annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

5GB opgebruikt vóór startdatum...Orange? Uitleg alsjeblieft!

Topic gestart op: 23-03-20 11h32

Antwoorden: 7 antwoorden

alevks
Gewaardeerd verkenner

5GB opgebruikt vóór startdatum...Orange? Uitleg alsjeblieft!

OPGELOST

Woensdag 11u35 een sms ontvangen met de melding dat ik 5 GB extra mobiele data krijg VANAF 25 maart.

Vanochtend, om 9u40, een sms ontvangen met de melding dat mijn 5GB gratis surfvolume opgebruikt is. 

Vorig jaar verdween mijn 3GB gratis surfvolume ook na 1uur. Ik belde de klantenservice op met de vraag of er een technisch probleem was, want had enkel mails gelezen. Neen kreeg ik te horen van de klantenservice en bijkomend de vraag of ik een tariefwijziging niet zag zitten wegens veel gebruik.

Dit voorval doet me toch sterk vermoeden dat er bij Orange WEL een technisch probleem aanwezig is en ik dus 20€ voor 2GB teveel heb betaald toen. (Ter info: ik heb een abonnement)

Hebben anderen dit probleem ook voorgehad? 

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
alevks
Gewaardeerd verkenner

Hi Tribe! 

Mijn excuses...heb het verkregen antwoord niet meegegeven. Volgens een customer care medewerker heb ik vernomen dat mijn gratis 5GB reeds geactiveerd werd na ontvangst van eerste sms (dus niet startdatum die werd aangegeven). Volgens hun gegevens had ik ze wel degelijk gebruikt. Ik kon dit zelf nagaan door mijn dataverbruik na te gaan in mijn instellingen. Tot mijn verbazing had Instagram gewoon eventjes 15 GB verbruikt op minder dan 1 uur tijd... wat mij nog steeds straf lijkt, maar goed. Dus zowel van eigen data als gratis data ging zomaar weg. 

Ter info: ik had dus geen video's en/of stories geüpload of gedownload op Instagram... Hierna heb ik wel gelijk mijn instellingen van Instagram gewijzigd en een max. datagebruik geïnstalleerd op mijn telefoon. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
alevks
Gewaardeerd verkenner

Hi Tribe! 

Mijn excuses...heb het verkregen antwoord niet meegegeven. Volgens een customer care medewerker heb ik vernomen dat mijn gratis 5GB reeds geactiveerd werd na ontvangst van eerste sms (dus niet startdatum die werd aangegeven). Volgens hun gegevens had ik ze wel degelijk gebruikt. Ik kon dit zelf nagaan door mijn dataverbruik na te gaan in mijn instellingen. Tot mijn verbazing had Instagram gewoon eventjes 15 GB verbruikt op minder dan 1 uur tijd... wat mij nog steeds straf lijkt, maar goed. Dus zowel van eigen data als gratis data ging zomaar weg. 

Ter info: ik had dus geen video's en/of stories geüpload of gedownload op Instagram... Hierna heb ik wel gelijk mijn instellingen van Instagram gewijzigd en een max. datagebruik geïnstalleerd op mijn telefoon. 

alevks
Gewaardeerd verkenner

Update: Maandag 23 maart 14u42 volgend sms ontvangen --> Orange Thank You-info. Goed nieuws! Je 5 GB extra mobiele data zijn gratis geactiveerd. Deze zijn 31 dagen geldig. Veel surfplezier!

Situatie vandaag: Nog steeds geen extra 5GB ontvangen (cfr. My Orange app) 

 

Cdt24801
Wijze
Wijze


@alevks  schreef:

Update: Maandag 23 maart 14u42 volgend sms ontvangen --> Orange Thank You-info. Goed nieuws! Je 5 GB extra mobiele data zijn gratis geactiveerd. Deze zijn 31 dagen geldig. Veel surfplezier!

Situatie vandaag: Nog steeds geen extra 5GB ontvangen (cfr. My Orange app) 

 


Zet dat eens kort in een berichtje en verstuur dat via messenger. Bespaart u een hoop tijd aan de telefoon plus je hebt een spoor "op papier".

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


alevks
Gewaardeerd verkenner

Ga ik meteen doen 😉 Bedankt voor je advies! 

Leden met de meeste pluimen