om over te stappen naar Orange maar er zijn nog enkele zaken niet duidelijk en op facebook Messenger krijg ik haast geen reactie en als er na 2 weken een reactie komt is het ook geen duidelijk antwoord op mijn vraag.
1. Is de dienstverlening even slecht voor klanten als voor potentiële nieuwe klanten die een vraag stellen?
2. Kan je de modem/router zelf beheren en volgende instellingen uitvoeren
2.1 WIFI permanent disablen --> wij hebben onze eigen access points en wifi netwerken
2.2 Subnet van de modem (LAN poorten) aanpassen naar 192.168.1.x
2.3 Fixed IP instellen voor mijn VPN router
2.4 Port forwarding / NAT doen
2.5 DNS Servers aanpassen
3. Kan je starten met Love TRIO en bvb na enkele maanden overschakelen naar Love DUO (wij plannen om af te stappen van digitale TV en enkel nog streamingdiensten te gebruiken) + zit hier een kost aan verbonden? Wij zullen ook de Chromecast en Google Nest Hub bij bestellen, ik weet niet of dit invloed heeft op de voorwaarden?
4. Hoe ver vooruit kan je opnames plannen op de digicorder + kan je kiezen om een volledige serie op te nemen?
5. Worden eerder opgenomen series later opnieuw automatisch opgenomen (bvb, familie stopt in de zomer, zal dit na de zomer automatisch opnieuw opgenomen worden of moet dit opnieuw ingepland worden)
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@vincentvdb het is een hele vragen lijst maar ga u wel antwoorden op elke vraag.
1 , de dienstverlening kan beter , deze is niet echt slecht te noemen want men wordt geholpen maar het duurt soms te lang of het antwoord is niet bevredigend of echt een oplossing. Er zijn ook mensen hier die de dienstverlening echt top vinden , en ik ben er ook eentje van , maar denk ook eerder dat het is wie er aan de lijn zit.
2 , u kan de modem / router zelf beheren
2.1 , Wifi kan u zeker permanent uit zetten
2.2 , ja u kan uw subnet zelf aanpassen
2.3 , u kan er een fixed IP op instellen ,
2.4 , port forwading is mogelijk geen enkel probleem
2.5 , ik ga dat voorzichtig zeggen maar dacht dat men deze kon aanpassen.
3 , ja u kan starten met een love trio. Moest u in de toekomst naar een Love duo willen kan dat ook . Enkel de voorwaarden is dat er een gsm abonnement is bij Orange. De stap terug brengt geen kosten met u mee dat is gratis. Als u de Chromecast en de nesthub bij besteld heeft het geen invloed op de voorwaarden. Enkel kan het invloed hebben op bepaalde kortingen .
4 , De opnames kan men tot 2 weken vooruit plannen want u tv gids gaat ook tot twee vooruit in de tijd. U kan 2 opnames plannen en eentje bekijken. Voor een serie opname is het aan u de keus , volledige serie of enkel die dag of week. Dus ja een volledige serie kan u opnemen.
5 , series die stoppen voor een winterstop of einde seizoen worden niet automatisch terug op gestart. Kan ook niet want uw opnames worden door de tv gids beheert. Dat wil zeggen als de programmatie van de tv gids in eens wijzigd zullen uw opnames ook wijzigen. Dus met een seizoens stop is de tv gids aangepast.
Hopelijk is dit een beetje duidelijk allemaal zo niet vraag gerust nog eens wij helpen u graag.
De kogel is door de kerk. Examens van de dochter zijn gedaan (wou geen overstap in die periode), en vanaf 3 Februari zouden we volwaardig Orange klant moeten zijn.
Ik heb alles via telefoon geregeld, en dat ging alvast vlot met de easyswitch.
SIM kaart zou er binnen een paar dagen moeten zijn, dan weten we al of dat vlot zal verlopen.
@Tommie1 fijn dat alles vlot geregeld is voor u . Hopelijk gaat het nu ook vlot verlopen met de easyswitch aangezien er verschillende klanten zijn met problemen ermee. Zou voor de zekerheid na de installatie van Orange nog eens naar Telenet bellen of echt alles opgezegd is. Dit ook om dubbele facturen te vermijden. Als de simkaart is gearriveerd per post dient u de activerings link te gebruiken voor activering van de simkaart(en). Hierbij geef ik u de link voor de activering van de simkaart(en).
De link werkt, maar wat is dat bevestigingsnummer? Vind dat nergens....
Wel... ik heb zowat alle nummers geprobeerd die op de bevestiging stonden, maar die werkten niet. Een telefoontje naar de helpdesk heeft het opgelost.
nu nog wachten tot 3 feb voor de rest van de installatie.
bye bye telenet...