annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Opzeggen Telenet niet gebeurd.

Topic gestart op: 04-09-19 10h00

Antwoorden: 9 antwoorden

beni
Gewaardeerd verkenner

Opzeggen Telenet niet gebeurd.

OPGELOST

Beste,

op 31 juli doe ik een bestelling van Orange Love Trio. Alles verloopt vlot en een afspraak met de technieker wordt ingepland op 16 augustus.

Op 16 aug wordt de telenet HW vervangen door Orange materiaal, alles werkt perfect.

Vandaag (4 sept) krijg ik een factuur van Telenet (55,9euro - periode 23/08-22/09)). Na een telefoontje met de telenet helpdesk blijkt dat mijn abonnement niet is opgezegd en dat ik deze factuur toch zal moeten betalen.

Ik heb bijgevolg mijn abonnement zelf opgezegd.

Tijdens de bestelling gaf ik een 'easy switch' code mee om de overstap goed te laten verlopen.

Orange>

Hoe zal ik de kost van het niet gebruikte Telenet abonnement kunnen recuperen?

Te recuperen kosten zijn:

1) abonnement Telenet periode 23/08 - 22/09 = 55,9 euro

2) niet gebruikte diensten van Tenenet na de omschakeling 17/08 - 22/08  = 54,9euro /24dagen facturatieperiode *6dagen ongebruikt = 13,725euro

Totaal = 69,625 euro.

Alvast bedankt voor uw feedback.

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Movieman
Aspirant genezer

Goede raad voor iedereen ongeacht easy switch of niet hou er geen rekening mee zeg zelf op, liefst aangetekend naar de klantendienst van je vertrekkende provider. (Dagdatum poststempel geldt als bewijs) Bij Telenet zelfs telefonisch op de dag van je installatie daarvan krijg je onmiddellijk bevestiging in mailbox.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
beni
Gewaardeerd verkenner

Ok, bedankt voor de feedback.

Wat is dan het nut van de easy code? Dat is toch de bedoeling dat de providers onderling comuniceren en dat dit in het voordeel van de klant is. In de praktijk is het overhead voor de klant.

0 pluimen
Movieman
Aspirant genezer

Goede raad voor iedereen ongeacht easy switch of niet hou er geen rekening mee zeg zelf op, liefst aangetekend naar de klantendienst van je vertrekkende provider. (Dagdatum poststempel geldt als bewijs) Bij Telenet zelfs telefonisch op de dag van je installatie daarvan krijg je onmiddellijk bevestiging in mailbox.

patrick2
Wijze
Wijze

@beni  inderdaad het is de bedoeling dat dit onderling van provider naar provider gaat om zo een opzeg te kunnen doen. Maar in praktijk is er toch ergens iets wat niet correct loopt en de klant de dupe is en er dus veel fout loopt. Daarom ik gebruik die code helemaal niet als ik overstap om enkel deze misserie voor te zijn. Maar nogmaals gezegd dit is niet allen bij Orange he ook Telenet heeft dit probleem en Proximus want lees daar ook wel eens dingen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Petoetje
Rekruut scout

Zit met hetzelfde probleem,dus twee providers moeten betalen?

Dan is easy switch een overbodige dienst waar menig klant een financiële kater aan over houdt. Heb al een dossier nummer gekregen maar na ettelijke malen telefonische contacten wordt de verbinding verbroken en krijg ik geen oplossing.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Petoetje  

De Easy Switch is niet op punt en dat werkt bij de providers moeilijk. Het is niet enkel bij Orange dit probleem maar dus bij alle providers. Het beste had je telefonisch of per email of brief opgezegd. 

Helaas is dit toch een hekel punt. En ja soms werkt het wel en dan heb je geluk. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen