annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

32 euro beltegoed in 7 minuten

Topic gestart op: 01-07-19 13h28

Antwoorden: 4 antwoorden

ewyffels
Rekruut scout

32 euro beltegoed in 7 minuten

OPGELOST

Goedenmiddag

Kan iemand me met dit voorval helpen? 

Gisteren belde in vanuit Nederland naar het Nederlandse service nummer van flixbus. Ik werd 7 minuten aan de lijngehouden. Na 7 minuten verbrak de verbinding en kreeg in een bericht van orange dat mijn beltegoed minder dan 0.5 euro bedroeg. Ik weet dat er vooraf 32 euro op stond. Ik kon dit ook nog zien in de app voor ik deze had herladen, na het herladen stond er 0.01 euro. 
Ik ga er van uit dat dit door de klantenservice van flixbus komt, gezien in heel Europa Roaming van kracht is. 
Kan ik hiervan een bewijs vinden via de site of op een andere manier, zodat ik flixbus hiermee kan confronteren? 

dank voor u hulp 

 

0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@ewyffels  normaal gezien zou de roming inderdaad afgeschaft zijn. Heb net eens gekeken en een gesprek met een herlaadkaart kost normaal 0.23 cent per minuut met een herlaadkaart. Maar het nummer is een 0800 nummer , heb ff opgezocht . In nederland is dit een betalend nummer blijkbaar aangezien er onder staat :

De gesprekskosten voor vaste en mobiele telefoonlijnen zijn afhankelijk van de individuele tarieven van aanbieders.

Dus dat gaat een duur gesprek geweest zijn voor 7 minuten. Vrees er alleen voor dat er geen confrontatie komt aangezien die ene regel onder het nummer staat en u opdraaid voor deze kosten. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Herihor
Leidende verkenner

Flixbus is een lagekostenmaatschappij, net zoals Ryanair, wat betekent dat een deel van de kosten op een andere manier moet worden terugverdiend! Helaas heb je er zo eentje leren kennen, laat dat een les zijn! Als je over WiFi zou beschikken, zou je misschien goedkoper met WhatsApp kunnen bellen of met Skype, toch als je een Office 365 abonnement hebt. Ik heb een onbeperkt bellen abonnement, maar dit geldt niet in het buitenland, als ik dus naar Nederland of Duitsland moet bellen, doe ik het op deze manier, dan kost het mij niets, of beter gaat af van belkrediet af dat ik voor België toch niet nodig heb!

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@ewyffels  normaal gezien zou de roming inderdaad afgeschaft zijn. Heb net eens gekeken en een gesprek met een herlaadkaart kost normaal 0.23 cent per minuut met een herlaadkaart. Maar het nummer is een 0800 nummer , heb ff opgezocht . In nederland is dit een betalend nummer blijkbaar aangezien er onder staat :

De gesprekskosten voor vaste en mobiele telefoonlijnen zijn afhankelijk van de individuele tarieven van aanbieders.

Dus dat gaat een duur gesprek geweest zijn voor 7 minuten. Vrees er alleen voor dat er geen confrontatie komt aangezien die ene regel onder het nummer staat en u opdraaid voor deze kosten. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
ewyffels
Rekruut scout

maar 32 euro voor 7 minuten is toch echt onmenselijk? 4.57 euro per minuut? Dat kunnen ze toch niet maken? 

dit was het nummer dat ik belde: +31858881843

Weet u of ik daarvan een bewijs ergens kan vinden, dat dit bedrag op mijn herlaadkaart stond?

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@ewyffels  het nummer wat u laat zien heb ik inderdaad gevonden daarmee dat ik wist dat het om een 0800 nummer ging. Nee een herlading is niet te bewijzen tenzei het natuurlijk rechtstreeks van uw bank afgegaan is dus een online herlading. Maar wat gaat het voor zin hebben om dat te achterhalen ? het geld is weg en komt ook niet terug. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen