annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Problemen met Love trio pack

Topic gestart op: 24-04-21 14h56

Antwoorden: 13 antwoorden

Joeri81
Gewaardeerd verkenner

Problemen met Love trio pack

OPGELOST

Hallo, 

Gisteren kwam er een technieker langs en die heeft mijn modem geinstalleerd en mijn tv decoder. 

 

Het duurder vrij lang (25 min) tot de modem online was.

 

Toen dat in orde was had ik perfect internet en kon ik goed tv kijken. Echter begonnen de problemen vannacht om1u30 waarbij er meerdere malen blokjes verschene op mn beeld. Ik heb toen bij technisch gekeken op de decoder en er waren meerdere dingen niet comform.

 

Ik heb toen de NIU van naderbij gekeken en eens opengedaan (ben zelf nog telenet technieker geweest) om dat ik dacht dat de kabel misschien niet diep genoeg zat in de connector. Echter na de proberen hem verder te duwen en hem er proberen eruit te halen brak de kabel.

Ik heb toen zelf een stuk kabel afgesneden zodat die terug in de connector paste. Echter is de kabel nu te kort om de niu volledig terug in elkaar te zetten. Ik kan wel de connector op de niu plaatsen maar niet het extra stuk die er nog eens achter moet.

De modem komt nu niet meer online, alleen de downstream led blijft branden maar de upstream led blijft knipperen.

Heeft er hier iemand ervaring mee of een mogelijke oplossing. 

Heb ook al naar de technische dienst gebeld en als er tegen nu maandag geen technieker mij heeft opgebeld dan mag ik terugbellen voor BOT Cable.

Alvast bedankt voor eventuele tips of suggesties

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Joeri81
Gewaardeerd verkenner

Hallo, 

Uiteindelijk vandaag toch de repair technieker van orange langsgeweest en het probleem bleek aan de tap te zitten. De koperaders van de coaxkabel raakten de hoofdader dus maakte kortsluiting. Een nieuwe connector erop en het was opgelost.

Nu werkt alles terug perfect!

 

Mvg,

Joeri

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

13 ANTWOORDEN 13
Josette
Wijze
Wijze

@Joeri81  goedenavond,

hopelijk komt het snel in orde, want fijn is anders.

Maar van mij krijg je deze ...

 

Tagnieuw.jpg

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
patrick2
Wijze
Wijze

@Joeri81  

De kabel die gebroken is , is dat de kabel die van de NIU naar de decoder gaat of de kabel die naar buiten loopt tot aan de Tap? 

Moest het de kabel zijn die intern loopt kan je die zelf ook vervangen door een nieuwe aan te kopen. Maar als het de kabel is die naar de TAP gaat wordt het een ander verhaal. Als je een technieker laat komen hiervoor dan zal deze betalend zijn aangezien je zelf er aan bent geweest. Het was niet echt een slimme zet om er zelf aan te zitten als dit soort dingen gebeuren. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Joeri81
Gewaardeerd verkenner

Ja, ik weet dit maar was met de goeie bedoeling om hem terug werkend te krijgen.

Het is inderdaad de kabel naar de tap maar ik veronderstel dat hel wel moet mogelijk zijn om er een verlengstuk op aan te sluiten zodat het terug in orde komt om de niu aan te sluiten zoals het moet.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Joeri81  

Ja een verleng stuk is mogelijk maar de mogelijkheid om storingen te krijgen is er ook. 

Dus beste is dus die gehele kabel te laten vervangen maar dat is iets wat je zelf kan bepalen. Je kan zo een verlengstuk ook zelf plaatsen zodat je het terug werkend krijgt. Maar nogmaals of je storing vrij bent dat kan ik niet garanderen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen