Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 04-09-19 10h00
Antwoorden: 9 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Beste,
op 31 juli doe ik een bestelling van Orange Love Trio. Alles verloopt vlot en een afspraak met de technieker wordt ingepland op 16 augustus.
Op 16 aug wordt de telenet HW vervangen door Orange materiaal, alles werkt perfect.
Vandaag (4 sept) krijg ik een factuur van Telenet (55,9euro - periode 23/08-22/09)). Na een telefoontje met de telenet helpdesk blijkt dat mijn abonnement niet is opgezegd en dat ik deze factuur toch zal moeten betalen.
Ik heb bijgevolg mijn abonnement zelf opgezegd.
Tijdens de bestelling gaf ik een 'easy switch' code mee om de overstap goed te laten verlopen.
Orange>
Hoe zal ik de kost van het niet gebruikte Telenet abonnement kunnen recuperen?
Te recuperen kosten zijn:
1) abonnement Telenet periode 23/08 - 22/09 = 55,9 euro
2) niet gebruikte diensten van Tenenet na de omschakeling 17/08 - 22/08 = 54,9euro /24dagen facturatieperiode *6dagen ongebruikt = 13,725euro
Totaal = 69,625 euro.
Alvast bedankt voor uw feedback.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Goede raad voor iedereen ongeacht easy switch of niet hou er geen rekening mee zeg zelf op, liefst aangetekend naar de klantendienst van je vertrekkende provider. (Dagdatum poststempel geldt als bewijs) Bij Telenet zelfs telefonisch op de dag van je installatie daarvan krijg je onmiddellijk bevestiging in mailbox.
Hoi,
ik heb hetzelfde meegemaakt. De opzeg bij telenet was niet correct verlopen. Ik heb de helpdesk aan de lijn gehad. In eerste instantie wist men mij te vertellen dat er geen enkele contractuele verplichting was om mij te vergoeden. En dat bleek ook te kloppen. De persoon in kwestie heeft wel naar mij geluisterd en is uiteindelijk met een oplossing gekomen. Voor de maand waar ik zowel een factuur van telenet en orange kreeg is het stuk vak de factuur dat betrekking had op telenet en tv vergoed door middel van een korting op de volgende factuur. Mijn ervaring met de klantendienst was dus erg positief.
Dus ik geef iedereen de raad om zijn of haar contract heel grondig te lezen.
Het is bij mijn ook opgelost met een korting op de facturu van de volgende maand bij Orange.
Echter ben ik wél van mening dat het de fout is van Orange: bij de bestelling gaf ik aan Easy Swith aan. Ondertussen heb ik begrepen dat dit mechanisme bij geen enkele provider goed werkt.
@beni denk dat u deze vraag het beste stelt aan de klantendienst . Kan wel een klein gedeelte antwoorden en dat is dat Telenet gelijk heeft. Als u geen opzeg gedaan heeft dan kan Telenet een resterende maand aanrekenen en die zal betaald moeten worden. Nu weet ik wel en heb ik al vaker gehoord dat die easy switch niet helmaal honderd procent werkt. Dit is niet enkel Orange maar ook Telenet en Proximus. Weet voor een volgende keer dat als u die easy switch gebruikt dat u ook altijd zelf een opzeg doet bij uw provider dus even bellen. Een gesprek wordt namelijk ook altijd ' gelogd ' zoals we dat zeggen dus dan is er een bewijs van opzeg.