annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Sociaal inernetaanbod.

Topic gestart op: 07-03-24 13h25

Antwoorden: 7 antwoorden

comima
Aspirant genezer

Sociaal inernetaanbod.

OPGELOST

Hallo ! 

Vraagske aub ...

Vanaf 01.03.2024 is er een Sociaal internetaanbod...

Ik heb een Love pakket met Go Plus onbeperkt - Internet Start fiber onbeperkt en Orange TV ( plus een tweede tv. )

Is bij het nieuwe sociaal internetaanbod het verbruik ook onbeperkt ? (om te knnen vergelijken ...)

Bedankt voor de moeite en vriendelijke groetekes.

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
7 ANTWOORDEN 7
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @comima ,

Vandaag te horen gekregen van Orange dat ze geen sociaal aanbod zullen aanbieden.
Bestaande klanten kunnen wel hun sociale korting behouden.

Tinneke2
Aspirant sjamaan

@Pletse  @comima Dat klopt niet helemaal , het sociaal tarief : Als u al geniet van het sociaal tarief geeft iedereen een brief gekregen van het BIPT info eco @ economie.fgov.be wie al een sociaal tarief geeft op telecomabonnement (dat wil zeggen op het oude sociaal tarief treed  van af 1 maart de nieuwe sociaal tarief. Het is een lange uitleg . Ik ben ondertussen bij Orange geweest en mij is uitgelegd dat de grote bazen het aan het bespreken zijn om mee te gaan in het nieuwe sociaal tarief . Iedereen die in aanmerking komt zal daarvan ook op de hoogte gesteld worden . En dit kan nog even duren . Dus heb even geduld . Hier op Tribe kunnen ze daar niets aan doen nog de verkopers 🧑‍💼 van de winkels . Als je meer inlichten wilt kijk en lees je brief heel duidelijk daar staat een gratis telefoonnummer bij en kan je inlichtingen nemen . Maar je mag je huidige abonnement niet opzeggen dan verliest u het sociaal tarief en ook niet van operator of indien u verhuist vast internetsite meer op het zelfde adres geleverd wordt of indien u niet langer geniet voldoet aan de wettelijke voorwaarden mooi de huidige korting op uw telecomfactuur te behouden het sociaal tarief :  Proximus en Telenet gaan al mee in het vernieuwde sociaal tarief deze klanten hoeven zich al geen zorgen te maken . En de klanten van Orange gaan ze ook zeker NIET laten vallen 🪤. Ben ik van overtuigd .  In de hoop u en allen die het lezen geholpen te hebben . 
Met fijne groetjes tinneke wat je in je hart draagt geraak je nooit meer kwijt 

Pletse
Gewaardeerde genezer

Hoi @Tinneke2 ,

Of mijn info 100% correct is heb ik geen idee van, ik werk met de info die ik verkregen heb via verschillende kanalen van Orange en ik kom dit hier door communiceren. Als m'n info niet klopt, des te beter natuurlijk voor de mensen die recht hebben op het sociaal aanbod!

Wat de overheid doorstuurt naar de mensen weet ik helaas niet. Misschien dat er in hun communicatie inderdaad meer duidelijkheid in staat. Persoonlijk nog geen dergelijke mail of brief te pakken gekregen.

Ik heb deze week zelf de navraag gedaan via Facebook Messenger aan Orange omdat er nog mensen zijn in m'n vriendenkring met dezelfde vraag ivm het sociaal internetaanbod en dit was de reactie van de Orange medewerker/klantendienst:

"Hey, Ik kan begrijpen dat het onduidelijk is.
Sinds 01/03/2024 biedt Orange geen sociaal tarief meer aan. Klanten die het al hebben, zullen het behouden zolang ze nog in aanmerking komen."

Verder heb ik nog deze webpagina gevonden op de Orange website: https://corporate.orange.be/nl/sociale-verantwoordelijkheid/klanten/digitale-inclusie
Met als eerste zinnetje "Meer info over het sociaal tarief hier".
 Als je erop klikt krijg je een PDF bestand met de voorwaarden te zien voor het sociaal internetaanbod waar bovenaan op pagina 2 dit te lezen valt:
"Orange Belgium biedt het sociaal internetaanbod aan op het VOO-netwerk via het merk VOO."

Volgens wat ik hieruit versta is dat je als VOO-klant wel het sociaal internetaanbod zal kunnen krijgen maar vermits VOO enkel voor Wallonië is zullen Vlamingen uit de boot vallen. Wat nog eens een bevestiging is van wat men geantwoord heeft via Messenger. 

Voor de mensen die niet op de hoogte zijn: VOO is de kabelbeheerder in Wallonië zoals Telenet in Vlaanderen. VOO werd recent overgenomen door Orange waardoor Orange nu ook eigenaar is van de coaxkabels in Wallonië. In Vlaanderen blijft Telenet de kabelbeheerder en Orange huurt dit netwerk om TV en internet te kunnen aanbieden aan hun klanten. 

Wat de toekomst brengt, geen idee. Laat ons hopen op goed nieuws.

 

Tinneke2
Aspirant sjamaan

@Pletse ik heb het in de winkel van Orange gaan vragen 🧐 en zei hebben duidelijk gezegd dat het nog NIET beslist is voor Vlaanderen . Dat ze daar nog over aan het vergaderen zijn ze gaan daar toch niet over liegen 🤥 heb hun de brief getoond en daar waren ze van op de hoogte . En telefonisch van de FOD economie . In afwachting op een antwoord blijf ik op het oude sociaal tarief WEL genieten . Heb er ook naar gebeld en ik kan ook van het nieuwe sociaal tarief genieten indien Orange daar in meegaat. In de winkel spraken ze ook daar zeer gunstig over en zouden ze hun klanten zeker niet laten vallen . En dit komt van zeer bekwame mensen . Die heel veel weten en er dagelijks in werken . Daarom zijn ze aan het nog aan het bespreken . Binnen twee weken zou ik meer weten . Dus wij vallen Niet uit de boot want er is nog geen beslissing genomen. Dus hoe kan dat al dat je dat al zou vernomen hebben . Hopend op een positief uitkomt met vele groeten tinneke2/ wat je in je hart draagt geraak je nooit meer kwijt 

Leden met de meeste pluimen