annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Opzeggen Telenet niet gebeurd.

Topic gestart op: 04-09-19 10h00

Antwoorden: 9 antwoorden

beni
Gewaardeerd verkenner

Opzeggen Telenet niet gebeurd.

OPGELOST

Beste,

op 31 juli doe ik een bestelling van Orange Love Trio. Alles verloopt vlot en een afspraak met de technieker wordt ingepland op 16 augustus.

Op 16 aug wordt de telenet HW vervangen door Orange materiaal, alles werkt perfect.

Vandaag (4 sept) krijg ik een factuur van Telenet (55,9euro - periode 23/08-22/09)). Na een telefoontje met de telenet helpdesk blijkt dat mijn abonnement niet is opgezegd en dat ik deze factuur toch zal moeten betalen.

Ik heb bijgevolg mijn abonnement zelf opgezegd.

Tijdens de bestelling gaf ik een 'easy switch' code mee om de overstap goed te laten verlopen.

Orange>

Hoe zal ik de kost van het niet gebruikte Telenet abonnement kunnen recuperen?

Te recuperen kosten zijn:

1) abonnement Telenet periode 23/08 - 22/09 = 55,9 euro

2) niet gebruikte diensten van Tenenet na de omschakeling 17/08 - 22/08  = 54,9euro /24dagen facturatieperiode *6dagen ongebruikt = 13,725euro

Totaal = 69,625 euro.

Alvast bedankt voor uw feedback.

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Movieman
Aspirant genezer

Goede raad voor iedereen ongeacht easy switch of niet hou er geen rekening mee zeg zelf op, liefst aangetekend naar de klantendienst van je vertrekkende provider. (Dagdatum poststempel geldt als bewijs) Bij Telenet zelfs telefonisch op de dag van je installatie daarvan krijg je onmiddellijk bevestiging in mailbox.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
Mario1982
Aspirant verkenner

Hoi,

ik heb hetzelfde meegemaakt. De opzeg bij telenet was niet correct verlopen. Ik heb de helpdesk aan de lijn gehad. In eerste instantie wist men mij te vertellen dat er geen enkele contractuele verplichting was om mij te vergoeden. En dat bleek ook te kloppen. De persoon in kwestie heeft wel naar mij geluisterd en is uiteindelijk met een oplossing gekomen. Voor de maand waar ik zowel een factuur van telenet en orange kreeg is het stuk vak de factuur dat betrekking had op telenet en tv vergoed door middel van een korting op de volgende factuur. Mijn ervaring met de klantendienst was dus erg positief.

Dus ik geef iedereen de raad om zijn of haar contract heel grondig te lezen.

beni
Gewaardeerd verkenner

Het is bij mijn ook opgelost met een korting op de facturu van de volgende maand bij Orange.

Echter ben ik wél van mening dat het de fout is van Orange: bij de bestelling gaf ik aan Easy Swith aan. Ondertussen heb ik begrepen dat dit mechanisme bij geen enkele provider goed werkt.

patrick2
Wijze
Wijze

@beni  Is je probleem inmiddels al opgelost? Je kan altijd de oplossing markeren die je het beste geholpen heeft.
Op die manier help je andere tribers ook.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


patrick2
Wijze
Wijze

@beni  denk dat u deze vraag het beste stelt aan de klantendienst . Kan wel een klein gedeelte antwoorden en dat is dat Telenet gelijk heeft. Als u geen opzeg gedaan heeft dan kan Telenet een resterende maand aanrekenen en die zal betaald moeten worden. Nu weet ik wel en heb ik al vaker gehoord dat die easy switch niet helmaal honderd procent werkt. Dit is niet enkel Orange maar ook Telenet en Proximus. Weet voor een volgende keer dat als u die easy switch gebruikt dat u ook altijd zelf een opzeg doet bij uw provider dus even bellen. Een gesprek wordt namelijk ook altijd ' gelogd ' zoals we dat zeggen dus dan is er een bewijs van opzeg.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen