annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ervaringen tv en internet

Topic gestart op: 27-07-21 00h18

Antwoorden: 18 antwoorden

Julie79
Gewaardeerd verkenner

Ervaringen tv en internet

Ik ben sinds 1 jaar en 6 maanden klant bij orange mobile. Zeer tevreden van! Maar nu wil ik eens bekijken om mijn tv en internet, welke al sinds het begin bij Telenet zitten, over te schakelen naar Orange. Na al die jaren als klant krijg je bij Telenet niks, alleen maar hogere facturen. Heeft er iemand ervaring, positief of negatief?

Labels (1)
18 ANTWOORDEN 18
Thomas_D_W
Veteraan verkenner

Al een aantal jaren bij Orange en een tevreden klant.

Internet is vrij stabiel, enkel de uploadsnelheid is naar mijn mening ondermaats. 

De tv-decoder is geen recent model, af en toe is een reset nodig maar het doet wat het moet doen. Je kan enkel opnemen aangezien er geen terugkijk-tv is maar indien je gebruik maak van een android-box of android-tv dan kan je de meeste programma's wel herbekijken via de app van de zender zelf. 

Wat betreft mobiel, geen klagen van, de prijzen zijn scherp en gratis een Femtocell om binnenshuis ontvangst te hebben. Een klein nadeel is dat ze niet voor elk merk VoLTE aanbieden, hoofdzakelijk enkel de grote merken die ze in hun shop aanbieden.

Uiteraard is de prijs scherp.

Als je kan leven met de paar minpunten dan is Orange de beste keuze die je kan maken. 

au3ken
Ervaren verkenner

@Julie79 Bij ons is het net hetzelfde

Wij overwegen ook om de stap te maken naar Orange want de kwaliteit van Telenet gaat enorm achteruit maar de prijzen blijven wel stijgen.

En meer betalen om minder te krijgen is eigenlijk wel zot eh 😁

Julie79
Gewaardeerd verkenner

Ja, en zeker nu ik zie wat ik altijd extra krijg voor mijn gsm abonnement bij orange enzo. Al zoooo lang bij Telenet vr tv en internet en nog nooit iets extra. Zij zullen zelf ook niks zeggen als je eigenlijk teveel betaalt en beter af zou zijn met een ander pakket.

Gregory
Wijze
Wijze

@Julie79 Ik zie dat je de technische uitleg al gekregen hebt

Ben sinds 30/09/2019 bij Orange.  Kom ook van Telenet, en ken dat verhaal van die hogere facturen.

Heb ook mijn vast telefoonnummer stopgezet - hebben we dat in huidige tijd nog nodig ?

TV + internet = 49 EUR/maand - als 100 mbps internet volstaat hoef je geen boost naar 400 mbps te nemen - is 15 EUR/maand gespaard.

Verder zul ie op volgende gsm abonnementen de volgende korting krijgen omdat je ook TV en Internet hebt ( let op : niet als je aansluit met een BTW nummer)

- Go Unlimited: 9 EUR/maand

- Go Intense : 9 EUR/maand

- Go Plus: 4 EUR/maand 

Je kunt dat hier bekijken en ook even rekenen - Kies je Love Duo- of Love Trio-pack | Orange België

Practisch - als je overschakelt

Ga naar een shop om je contract af te sluiten - je krijgt een installatie datum mee.  De installateur is binnen de 2 uur buiten.  Veel is er niet te doen - enkel modem vervangen en decoder opstarten

Na de installatie, als alles werkt, naar telenet bellen om op te zeggen.  Zorg dat je het nummer van de identiteitskaart hebt van de persoon op wiens naam het telenet abonnement staat.

Heb dat ook zo gedaan - telenet handelt dit heel corrrect af. Hier vind je het nummer Telenet-abonnement opzeggen?  0800 66 350

Gebruik Easyswitch niet - het kan verkeren,  De ene zegt dat het doorgegeven is en de andere zegt van niks gekregen te hebben.  Zo zit je met twee facturen.

Niet vergeten je decoder/digibox/digicorder en modem binnen te brengen in een telenet shop - je krijgt een ontvangstbewijs mee Ik zeg op. Wat nu? (telenet.be)

Good luck

ps: hier vind je de zenderlijst : ch_list_tlnvl_nl.pdf (orange.be)

Leden met de meeste pluimen