Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 08-05-19 12h20
Antwoorden: 10 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik heb op 30/04/2019 een abonnement op Orange genomen. Maandag kreeg ik al mijn sim-kaart, maar die moest nog geactiveerd worden. Dat heb ik meteen gedaan, maar toen kreeg ik een mail dat ik moest wachten op een andere mail om de activatie te kunnen voltooien. Die had ik binnen de 24u moeten ontvangen, intussen zijn we al 48u verder.
Mijn abonnement bij Proximus was al verlopen de dag dat ik het abonnement nam. Ik heb gevraagd om behoud van nummer. Kan het daaraan liggen dat het wat langer duurt? Zo ja, hoe lang gaat dit nog duren?
Alvast bedankt.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@VanSig ik begrijp wat u bedoeld van het kastje naar de muur bij Proximus. Heb klanten genoeg daar uit de problemen geholpen jammer genoeg maar dat is een heel ander verhaal. Wat u beste doet is het volgende , ga naar een Orange shop en leg daar de situatie in het kort uit. Eventueel wordt er eerst een stopzetteing gedaan van de nieuwe aanvraag en komt er gewoon weer een geheel nieuwe aanvraag. Daarbij vraagt u een nieuw nummer en dan eigenlijk bent u zo goed als meteen actief en bereikbaar.
Beste, mijn probleem is juist zelfde behalve dat Orange heeft mijn nummer op 'niet actief' gezet (onder de instructies van mijn exwerkgever) waardoor mijn huidige werkgever dat met Proximus werkt, kan de overname niet doen, ze ontvangen de foutmelding dat deze nummer niet actief is.
mijn werkgever wilt dit rechtzetten en ze hebben een aanvraag ingediend om de oude nummer bij een nieuwe simkaart laten activeren, maar de activatie loopt niet vlot, ik wacht sinds 26/09 nu al 5 werkdagen.
hoe lang duurt een activatie?
mvg,
Elliot
@elliota2 een activering duurd minimaal 48 uur MAAAAAARRR ...... bij een gewone overzetting een nummer wat actief is. Nu kan dit iets langer duren omdat het terug actief gezet moet worden dus hopelijk is het zo snel mogelijk actief en opgelost.
@VanSig U heeft dus 30/04 een aanvraag gedaan en op 06/05 uw simkaart ontvangen. Dat betekend dus dat het minimaal 48 uur kan duren vooraleer uw abonnement actief is. U krijgt dus nog een ssms op uw oude simkaart van de vorige provider dat uw diensten zullen wegvallen. Daarna kan u de nieuwe simkaart van Orange in uw toestel steken en zal uw abonnement actief zijn. Het kan ook langer duren voor dat uw signaal weg valt heeft ook te maken met het aantal aanvragen. Moest u echt twijfelen of er geen zekerheid in vinden kan u altijd eens de klantendienst bellen , 02 745 95 00 , of via facebook messenger of twitter een bericht sturen voor verdere info.
Dat is nu waarschijnlijk het probleem. Mijn abonnement bij Proximus was al verlopen. Dus ik kan geen sms ontvangen. Ik heb met mijn bestelnummer mijn kaart geactiveerd en in de mail die ik ontving stond dat ik een mail zou ontvangen om me te verwittigen wanneer mijn kaar actief is. Nu zitten beide kaarten in mijn telefoon en geen van de twee werkt. Vandaar mijn vraag of ik nu wel mijn nummer kan behouden en of het daardoor langer zal duren? Beetje jammer dat Orange dat niet even laat weten. Nu zit ik al een week zonder telefoon en weet ik niet hoe lang dit nog zal duren. Heb er al spijt van... Dit is dezelfe reden waarom ik niet bij Proximus bleef, geen beetje communicatie naar de klant toe.