annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Problematische verhuis + dringend nood aan werkend internet

Topic gestart op: 03-10-19 18h46

Antwoorden: 2 antwoorden

Ascario
Rekruut scout

Problematische verhuis + dringend nood aan werkend internet

Hallo tribe!

Op 14 augustus 2019 gaf ik via de website aan Orange mijn verhuis voor mijn LOVE abonnement (tv + internet + mobiel Arend abo) door, netjes 3 weken voor de effectieve verhuis gepland was zoals op de website aangegeven. Vandaag zijn we dus 3 oktober 2019 en na 3 webformulieren met vragenlijst (is er kabelaansluiting aanwezig, hoe ziet deze eruit aan de woning: paddestoel, buitenmuur, ...), ettelijke telefoontjes naar de klantendienst en veel frustratie omdat steeds dezelfde vragen gesteld werden, moest er blijkbaar toch nog een aansluiting door Telenet gebeuren op 24/9. Ik heb zelf opnieuw moeten bellen op 25/9 om dan te horen dat eindelijk een installateur van Orange kon komen, maar niet vroeger dan 10 oktober 2019... Ik ben 4 (!!) weken in verlof geweest en uiteraard net wanneer ik terug aan het werk ben, kan de installatie gebeuren. Ik heb deze dan gepland op maandag 14 oktober 2019 omdat ik dan zeker thuis ben, maar eigenlijk is dat veel te laat... Ik ontvang een factuur van Orange voor diensten die ik niet krijg maar wel voor moet betalen.

Ondertussen geraak ik door gebrek aan internet in de problemen om alles voor zowel mijn werk, opleiding en privéleven in orde te krijgen:

- mijn werkschema moet ik online plannen en ook alle werkgerelateerde communicatie verloopt online via een portaal, ik geraakte zonder zeveren met moeite op de tribe site laat staan op een portaal waarop zware ASP webtoepassingen draaien;

- ik volg een opleiding in afstandsonderwijs met op regelmatige basis een opdracht, de opdrachten en lessen worden opgenomen en ter beschikking gesteld op een online leerplatform maar die bestanden zijn in de orde van honderden megabytes tot zelfs 1,4GB voor een les waar een opdracht uitgelegd wordt die tegen 9/10 ingediend moet worden;

- betalingen allerhande verlopen moeizaam want geen internet en ik kan mijn mobiele data wel delen maar die 20GB is ondertussen al lang opgebruikt, dus de lagere snelheid levert ook problemen (foutmeldingen in bankapps e.d.).

Ik heb me de voorbije weken proberen behelpen door een herlaadkaart bij een andere provider te kopen die data-only aanbiedt (ik zal niet zeggen welke provider maar ze gebruiken het Orange netwerk en veel data-only opties bij concurrenten zijn er niet), maar daar ben ik ondertussen ook al 60 euro (4x15 euro) aan kwijt en ook die zijn opgebruikt.

De installatie vervroegen is een gokspel want dan moet iemand anders in mijn regio al zijn/haar installatie afzeggen/verplaatsen en daarvoor moet ik dan ook dagelijks inbellen om te checken... Waarbij vandaag de computersystemen weer plat lagen (al een paar keer gehad bij het contacteren van de klantendienst).

Orange heeft al een commerciële geste beloofd nadat alles in orde is, maar voor mij komt dat ruimschoots te laat. Op 14/10 heb ik al 2 deadlines gemist voor mijn opleiding en heb ik mijn werkplanning voor november niet naar behoren kunnen invullen met alle gevolgen van dien voor mijn privéleven. Graag zou ik dus een andere oplossing willen op zeer korte termijn. Een mogelijkheid die ik zie is een tijdelijke ter beschikkingstelling van een flybox totdat de internet installatie gebeurd is (technieker kan die flybox dan eventueel weer meenemen). Tenzij het natuurlijk ook een week duurt om die flybox tot hier te krijgen... Andere opties hoor ik ook graag.

Ik ben altijd tevreden geweest over de Orange diensten en de rewards, maar nu ben ik een beetje ten einde raad... Om het met tribe-uitdrukking te zeggen: UGH!

Groeten

Ascario

Labels (1)
0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
Surfer
Ervaren genezer

Een goeie raad die ik u geven kan, lever de flybox bij Orange pas in, als alles zeer goed werkt. 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Ascario 

Ik zie zo meteen inderdaad als oplossing een tijdelijke FlyBox ter beschikking krijgen. Je zou de eerste niet zijn, dus zeker met de klantendienst contact opnemen en voet bij stuk houden.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen