annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Als iemand mij belt vanuit het buitenland, word ik gefaktureerd?

Topic gestart op: 21-05-23 08h34

Antwoorden: 8 antwoorden

Helen1
Ervaren genezer

Als iemand mij belt vanuit het buitenland, word ik gefaktureerd?

OPGELOST

Beste

Als iemand mij belt vanuit een EU zone 1 land, Nl of Uk, of De, word ik dan gefactureerd?

Als ik bel naar het buitenland dan word ik wel metteen gefactureerd ondanks mijn go extreme.

Ik dacht dat ik ergens gelezen had als oplossing dat je naar het buitenland kon bellen in je abbonement zat met je data? Klopt niet! Ofwel is er een fout met mijn facturatie want ik heb unlimited en heb nooit de 300 gb overschreden sinds de nieuwe aanpassing.

 

Mvg

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Helen1 

Als jij belt vanuit België naar het buitenland , dat kan een EU land zijn of buiten de Eu , dan moet jij deze kosten betalen. 

Als jij belt vanuit een EU land , laat ik zeggen vanuit DE , dan gaan deze kosten van jou eigen bundel af dat is dus niks extra dat aangerekend wordt. De roaming kosten zijn vervallen met andere woorden : bel jij vanuit een EU land naar een ander nummer dan gaat dit van jou eigen bundel af zonder buiten bundel kosten. 

Als jij vraagt dat Amazon jou belt kan het zijn dat er kosten aangerekend worden. Ik ben er niet van want ik kan die informatie nergens terug vinden op dit moment. In het gunstigste geval betalen zijn hun telefoonkosten en niet de klant. 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
Frauke83
Veteraan verkenner

Als je belt via WiFi, worden er toch sowieso geen kosten aangerekend? Beste optie lijkt mij!

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Frauke83  schreef:

Als je belt via WiFi, worden er toch sowieso geen kosten aangerekend? Beste optie lijkt mij!


Dat hangt ervan af hoe jij "bellen via WiFi" interpreteert.

Wanneer je VoWiFi bedoelt, dan heb je wel degelijk kosten. Het gesprek gaat dan wel over WIFi, maar je betaalt met uw beltegoed, alsof je gewoon zou bellen. VoLTE, idem. Heb je onbeperkt bellen, dan is dat geen probleem natuurlijk. Identieke redenering voor VoLTE.

Wanneer je bellen via een app bedoelt, zoals WhatsApp en consoorten, dan betaal je uw gesprek met mobiele data uit uw abo. Niet dat dit verbruik enorm is, maar het is er wel. Het voordeel hier van is wel dat je geen rekening hoeft te houden met waar uw correspondent is. Dat maakt allemaal niks uit. Interessant dus voor internationaal bellen vanuit België. Dit kan zowel met WiFi als met 4/5 G

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Helen1 

Ik denk dat je ook een beetje verward bent voor wat betreft "bellen met data". Hier bedoelt met doorgaans mee dat je belt via WhatsApp, Messenger, Skype, en van die toestanden. Dan maakt het niks uit waar je bent of naar waar je belt. Je verbruikt dan geen telefoon-bel-tegoed maar wel data tegoed.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Trickie
Veteraan verkenner

@Helen1 Als jij met een Belgische sim-kaart in België zit kun je voor de gesprekskosten van binnenkomende telefoontjes NOOIT aangerekend worden door je operator (in dit geval Orange). Eender van wie of van waar ze ook komen.

Dat zou ook niet logisch zijn. Stel je voor, een halve gare aan de andere kant van de wereld die jouw nr. ergens vind (of willekeurig kiest) zou je zo op kosten kunnen jagen...

 

Leden met de meeste pluimen