Packs
Ben jij een Love-klant of wil je er graag één worden? Deel naar hartelust jouw ervaring of stel hier al je prangende vragen.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Aspirant verkenner

overschakelen telenet --> orange

Goeiemiddag

Graag willen we overschakelen van Telenet naar Orange. Nu vroegen we ons af of we rekening moeten houden met de datum wanneer we de overschakeling doen. Onze huidige factuurperiodes lopen namelijk van ongeveer de 20ste van de maand tot de 20ste van de volgende maand. 

Indien we in het begin van een maand overschakelen, zullen we dan een volledige maand moeten uitbetalen aan Telenet of enkel de periode dat we nog bij hen van hun abonnement hebben genoten? 

we willen graag kiezen voor het Love trio (Koala) nemen. Op dit moment zit internet en tv bij Telenet en mobiel bij Mobile Vikings. We willen dus internet en tv omschakelen via easy switch ID, maar willen graag het gsmnummer behouden waarmee we nu aangesloten zijn bij Mobile vikings en dit mee opnemen in het love trio abonnement. is dit mogelijk en hoe moeten we dit praktisch aanpakken?

Hoe lang duurt deze overschakeling van het gsmabonnement? 
hoe lang duurt de overschakeling met het easy switch ID?

alvast bedankt!

gr

Bjorn

Labels (1)
12 ANTWOORDEN 12
Ervaren sjamaan

Wij hebben de overschakeling ook gemaakt nog géén seconde spijt van

zijn er nu anderhalf jaar.

Bij ons is een man van hun aan huis geweest alles ingevuld en uitgelegd,

hij heeft ook de overgang en alles geregeld ook de domiciliëring top service.

Wij zijn van Limburg. Anders geef ik je via pm de naam door.

Groetjes Josette.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U.

Leidende sjamaan

@Bjornnouwen  als u een overstap gaat doen van Telenet naar Orange en van Mobile vikings naar Orange zou ik geen rekening houden met de facturatie periode. Dit is iets wat moeilijk te bepalen is namelijk omdat er eerst een installatie dient te gebeuren door een technieker. Pas op het moment dat alles werkt zou ik het internet pas laten stop zetten. Het is natuurlijk wel zo dat als u een volledige maand betaald zou hebben er ook weer geld terug komt , dus u heeft dan zogezegd een tegoed.Uit ervaring weet ik dat u bij Telenet een maand vooruit betaald dus dat maakt het ook niet simpel om dan precies op te zeggen. Als u wil overschakelen gewoon doen en de factuur komt in orde. 

Betreft een gsm nummer overzetten gaat dat redelijk snel. Op een nummer overdracht staat minimaal 48 uur maar dat kan ook langer zijn , afhankelijk van het aantal aanvragen op dat moment. 

Als tip wil ik mee geven NIET de easy switch te gebruiken want de ervaring daarmee zijn heel slecht. Dat is niet enkel bij Orange maar bij elke provider staat dit niet op punt. Beste is gewoon Telenet bellen en alles op te zeggen , mobile vikings NIET bellen. Een nummer overdracht zal namelijk Orange regelen dus daar zit geen opzeg bij want als u het wel opzegt is uw nummer verloren.

De opzeg bij Telenet ook pas doen op het moment dat Orange geinstalleerd is en alles werkt niet eerder. Moest er namelijk iets zijn dan heeft u altijd nog tv en internet tot uw beschikking. 

Beste raad ik u aan dit alles te regelen in een shop. Daar maken ze de gehele aanvraag in orde en u krijgt direct uw simkaarten mee naar huis. De Orange shop zal de kaarten ook direct activeren als ook de nummer overdracht aanvragen. Ook zal de shop met u direct een afspraak inboeken voor een technieker die langs komt om alles te installeren. 

   Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Ervaren sjamaan

Zoals gezegd is easyswitch niet echt betrouwbaar

Best in een shop doen zoals @patrick2  zegt. Heb het ook zo gedaan. Je krijgt direct een installatiedatum
Ze zullen ook vragen welke aansluiting je hebt ( paddstoel in de straat, ...)

De dag van de telenet installatie of de dag erop, als alles werkt, naar telenet bellen nr 0800 66 350 om telefonisch de diensten op te zeggen, zo ben je zeker.
Het kan zijn dat ze het nr van je identiteitskaart vragen om zeker te zijn ze de goede persoon hebben

Bij mij is alles zo verlopen - telenet doet de opzeg correct. Je krijgt wel nog een eindfactuur voor een stuk van een periode, vb 21/01 tot 10/02

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/telenet-abonnement-opzeggen

Je krijgt ook een bericht dat je de digicorder moet binnen brengen in een telenet shop. Daar geven ze je een bewijs van ontvangst. Ik heb ook de modem binnen gedaan. Normaal hoeft de modem niet, maar ik wou hem hier niet laten

Ervaren sjamaan

en zie ook even telenet : ik zeg op, wat nu ? 

Community Manager
Community Manager

Goeiemiddag

Graag willen we overschakelen van Telenet naar Orange. Nu vroegen we ons af of we rekening moeten houden met de datum wanneer we de overschakeling doen. Onze huidige factuurperiodes lopen namelijk van ongeveer de 20ste van de maand tot de 20ste van de volgende maand. 

Indien we in het begin van een maand overschakelen, zullen we dan een volledige maand moeten uitbetalen aan Telenet of enkel de periode dat we nog bij hen van hun abonnement hebben genoten? 

we willen graag kiezen voor het Love trio (Koala) nemen. Op dit moment zit internet en tv bij Telenet en mobiel bij Mobile Vikings. We willen dus internet en tv omschakelen via easy switch ID, maar willen graag het gsmnummer behouden waarmee we nu aangesloten zijn bij Mobile vikings en dit mee opnemen in het love trio abonnement. is dit mogelijk en hoe moeten we dit praktisch aanpakken?

Hoe lang duurt deze overschakeling van het gsmabonnement? 
hoe lang duurt de overschakeling met het easy switch ID?

alvast bedankt!

gr

Bjorn

Hallo @Bjornnouwen,
Aarzel zeker  niet om het antwoord dat je het meest heeft geholpen als gewaardeerde antwoord te valideren ! 🙂

Het zal de community helpen ^^

Groetjes,
Nelson 

0 pluimen
Ervaren sjamaan

Nelson, denk niet dat hij nog geweest is wel?

Ik zou toch een antwoordje geven bij al deze uitleg.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U.

0 pluimen
Community Manager
Community Manager

Nelson, denk niet dat hij nog geweest is wel?

Ik zou toch een antwoordje geven bij al deze uitleg.

Hallo @Josette,

Beide antwoorden van @patrick2 en @Gregory zijn correct. Daarbij is er geen nood dat wij een antwoord hierop geven 🙂

De bedoeling is om de beste antwoorden van onze trouwe tribers in de kijjker te plaatsen. Tribe is geen klantendienst hoor 🙂

Groetjes,

Nelson 

0 pluimen
Ervaren sjamaan

Oei, misverstandje? Ik bedoelde de vraagsteller hé.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U.

Leidende sjamaan

@Josette 

Tja, zoiets kan altijd gebeuren bij een geschreven antwoord hé 😉

   Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
0 pluimen
Leden met de meeste pluimen