annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Problematische overstap Telenet -> Orange

Topic gestart op: 16-11-20 16h15

Antwoorden: 8 antwoorden

S_te_fan
Gewaardeerd verkenner

Problematische overstap Telenet -> Orange

Intussen is alles denk ik wel opgelost, maar ik wil toch even mijn avontuur delen van mijn overstap van Telenet naar Orange.

27/08/2020 een contract afgesloten in een Orange shop voor Love Trio incl. 2 gsm abo Go Plus (Go plus 16€ ipv 20€) + Easyswitch. Uiteraard kan dit ook online maar ach beter naar een shop dan ben je zeker dat het in orde komt.
Gsm's waren onmiddellijk geactiveerd, geen vuiltje aan de lucht

Eerste afspraak op 10/09/2020 voor tv + internet installatie (Halve dag verlof): Deze duurde welgeteld 5 minuten. Er diende buiten iets te worden aangepast door Fluvius.

Nieuwe afspraak gemaakt op 24/09/2020. Om geen verlofdag te moeten inzetten stuurde orange gratis 's avonds een technieker. Uur van aankomst 20:03 (afspraak tussen 17-20u)
Modem en tv geïnstalleerd, maar geen internet want hij kon Orange niet activeren en de 2e lijn werkte maar tot (inderdaad) 20u.
Aangezien ik regelmatig terug thuis werk heeft hij Telenet terug aangesloten en moest ik "als Orange geactiveerd was de modem van Telenet losmaken en die van Orange zelf aansluiten" "Gewoon een Engelse sleutel, maar opletten wat het pinnetje nogal fragiel"
2 dagen gewacht, gebeld niet geactiveerd, na 4 dagen weer niets. Een week nog niets. Na 10 dagen pas werd de aansluiting geactiveerd en kon Orange terug aangesloten worden...

Intussen de eerste factuur ontvangen voor de 2 gsm abo's en uiteraard. 2x20€ ipv 2x16€
Klantendienst telefoontje 5000 intussen "Dit is normaal want uw Love Trio is nog niet geactiveerd"
En wiens schuld is dat ?! Ik als klant kan er niets aan doen maar moet er voor opdraaien.
Er is wel een creditnota aangemaakt.

Op 21/10/2020 is de technieker een 3e en laatste keer langsgekomen, u leest het goed. 2maand na afsluiten contract om de orange modem aan te sluiten.

Intussen heb ik de volgende factuur ontvangen van mijn gsm's en ja hoor. Weer de korting die niet werd afgetrokken.. Opnieuw gebeld en opnieuw kwam het omdat Love Trio niet volledig geactiveerd was. Dat vorige maand de fout is toegegeven en de korting is toegekend had de jongeman aan telefoon geen oren naar. Uiteindelijk opgelost en creditnota aangemaakt

Oké kous is af zou je denken. Nee niks van hoor.
Ik sloot een contract af met easyswitch. Hiervoor heeft Orange mij 2x gecontacteerd per sms om hen te bellen en de gegevens door te geven. Niets meer gehoord van Orange nadien. Case closed dacht ik.
Tot ik naar de telenet winkel ging met mijn modem + digibox. Bleek mijn contract daar ook nog open te staan.. Er bleek een fout te zitten in de gegevens en Orange had een mail gestuurd naar telenet maar nog geen antwoord.. Mij als klant verwittigen, vonden ze niet nodig blijkbaar. Ik heb dus zelf mijn contract bij telenet mogen opzeggen (1 telefoontje van pakweg 3 minuten en onmiddellijk een medewerker aan de lijn).

Voorlopig lijken nu alle problemen van de baan. Wat ook wel mag na 2 maanden.
Indien je veel geduld hebt en alle miserie erbij neemt zal je enkele € per maand uitsparen bij Orange.
Intussen is het hout vasthouden en afkloppen dat we nu vertrokken zijn voor een periode zonder problemen, anders is het zonder twijfel terug naar het duurdere Telenet waar ik de afgelopen 2jaar nog nooit contact moest opnemen met de klantendienst (Prijsverschil zit ergens hé..)

Labels (2)
8 ANTWOORDEN 8
S_te_fan
Gewaardeerd verkenner

En nee hoor, nog is het probleem niet voorbij.

Nu krijg ik een factuur om te betalen.
Internet staat er op periode van 13/10 tot 07/11.. De orange technieker is hier geweest op 21/10 om mijn modem aan te sluiten..
Wat een absolute schande!!

Daarnaast staat er nog een avondtoeslag op van 30€.
Na hun eerste tussenkomst (zie beginpost) waarbij ze niets konden doen, heb ik contact opgenomen met de klantendienst omdat ik een halve dag verlof had ingezet voor niets.
Haar geste was de volgende afspraak opzetten na kantooruren dus 's avonds, dit was kosteloos, een tegemoedkoming voor mijn halve dag verlof.

Ik ben dit niet beu maar kotsbeu. Nu niet opgelost dan kunnen ze zelf hun boel komen halen

0 pluimen
beni
Gewaardeerd verkenner

Kalm blijven en er uw profijt uit halen ... heb ik ook moeten doen.

Zien dat eerst alles werkt en dan een feitelijk en direct telefoontje doen met klantendienst. De dame aan de telefoon heeft me toen een correcte compensatie, in de vorm van gratis maand, geregeld.

Als de operator niet wil, verantwoordelijke vragen.

Succes, B.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze


@S_te_fan  schreef:

En nee hoor, nog is het probleem niet voorbij.

Nu krijg ik een factuur om te betalen.
Internet staat er op periode van 13/10 tot 07/11.. De orange technieker is hier geweest op 21/10 om mijn modem aan te sluiten..
Wat een absolute schande!!

Daarnaast staat er nog een avondtoeslag op van 30€.
Na hun eerste tussenkomst (zie beginpost) waarbij ze niets konden doen, heb ik contact opgenomen met de klantendienst omdat ik een halve dag verlof had ingezet voor niets.
Haar geste was de volgende afspraak opzetten na kantooruren dus 's avonds, dit was kosteloos, een tegemoedkoming voor mijn halve dag verlof.

Ik ben dit niet beu maar kotsbeu. Nu niet opgelost dan kunnen ze zelf hun boel komen halen


Ze komen niks halen @S_te_fan .  Je zult alles moeten terug sturen.  Let wel op dat je een verzendbewijs vraagt bij de post en het daarna uploadt.  Denk dat de decoder 200 EUR kost en de modem 60 EUR

 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Ja, @S_te_fan je moet maar pech hebben.

Bij mij en mijn vriendin is alles vlot verlopen.  Wel heeft de verkoopster van Orange mij toen gezegd dat ik na dat alles functioneerde best zelf moest bellen naar Telenet om op te zeggen, om verrassingen met easyswitch uit te sluiten

Hopelijk gaat het verder goed.

 

Leden met de meeste pluimen