annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Love pack

Topic gestart op: 30-04-20 02h23

Antwoorden: 3 antwoorden

Linanmgrs
Gewaardeerd verkenner

Love pack

OPGELOST

Ik wou graag overschakelen naar orange omdat ik nu nog Proximus heb en door dat ik een kabeltje in huis niet heb van Telenet kunnen ze geen WiFi plaatsen in ons huis. Waarom plaatst orange dat kabeltje niet?

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Linanmgrs  ik vermoed dat er iets meer nodig is dan enkel een kabeltje als ik het goed begrijp. Kan het zijn dat je helemaal geen aansluiting hebt om Telenet of Orange aan te sluiten? 

Je dient zo ie zo een NIU te hebben ( versterker , kastje met een groen lampje ) dat heb je zo ie zo nodig. Dan zal er ook een kabel van binnen naar buiten moeten liggen naar het aansluit punt. Dat is iets meer dan een kabeltje , dat is een PE kabel ( dropkabel ) en de waarde van die kabel wordt berekend hoe lang de afstand is van je huis naar het eerst aansluitpunt. Dus je meet in rechte afstand vanaf je huis .De klant dient deze metingen zelf te doen en zelf deze kabel te leggen. Fluvius zal deze kabel komen aansluiten als deze klaar ligt. Je kan die ook door Telenet laten leggen enkel de kosten ervan... daar kan je een heel jaar lang de facturen bij Orange van betalen. Als alles klaar ligt en aangesloten kan je een installatie afspraak maken voor Orange. 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
patrick2
Wijze
Wijze

@Linanmgrs  ik vermoed dat er iets meer nodig is dan enkel een kabeltje als ik het goed begrijp. Kan het zijn dat je helemaal geen aansluiting hebt om Telenet of Orange aan te sluiten? 

Je dient zo ie zo een NIU te hebben ( versterker , kastje met een groen lampje ) dat heb je zo ie zo nodig. Dan zal er ook een kabel van binnen naar buiten moeten liggen naar het aansluit punt. Dat is iets meer dan een kabeltje , dat is een PE kabel ( dropkabel ) en de waarde van die kabel wordt berekend hoe lang de afstand is van je huis naar het eerst aansluitpunt. Dus je meet in rechte afstand vanaf je huis .De klant dient deze metingen zelf te doen en zelf deze kabel te leggen. Fluvius zal deze kabel komen aansluiten als deze klaar ligt. Je kan die ook door Telenet laten leggen enkel de kosten ervan... daar kan je een heel jaar lang de facturen bij Orange van betalen. Als alles klaar ligt en aangesloten kan je een installatie afspraak maken voor Orange. 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@Linanmgrs 

Wat je kan doen om een beter overzicht te krijgen van de situatie is eens naar Telenet bellen om te vragen of uw adres aansluitbaar is op de kabel. Orange kan daar niks over zeggen, zij huren de kabel van Telenet.

Dan kan je vragen wat er allemaal moet gebeuren om aangesloten te kunnen worden. Je hoeft niet te vertellen dat je eigenlijk Orange wil. Als ze ernaar vragen zeg dat je in eerste instantie wil weten wat er allemaal moet gebeuren alvorens verdere beslissingen te nemen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Josette
Wijze
Wijze

Goedemorgen,

het zal even wachten worden op een van de heren, van dit

heb ik bijna geen verstand, je kan het beter dadelijk goed vernemen.

Zou zeggen even geduld nog ze slapen nog! 😉

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Leden met de meeste pluimen