Tarieven en verbruik
Heb je een vraag over je verbruik? Hulp nodig om een Orange abonnement aan te schaffen? Dan ben jij op de juiste plek op Tribe!
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

5GB opgebruikt vóór startdatum...Orange? Uitleg alsjeblieft!

Topic gestart op: 23-03-20 11h32

Antwoorden: 7 antwoorden

alevks
Gewaardeerd verkenner

5GB opgebruikt vóór startdatum...Orange? Uitleg alsjeblieft!

OPGELOST

Woensdag 11u35 een sms ontvangen met de melding dat ik 5 GB extra mobiele data krijg VANAF 25 maart.

Vanochtend, om 9u40, een sms ontvangen met de melding dat mijn 5GB gratis surfvolume opgebruikt is. 

Vorig jaar verdween mijn 3GB gratis surfvolume ook na 1uur. Ik belde de klantenservice op met de vraag of er een technisch probleem was, want had enkel mails gelezen. Neen kreeg ik te horen van de klantenservice en bijkomend de vraag of ik een tariefwijziging niet zag zitten wegens veel gebruik.

Dit voorval doet me toch sterk vermoeden dat er bij Orange WEL een technisch probleem aanwezig is en ik dus 20€ voor 2GB teveel heb betaald toen. (Ter info: ik heb een abonnement)

Hebben anderen dit probleem ook voorgehad? 

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
alevks
Gewaardeerd verkenner

Hi Tribe! 

Mijn excuses...heb het verkregen antwoord niet meegegeven. Volgens een customer care medewerker heb ik vernomen dat mijn gratis 5GB reeds geactiveerd werd na ontvangst van eerste sms (dus niet startdatum die werd aangegeven). Volgens hun gegevens had ik ze wel degelijk gebruikt. Ik kon dit zelf nagaan door mijn dataverbruik na te gaan in mijn instellingen. Tot mijn verbazing had Instagram gewoon eventjes 15 GB verbruikt op minder dan 1 uur tijd... wat mij nog steeds straf lijkt, maar goed. Dus zowel van eigen data als gratis data ging zomaar weg. 

Ter info: ik had dus geen video's en/of stories geüpload of gedownload op Instagram... Hierna heb ik wel gelijk mijn instellingen van Instagram gewijzigd en een max. datagebruik geïnstalleerd op mijn telefoon. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
StefanMsk
Ervaren verkenner

Ik heb hetzelfde probleem gehad en bij mij was het vanzelf na een paar dagen in orde. Momenteel eigenlijk ook weinig tot geen mobiele data nodig. Is het voor jou opgelost?

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Ga ik meteen doen 😉 Bedankt voor je advies! 

Ugh @alevks,

Welk antwoord heb je gekregen? Soms is het een tijdje wachten tussen de sms een de echte activatie van je 5GB bonus.

Wijze woorden vliegen door de hoofdtipi !

Totem

0 pluimen
Margauxdebie
Gewaardeerd verkenner

Ik had dit ook met mijn 5gb voor

Leden met de meeste pluimen