annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Al abonnee en nieuwe smartphone kopen

Topic gestart op: 22-04-20 16h43

Antwoorden: 6 antwoorden

NP2020
Gewaardeerd verkenner

Al abonnee en nieuwe smartphone kopen

OPGELOST

Beste,

Ik ben al jaren klant bij Orange, mijn gsm is al enkele keren gewoon uitgevallen terwijl hij volledig opgeladen is.

De smartphone Samsung A51 zou ik graag willen. Deze kost 9 euro + 35 euro per maand.

Ik heb nu abonnement Koala en verbruik mijn 4 GB nooit volledig op.

Bij deze smartphone stellen ze voor 20 euro voor Go Plus + 15 euro Smart data 2 GB. Wat ben ik hiermee als ik het niet volledig opgebruik?

Ik vraag mij af, als mijn man ook bij Orange wil komen wat ons dat dan op een maand zal kosten?

Mvg,

NP

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@NP2020  daar komt de berekening wel wat op neer ja. En je komt ook beter uit in je formule voor het geen jij wil en gaat gebruiken. Moet niet meer nemen dan dat je verbruikt dat is nergens voor nodig. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
patrick2
Wijze
Wijze

@NP2020  bedenk goed als je een nieuwe gsm neemt gekoppeld aan een abonnement dat je tarief gaat veranderen. 

Het is wel zo als je een toestel kiest en je dus gekoppeld wordt aan de smart data je dus de keus hebt uit de jou gekozen formule want die bepaald dus je korting. Je wil graag het toestel aan 9 euro heb je dus 2 GB data gratis + Go Plus is met 5 GB data = 7 GB data + onbeperkt bellen en sms voor 35 euro per maand. Als je het toestel neemt aan 99 euro = 6 GB data + onbeperkt bellen en sms voor 30 euro per maand. 

Dat je nu niet al die data verbruikt dan zou je aan de tweede formule genoeg hebben. Ik heb ook meer data dan ik verbruik maar moest er ergens ooit iets zijn en je hebt internet nodig heb je het wel. 

In jou situatie zou ik voor de minste korting gaan , de 99 euro , met de Go Plus , dan zit je goed kwa formule gebruik / verbruik wat bij je past. Maar deze vergelijking maak ik aan de hand van jou berekening aan de Koala die je nu hebt. 

 

Als je man ook naar Orange wil komen en gaat samen op 1 factuur is het beste eerst te kijken wat je man wil. Heeft die veel data nodig of niet en wil die ook een gsm erbij of blijft het zoals het nu is. Dan kan je die vergelijking ook maken en kijk wat die nu heeft bij zijn huidige provider.

patrick2_0-1587566892101.png

patrick2_1-1587566945051.png

Voor je man , 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
NP2020
Gewaardeerd verkenner

Dus als ik het goed begrijp doe je met de tweede formule profijt?

Want als ik goed reken.

- Eerste formule betaal je 15 euro meer: is 15*24 = 360 + 9 (smartphone) = 369 euro voor gsm

- Tweede formule betaal je 10 euro meer: 10*24 = 240 + 99 (smartphone) = 339 euro

Dus eigenlijk betaal ik gewoon voor de eerste formule meer voor een abonnement met smartphone?

 

Gregory
Wijze
Wijze

@NP2020@patrick2 

Ook in overweging te nemen is een Go Intense als jullie beiden bij Orange komen en de twee gsm nummers staan op dezelfde factuur.

Een Go Intense geeft 15 GB ipv 5GB en kost 1 EUR / maand meer ( 10 meer - 9 EUR korting )

 

NP2020
Gewaardeerd verkenner

Gregory,

Dan kom ik op het einde van de rit wel duurder uit.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen