Orange, ik ben al jaren klant bij jullie. Op 23 oktober verhuis ik. Dat heb ik vele weken voordien doorgegeven aan jullie, en jullie technieker heeft op 23 oktober de tv-versterker, en een nieuwe modem geplaatst. Hij heeft ook gekeken of ik de tv-decoder juist had geïnstalleerd. De coax-kabel buiten heeft hij aangekoppeld aan de lantaarnpaal.
Sindsdien heb ik geen vast internet.
Jullie zeggen dat dat aan Telenet ligt aangezien zij de activatie van die kabel moeten doen.
Na een hoop telefoontjes met de klantendienst (telkens 45 minuten kwijt, veel naar het muziekje geluisterd) krijg ik als datum dat op 16 november een technieker van jullie zal langskomen in de voormiddag. Ik wacht die voormiddag braaf op jullie technieker, maar die komt nooit opdagen. Na de middag bel ik jullie: ah ja, die afspraak is verzet. De klant op de hoogte brengen was blijkbaar niet nodig.
Ik heb tijdens mijn vele telefoontjes met de klantendienst regelmatig gevraagd dat ze me intussentijd een Flybox zouden opsturen, zodat ik toch deftig internet zou hebben om op te telewerken (jawel, we zitten in een lockdown, dus vele mensen telewerken). Dat wordt steeds geweigerd. De reden: mijn vast internet zou toch snel in orde komen. Intussen is wel bewezen dat dat niet het geval is! Als ze gewoon enkele weken geleden al een Flybox hadden gestuurd kon ik intussen toch al op wat deftiger internet werken.
Ja, momenteel moet ik telewerken via de mobiele data van mijn gsm. Iedereen begrijpt wel dat dit niet bijzonder snel is, niet bijzonder stabiel, en dat je mobiele data er zo doorheen vliegen.
Om deze laatste reden, aangezien Orange sinds 23 oktober in contractbreuk is, vullen de medewerkers van Orange mijn mobiele data aan met telkens 1Gb, telkens wanneer ik de klantendienst bel (jawel telkens weer 45 minuten kwijt). Aangezien telewerken ook inloggen op de servers van het kantoor is, videoconferenties houden, enz... kom je niet lang toe met dat beetje data. Dus, dat is bijna elke dag weer bellen naar de klantendienst.
Drie maal hebben ze beloofd dat een klachtendienst van hun contact zou opnemen met me. 1 maal heb ik inderdaad een heel behulpzame man aan de lijn gehad, die wel weigerde om een Flybox te zenden, maar wel ineens 12Gb data kon geven. De 2 andere malen hebben ze me niet eens gecontacteerd.
Vandaag bel ik terug naar de klantendienst, want, jawel, de data waren weer op, en nu zegt een medewerker van Orange dat hij geen mobiele data bijgeeft. Ik vraag hoe ik dan moet telewerken, en wijs erop dat Orange contractbreuk pleegt, maar daar trekt hij zich niets van aan.
Ik kan iedereen dus afraden om klant te worden bij Orange!