annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Activatie sim-kaart laat op zich wachten

Topic gestart op: 08-05-19 12h20

Antwoorden: 10 antwoorden

VanSig
Gewaardeerd verkenner

Activatie sim-kaart laat op zich wachten

OPGELOST

Ik heb op 30/04/2019 een abonnement op Orange genomen. Maandag kreeg ik al mijn sim-kaart, maar die moest nog geactiveerd worden. Dat heb ik meteen gedaan, maar toen kreeg ik een mail dat ik moest wachten op een andere mail om de activatie te kunnen voltooien. Die had ik binnen de 24u moeten ontvangen, intussen zijn we al 48u verder.

Mijn abonnement bij Proximus was al verlopen de dag dat ik het abonnement nam. Ik heb gevraagd om behoud van nummer. Kan het daaraan liggen dat het wat langer duurt? Zo ja, hoe lang gaat dit nog duren?

Alvast bedankt.

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@VanSig  ik begrijp wat u bedoeld van het kastje naar de muur bij Proximus. Heb klanten genoeg daar uit de problemen geholpen jammer genoeg maar dat is een heel ander verhaal. Wat u beste doet is het volgende , ga naar een Orange shop en leg daar de situatie in het kort uit. Eventueel wordt er eerst een stopzetteing gedaan van de nieuwe aanvraag en komt er gewoon weer een geheel nieuwe aanvraag. Daarbij vraagt u een nieuw nummer en dan eigenlijk bent u zo goed als meteen actief en bereikbaar. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
elliota2
Aspirant verkenner

Beste, mijn probleem is juist zelfde behalve dat Orange heeft mijn nummer op 'niet actief' gezet (onder de instructies van mijn exwerkgever) waardoor mijn huidige werkgever dat met Proximus werkt, kan de overname niet doen, ze ontvangen de foutmelding dat deze nummer niet actief is.

mijn werkgever wilt dit rechtzetten en ze hebben een aanvraag ingediend om de oude nummer bij een nieuwe simkaart laten activeren, maar de activatie loopt niet vlot, ik wacht sinds 26/09 nu al 5 werkdagen.

hoe lang duurt een activatie?

mvg,

Elliot

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@elliota2  een activering duurd minimaal 48 uur MAAAAAARRR ...... bij een gewone overzetting een nummer wat actief is. Nu kan dit iets langer duren omdat het terug actief gezet moet worden dus hopelijk is het zo snel mogelijk actief en opgelost. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@VanSig U heeft dus 30/04 een aanvraag gedaan en op 06/05 uw simkaart ontvangen. Dat betekend dus dat het minimaal 48 uur kan duren vooraleer uw abonnement actief is. U krijgt dus nog een ssms op uw oude simkaart van de vorige provider dat uw diensten zullen wegvallen. Daarna kan u de nieuwe simkaart van Orange in uw toestel steken en zal uw abonnement actief zijn. Het kan ook langer duren voor dat uw signaal weg valt heeft ook te maken met het aantal aanvragen. Moest u echt twijfelen of er geen zekerheid in vinden kan u altijd eens de klantendienst bellen , 02 745 95 00 , of via facebook messenger of twitter een bericht sturen voor verdere info. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
VanSig
Gewaardeerd verkenner

Dat is nu waarschijnlijk het probleem. Mijn abonnement bij Proximus was al verlopen. Dus ik kan geen sms ontvangen. Ik heb met mijn bestelnummer mijn kaart geactiveerd en in de mail die ik ontving stond dat ik een mail zou ontvangen om me te verwittigen wanneer mijn kaar actief is. Nu zitten beide kaarten in mijn telefoon en geen van de twee werkt. Vandaar mijn vraag of ik nu wel mijn nummer kan behouden en of het daardoor langer zal duren? Beetje jammer dat Orange dat niet even laat weten. Nu zit ik al een week zonder telefoon en weet ik niet hoe lang dit nog zal duren. Heb er al spijt van... Dit is dezelfe reden waarom ik niet bij Proximus bleef, geen beetje communicatie naar de klant toe.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen