Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 01-07-24 08h59
Antwoorden: 5 antwoorden
Context: ben een kleine gebruiker die over de jaren heen ongeveer €40 belwaarden heeft opgespaart met het jaarlijkse bedrag zodat men sim niet vervalt.
Probleem: Heb van €40 belwaarden in mei, nog €0.16 over.
Mogelijke oorzaken:
1) heb 4 keer naar onbekende nummers gebelt? Kan me dit niet herinneren. Men gsm is niet gestolen/op een publieke plaats geweest waar iemand anders hen kon bellen (aangezien eentje om 21u was, vorige donderdag en ik weet dat men gsm toen gewoon thuis lag en ik ook thuis was). Elk gesprek was minder dan een minuut naar een belgische nummer en het zijn verdachten nummers die steeds incrementen met 1 (zie bijlage). Gsm gehacked? Shared sim kaart?
2) had 4gb gratis voor een maand en kon het op de laatste dag gebruiken, was 500mb in totaal dus waarschijnlijk niet automatisch aangekocht (zou veel cheaper zijn denk ik?)
3) voor de rest 1 sms, 1 keer gebelt en paar keer voice mails beluisterd.
Vraag: ik begrijp als ik deze belwaarden niet terug kan krijgen maar zou er een oplossing zijn dat ik dit probleem niet tegen kom in de toekomst?
Bijlages: men huidig belkrediet, men promo van 4g, de verdachte nummers.
Alvast bedankt! 🙂
@Anonymous
Ik moet u even corrigeren, die nummers zijn geen voice mails van Orange
Er is maar één nummer dat naar de Orange voice mail connecteert en dat is
+32 495 95 55 53
Al de rest zijn nummers die redelijk dikwijls gebruikt worden om geld af te troggelen omdat het betaalnummers zijn die door malafide mensen gebruikt worden. Juist omdat ze, zeker voor de niet goed oplettende, heel sterk gelijken op het legitieme Orange nummer.
Goed kijken is dus steeds de boodschap. En ben je in BE, gebruik dan 5555, en nooit het volledige nummer, zo kan je niet missen.