annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuw bij Love Trio

Topic gestart op: 11-09-20 17h06

Antwoorden: 5 antwoorden

Mister_A
Aspirant verkenner

Nieuw bij Love Trio

OPGELOST

Hallo!

Ik heb net gebouwd en ben nog geen klant bij een teleoperator. Ik was graag love trio klant geworden, maar ik zit met twee vragen.

1. Ik heb al een nummer die in het pakket van mijn ouders zit (bij een concurrent) kan deze gemakkelijk overgenomen worden?

2. Momenteel komt er een kabel van vlakbij de grijze pot aan de straatzijde tot in mijn garage en dan drie coax kabels vanuit mijn huis naar de garage alsook enkele UTP kabels. In de garage worden deze niet voorzien van fiches net als bij de grijze pot. Moet ik nog iets voorzien of worden deze meteen aangesloten op een verdeler door de technieker?

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Mister_A  als eerste welkom op dit forum ! 

Om een antwoord te geven op je vragen :

1 ) als je nummer niet in aan pack verbonden is kan je een nummeroverdracht aanvragen. Daarmee bedoel ik dus dat je geen toestel eraan gekoppeld hebt , je betaald dan de restwaarde , en dat het van de provider geen verplichting is om het nummer in een pack te hebben voor bepaalde voordelen. Sommige hangen daar een voordeel aan vast en zodra je opzegt zal het voordeel komen te vervallen waardoor het pack duurder wordt. Ook eventueel promoties kunnen vervallen. 

2 ) in je nieuwbouw voorzie je zelf de kabels. Dat wil zeggen de coax kabel van het inkomende punt , waar je installatie komt , tot de paddestoel. Die afstand dient recht gemeten te worden , dan weet je hoeveel meter kabel je nodig hebt , en tel er een twee tal meter bij. ( de kabel kan dan op een goede nette manier ingekort worden ) De coax dient 60 cm onder de grond te liggen in een wachtbuis. Alle andere voorzieningen van kabels is voor de klant zelf. Dus van UTP tot.... dien je zelf in orde te hebben. Dan zal er een technieker komen voor je installatie en de aansluiting van je kabels. Lees hiervoor even deze post  die betrekking heeft op het geen wat een Orange technieker kan en mag. Moest er namelijk iets zijn wat een Orange technieker niet kan doen of mag doen dan zullen zij Telenet contacteren voor bepaalde werken uit te voeren.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
Gregory
Wijze
Wijze

@Mister_A 

1> Ja, waarom niet

2> Goed nieuws - lees dit even https://community.orange.be/t5/Love-Packs/Sinds-begin-augustus-kan-de-technieker-je-aansluitkabel/m-...

Telenet moet nu niet meer eerst komen om een aansluiting te doen

 

Zorg wel dat de coax kabels die in de living of zo toekomen in een kastje/doosje aan/in de muur zitten zodat je gemakkelijk aansluiting kunt maken.  Ook de UTP kabels moeten kunnen verbonden worden.

 

Ga bij voorkeur naar een shop - doe wat foto's met op je gsm van aansluiting in de garage en living en zo (coax en UTP)

Kan zijn dat je eerst nog een electricien nodig hebt als er pluggen of zo ontbreken

In de shop kun je gelijk een datum vastleggen voor de installatie

patrick2
Wijze
Wijze

@Mister_A  als eerste welkom op dit forum ! 

Om een antwoord te geven op je vragen :

1 ) als je nummer niet in aan pack verbonden is kan je een nummeroverdracht aanvragen. Daarmee bedoel ik dus dat je geen toestel eraan gekoppeld hebt , je betaald dan de restwaarde , en dat het van de provider geen verplichting is om het nummer in een pack te hebben voor bepaalde voordelen. Sommige hangen daar een voordeel aan vast en zodra je opzegt zal het voordeel komen te vervallen waardoor het pack duurder wordt. Ook eventueel promoties kunnen vervallen. 

2 ) in je nieuwbouw voorzie je zelf de kabels. Dat wil zeggen de coax kabel van het inkomende punt , waar je installatie komt , tot de paddestoel. Die afstand dient recht gemeten te worden , dan weet je hoeveel meter kabel je nodig hebt , en tel er een twee tal meter bij. ( de kabel kan dan op een goede nette manier ingekort worden ) De coax dient 60 cm onder de grond te liggen in een wachtbuis. Alle andere voorzieningen van kabels is voor de klant zelf. Dus van UTP tot.... dien je zelf in orde te hebben. Dan zal er een technieker komen voor je installatie en de aansluiting van je kabels. Lees hiervoor even deze post  die betrekking heeft op het geen wat een Orange technieker kan en mag. Moest er namelijk iets zijn wat een Orange technieker niet kan doen of mag doen dan zullen zij Telenet contacteren voor bepaalde werken uit te voeren.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Mister_A
Aspirant verkenner

Beste @patrick2 eerst en vooral bedankt voor het uitgebreide antwoord.

Enkel nog de vraag: Ik heb de kabel reeds gelegd van de paddestoel tot in mijn technische ruimte en ook daar komen 3 coax kabels toe vanuit mijn huis. Plaatst Orange de NIU om de inkomende kabel te verspreiden naar de 3 andere?

Voor de rest zijn al mijn vragen beantwoord!

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen