annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Overgang Telenet naar Orange dank zij Streamz

Topic gestart op: 17-09-20 15h20

Antwoorden: 8 antwoorden

DRoels
Gewaardeerd verkenner

Overgang Telenet naar Orange dank zij Streamz

OPGELOST

We denken er zeer sterk aan over te stappen van Telenet naar Orange omwille van hun groots aangekondigd Streamz gedoe. Ondanks het feit dat ze groot aankondigen dat je meer krijgt voor hetzelfde geld is het in praktijk zo dat je 12€/maand meer moet betalen als je hetzelfde wil wat je had (de themazenders uit hun vroeger Play-pakket vallen weg). Bedrieglijke reclame dus en sowieso is hun gelijkaardig abonnement een pak duurder dan bij Orange.

We twijfelen een beetje over te stappen omdat we ons afvragen of we met Orange hetzelfde kunnen hebben (basis TV zenders Telenet zijn ongeveer gelijk aan de basis TV zenders van Orange). We hebben echter 2 decoders (voor 2 TV toestellen), waarvan 1 rechtstreeks via de kabel is aangesloten en de andere via zogenaamde Powerlines en een ethernet verbinding om beide te kunnen synchroniseren (en dus opgenomen programma's van zowel de ene als de andere decoder op beide TV's te kunnen bekijken). Bij navraag in de Orange Shop wist men daar niet zeker op te kunnen antwoorden.

Wat betreft internet maak ik me minder zorgen (hoewel we bij Telenet in een kamer een extra WiFi-booster moesten installeren).

Tot slot gebruiken we ook vrij intensief Yello-Play, maar ik vermoed dat Orange daar ook zijn oplossing voor heeft (via de Orange app?).

Wat betreft GSM zitten we voor het ogenblik bij Scarlet (aan 8€ voor 500MB), die 2€ extra voor hetzelfde contract bij Orange vind ik dan wel verwaarloosbaar.

Oh ja, nog één dingetje. Heeft men bij Orange recht op 'n mailbox?

Iemand die me raad kan geven betreffende de (noem het maar) technische situatie van de decoders? of betreffende andere puntjes (die ik misschien vergeten ben te vermelden)?

Alvast bedankt,
Dirk

Labels (2)
2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
patrick2
Wijze
Wijze

@DRoels  Dan gaan we jou vragen beantwoorden 😊

Als je de overstap gaat doen veranderd er eigenlijk in je basis zenders niet veel. Het is wel zo dat bepaalde zenders die bij Telenet weg zijn je wel ziet bij Orange. Dus dat is in orde. Betreft het delen van opnames is helaas niet mogelijk. Misschien naar de toekomst wel maar voor nu niet. Je kan een tweede decoder nemen maar dat is geen verplichting. Als je gebruik maakt van de Orange tv app kan je namelijk van je gsm of tablet streamen naar je tv via een Chrome cast. Op die manier heb je een eenmalige aankoop van de Chrome cast en bespaar je € 9 per maand op je factuur voor huur van de decoder. Het is een keus die je zelf kan maken , moest je een decoder nemen kan je die ook perfect koppelen aan je powerlines. Houd er wel rekening mee dat als je powerlines bij Telenet gratis gehuurd zijn dat je die terug moet binnen brengen met de rest dus modem en decoder. Is iets nieuws bij Telenet vanaf september. Moest je de powerlines zelf hebben aangekocht mag je ze dus houden dan is dat jullie eigendom

Even terugkomend op je ‘yelo tv ‘ dat is dus bij Orange de Orange tv app. Je dient dan je toestel te koppelen aan je decoder en kan je dus overal tv zien en je opnames beheren en plannen. Opnames kan je niet zien via de app maar wel live tv. 

Hopende je een beetje op weg te hebben geholpen met het antwoorden. Moest er nog onduidelijkheid zijn of nog andere vragen stel ze gerust via deze weg. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Gregory
Wijze
Wijze

@DRoels 


1) Decoders worden niet met elkaar gesynchroniseerd. Wat je op de ene opneemt kun je niet op de andere bekijken
2) Via de Orange TV app kun je rechstreeks TV zien, doch geen opnames bezien
3) Er is geen mailbox bij Orange. Best kun je een mailbox nemen bij hotmail of outlook. Dan moet je je mail adres niet veranderen als je eens overstapt van provider.
4) De decoders kunnen met wifi verbonden worden (voor de programma gids) maar best met een vaste kabel. Powerlines gaan ook
5) TV zenders kun je hier bezien
6) Je hebt ook een Guest Wifi - die kan niet aan de router

als er nog iets is vraag maar

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
DRoels
Gewaardeerd verkenner

@patrick2en @Gregory 

Bedankt voor jullie antwoorden.

Sommige stukken zijn niet écht waar ik op gehoopt had, maar het wordt allemaal heel wat duidelijker. We nemen nogal veel gelijktijdig lopende programma's op (de reden waarom we een 2e decoder genomen hebben) en daar bieden yelo TV en Orange TV naar mijn gevoel geen oplossing. De onmogelijkheid om opnames op de decoders te "delen" en het nog niet bestaan van terugkijk-TV bij Orange zijn voor ons dan voorlopig waarschijnlijk redenen om (nog even, uit principe zo kort mogelijk omwille van de manier waarop ze rekening houden met de keuzes van hun klanten) bij Telenet te blijven, maar ik ga ondertussen ook eens bekijken in hoeverre een SMART-TV (die we momenteel nog niet hebben) en meer internet-gerichte TV mogelijkheden oplossingen bieden (waar Orange dan blijkbaar weer voordeliger is dan Telenet). "Gemiste programma"-sites zoals VTM-GO en VRT-NU brengen al iets (maar hoe lang zal dat nog kosteloos aangeboden worden?) en in hoeverre bestaan er Provider-vrije aanbiedingen van thema-zenders zoals National Geographic, Discovery enz..?

@patrick2Ik vraag me nog wel af wat het voordeel zou zijn van je opmerking "Het is een keus die je zelf kan maken , moest je een decoder nemen kan je die ook perfect koppelen aan je powerlines.", dat is bij Telenet precies nodig om opnames te kunnen 'delen'.

In ieder geval bedankt voor jullie verduidelijkingen en moesten jullie nog inbreng hebben in mijn 'zoektocht' is dat natuurlijk zeer welkom.

Met vriendelijke groet,
Dirk

0 pluimen
Surfer
Ervaren genezer

@DRoels Een gouden tip: zeg niet direct alles op, want je kan daar later spijt van hebben.

Even wat zoekwerk en dit is wat we hier hebben gevonden:

1. Themazenders: De themazenders zijn bij Telenet alleen in Play More te zien en dat is heel duur, als je deze zenders wilt blijven zien. Bij Orange zijn helaas niet alle themazenders te zien, wat je wel bij TN in pack ziet. Enkel Nat. Geographic Wild is te zien bij Orange. Link: https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/orange-tv-zenders?zip=2000

2. Themazenders apart zien kan ook, maar ook niet alles, sommige zenders zijn live en andere kan je een tijd later zien. Het zijn discoveryzenders en je kan eens een kijkje nemen op: www.dplay.nl

3. Wat casten betreft, zoals @patrick2 aan gaf, kan een oplossing zijn om te besparen op de 2° decoder. Weet wel dat streamen ook heel veel data kost en dat zal je vlug merken aan je data. Indien je onbeperkt internet hebt, is dat geen probleem. Zie link: https://www.hln.be/showbizz/tv/-is-streamen-goedkoper-dan-traditionele-televisie-7-vragen-over-strea...

4. Je kan ook klant blijven bij Telenet voor TV en een Love Duo nemen bij Orange (internet en mobiel). link: https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/internet-tv-mobiel/nieuwe-klant?TP=BI_00_00_00_00_00

5. Bestudeer een paar dingen en leg eens Telenet en Orange naast elkaar, met de min en de plus. Elke provider heeft iets te bieden en zowel bij de één als bij de ander, heb je voordelen en nadelen. Eén provider de allerbeste, dat bestaat niet.

Succes!

DRoels
Gewaardeerd verkenner

@stravarius 

Bedankt voor je input. Ik tracht de zaak zo rationeel en objectief mogelijk te bekijken. Eerlijk gezegd denk ik dat je antwoorden wat 'gekleurd' zijn door een of ander meningverschil voordien.
Mijn persoonlijke situatie naar Telenet toe is dat ik (even extra decoders en WiFi-boosters buiten beschouwing latend) maandelijks voor 'infrastructuur' en basiszenders een bepaald bedrag betaalde. Daarboven had ik een Play 'upgrade' omwille van terugkijk TV, voornamelijk extra themazenders en streaming radio (die ik ook kon appreciëren). Daarvoor betaalde ik 11,95€ extra bovenop de (zeg maar) 'vaste (=onvermijdelijke) kost. Dan komen ze met veel getoeter aankondigen dat Play vervangen wordt door Streamz en brengen de bedrieglijke reclame: "je krijgt meer voor hetzelfde geld" (ergo: nog niet uitgebrachte Vlaamse series; HBO-series en films). Eerlijk gezegd interesseert dat extra aanbod me niet. Verdoken tussen de 'tussen haakjes' melden ze dat de themazenders én de streaming radio uit het Streamz pakket verdwijnen, maar dat je die kan bekijken voor (pakweg) 12€ bovenop de Streamz prijs, dus per maand kost wat ik écht extra wil zomaar 12€ meer (en da's dan mijn frustratie naar Telenet toe). Je argument van veel zenders en radio's houdt op dat punt dus geen steek aan dezelfde prijs die ik voordien betaalde, ze verdwijnen vanaf 13 oktober. De mailboxen die je krijgt kan je ook opvangen op andere manieren. Sorry, maar ik kan dit gebeuren geen klantvriendelijke benadering vinden en vind zeker niet "OK, ze zijn wat duurder".

patrick2
Wijze
Wijze

@DRoels  met de keus die je kan maken bedoelde ik meer naar de zin : als je geen decoder neemt kan je een chrome cast nemen. Het scheelt je huur in de maand maar als je zou besluiten een decoder te nemen dan kan je die wel aan je powerlines koppelen. De decoders moeten niet interactief zijn maar je kan wel op je tweede decoder ook programma's opnemen. Dan zou je wel twee keer moeten programmeren maar het is een oplossing. Heb nog al wel wat gelezen dat sommige het op die manier doen , let op zijn er niet veel , maar het is een mogelijkheid. Dan is het niet van de opnames te delen maar staan ze op twee decoders. 

Er zijn er hier wel genoeg die VRT NU en VTM GO gebruiken in plaats van de tweede decoder en die mensen , zijn lid hier op de Tribe , hebben er even aan moeten wennen maar terug kijk tv en opnames delen missen ze niet. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen