annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Overstappen van telent naar love trio

Topic gestart op: 30-08-20 12h31

Antwoorden: 29 antwoorden

Zeinzein
Gewaardeerd verkenner

Overstappen van telent naar love trio

OPGELOST

Hallo Iedereen

Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar het orange love trio pack. Ik heb nu een wigo met 2gsms. Aangezien telenet weer de prijzen gaat opslaan en ik het schandalig duur begin te vinden zou ik graag overstappen. Doch heb ik nog enkele vragen/bedenkingen.

 

1) Via het internet verneem ik dat sommige tv-boxen geregeld problemen geven. Hoe ervaren jullie dit?

2) Is de 100Mbps downloadsnelheid voldoende voor 2personen die veel gamen en netflixen in 4K?

3) Kan de modem veel wifi-aansluitingen tegelijk aan? Denk aan sonos, gsm, PS4(kabel), domotica, stofzuiger, googleproducten,... 

4) Wat is de uploadsnelheid? Klopt dit dat deze maar 5Mbps is?

 

Alvast bedankt!

3 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
Gregory
Wijze
Wijze

@Zeinzein 

1) In het jaar dat ik bij Orange zit het al 3 maal de decoder uit/aan moeten doen - Verder geen problemen

2) Denk het wel - indien niet kun je later nog de 400 Mpbs boost nemen

3) In theorie 254 en 254 op het guest netwerk.  Maar alles hangt af hoeveel ze op een moment samen doen. Daar speelt de downloadsnelheid dacht ik.

4) Normaal 10 Mbps.  Met de boost 20 Mbps

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

patrick2
Wijze
Wijze

@Zeinzein  ja Telenet wordt schandalig duur ik ga de overstap ook terug doen. Zal je ook proberen te helpen met je vragen : 

1 ) de problemen met de digicorder zullen relatief klein zijn. Hier lees je meestal de slechte ervaringen maar nooit de goede ervaringen maar ja dat is normaal he want de tevreden klanten hoor je niet. Ik ben al ooit eerder klant geweest bij Orange en had nooit een probleem met de decoder die werkte perfect. Een goede vriendin van ons heeft ook Orange op mijn aanraden en heeft geen enkel probleem . 

2 ) 100MBPS is genoeg voor 2 personen. Moest je nu echt zwaar gamen en de ander tv kijken in 4K en Netflixen dan heb je nog genoeg snelheid. Je kan overwegen de optie boost te nemen aan 400MBPS maar eigenlijk heb je het niet nodig als je niet veel download of veel 'zware' taken verzet.

3 ) De modem kan zeker al die wifi verbindingen aan. Er is eigenlijk geen limiet aan gekoppeld dat je maar zo veel apparaten kan aansluiten. Houd er wel rekening mee dat als je 20 apparaten tegelijk laat werken op de wifi dat het wel traag gaat op het internet. 

4 ) Het klopt inderdaad dat je upload 5 MBPS is enkel bij de optie boost van 400 MBPS krijg je een hogere upload. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Zeinzein
Gewaardeerd verkenner

Vervolg op de schandalig slechte orangeservice...

Ik begin te denken dat de technische ondersteuning/klantendienst van orange zich ergens situeert in een onbekende bananenrepubliek waar men nog volop bezig is het wiel uit te vinden.

Soit, ter zake.

Nog steeds geen mobiele data. Zowel mijn partner als mezelf.

Ik heb mij nog steeds niet kunnen registreren op de klantenzone maar wel al een factuur gekregen via mail die ik niet kan controleren. Ik heb klacht ingediend bij de ombudsdienst. Hierdoor wist de telefoniste van de klantendienst(ik heb iedereen daar wel al een paar keer aan de lijn gehad) mij doodleuk te vertellen dat ze niks meer kon doen voor mij omdat ik dat had gedaan. Ik moet maar blijven wachten tot het in orde komt.  

Mijn conclusie en gouden raad. 


Stap niet over naar orange tenzij u zich wil afsluiten van de digitale/mobiele wereld!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
29 ANTWOORDEN 29
patrick2
Wijze
Wijze

@Zeinzein  je kan net als bij Telenet je wifi signaal in de twee apparte signalen zetten. Houd er ook rekening mee dat je wifi wel goed vrij moet staan om het beste wifi signaal te geven. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Zeinzein
Gewaardeerd verkenner

Ik wil hier toch even reageren op mijn overstap. De installatie van tv en internet is goed verlopen. De tv-box is wel al een keer vastgelopen. Dit is het minste

Mijn mobiel nummer overdragen heeft heel wat problemen opgeleverd. Nu is het eindelijk in orde maar heb ik nog geen 4G, ondanks alle instellingen van mijn telefoon correct zijn ingegeven. Na lange telefoontjes naar de klantendienst doen zij dit af als een technisch probleem. Daar heb ik begrip voor maar niet dat het al meer dan een week aansleept. Tevens is de gsmnummer van mijn partner nog steeds niet overgedragen!

Ook kan ik me niet registreren op de app, ook al herkent hij mijn telefoonnummer bij registratie.

Anno 2020 vind ik het echt niet kunnen om mensen met een kluitje in het ruit te sturen en alles af te doen als een technische storing en "we zijn ermee bezig". Ik begin stilaan mijn geduld te verliezen. Aan mensen die twijfelen om naar orange over te stappen: misschien toch twee keer nadenken indien u wil overstappen.

 

 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Ik vind het jammer @Zeinzein dat het zo verlopen is

Kun je voor je 4G probleem niet eens naar een shop - misschien krijg je daar een andere sim

Good luck

 

0 pluimen
Zeinzein
Gewaardeerd verkenner

Vervolg op de schandalig slechte orangeservice...

Ik begin te denken dat de technische ondersteuning/klantendienst van orange zich ergens situeert in een onbekende bananenrepubliek waar men nog volop bezig is het wiel uit te vinden.

Soit, ter zake.

Nog steeds geen mobiele data. Zowel mijn partner als mezelf.

Ik heb mij nog steeds niet kunnen registreren op de klantenzone maar wel al een factuur gekregen via mail die ik niet kan controleren. Ik heb klacht ingediend bij de ombudsdienst. Hierdoor wist de telefoniste van de klantendienst(ik heb iedereen daar wel al een paar keer aan de lijn gehad) mij doodleuk te vertellen dat ze niks meer kon doen voor mij omdat ik dat had gedaan. Ik moet maar blijven wachten tot het in orde komt.  

Mijn conclusie en gouden raad. 


Stap niet over naar orange tenzij u zich wil afsluiten van de digitale/mobiele wereld!

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Zeinzein  het is jammer te lezen dat het technisch gezien nog niet op punt staat. Je hebt een punt als je zegt dat het binnen de week toch opgelost zou kunnen zijn of wil zien. 

Heb je al eens contact gezocht via FB Messenger of Twitter ? Want daar kunnen ze je vraag direct door geven aan de betrokken dienst en je daarna voorzien van een antwoord. Het zal niet geheel direct zijn dat je een antwoord krijgt omdat het naar de betrokken dienst eerst gaat maar daarna krijg je wel een antwoord. Via die weg wordt je toch wel sneller geholpen , is mijn ervaring en lees ik ook wel vaker uit verschillende posten hier. De klantendienst als je belt is daarin tegen soms een ramp voor dit soort vragen. 

Om nu te zeggen om twee keer na te denken voor een overstap te doen... bij elke provider is er altijd wel iets. Zou twee keer nadenken om naar Telenet of Proximus over te gaan. Ik heb ooit eens de overstap gedaan in het verleden naar Proximus en na zes maanden was mijn aanvraag van domiciliering nog niet in orde kreeg altijd het antwoord we zijn er mee bezig of de aanvraag is verloren kan u opnieuw een aanvraag doen. En op zo heb ik bij Telenet ook al wat problemen gekend in het verleden. 

Hiermee wil ik gewoon aangeven dat het nergens direct goed gaat er loopt altijd wel ergens iets verkeerd. Dus het is niet enkel en alleen Orange waar het fout gaat. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen