Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 05-01-20 18h27
Antwoorden: 9 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo helpers !
Hopelijk is de overgang van oud naar nieuw aangenaam verlopen !
Zeer graag jullie hulp aub ...
Ik heb een Love pakket met Koala - en stel, ik zit in het buitenland met met foon met Belgisch nummer, wat kost het mij om naar een ander Belgisch nummer te bellen ? En andersom : wat kost het mij om vanuit België naar een Belgisch nummer in het buitenland te bellen ? 🤔
Bedankt voor de moeite ! 👏
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@comima als u belt vanuit het buitenland naar een ander nummer dan gaat het gewoon van uw eigen bundel af dus er zijn geen andere kosten. Als u belt vanuit België naar een Belgisch nummer zitten er voor u ook geen kosten aan. Dus eigenlijk kost u het gewoon niks. Belt u naar een gsm nummer van dat land vanuit België dan zitten er kosten aan verbonden.
Wat mijn gewaardeerde collega @patrick2 hier neergeschreven heeft is helemaal correct.
Misschien even kaderen om het beter te onthouden:
Graag gedaan.
Bij het herlezen heb ik gezien dat ik één detail vergeten ben:
Wanneer u belt vanuit BE naar een ander BE gsm, dan kost u dat nooit extra roaming kosten, gelijk waar op de wereld dat uw correspondent zich bevindt. Het gaat enkel van uw gewone beltegoed af.
So far so goed, dat stond er al.
Maar voor de tegenpartij is dat niet zo !! Ik schreef dat de tegenpartij (dus de BE gsm waar u naartoe belt) ook geen roaming kosten meer aangesmeerd krijgt. Dat is enkel waar indien die tegenpartij zich in de EU zone bevindt. Wanneer de tegenpartij elders op de wereldbol vertoeft gaat die dus wel roamingkosten aangerekend krijgen, ook al belt hij dus niet zelf maar wordt door u gebeld.
De reden is hier ook weer dat hij/zij weet dat hij/zij in het buitenland is, en dat buiten de EU zone. En het verdrag dat de roaming kosten afschaft is dus enkel gelding binnen de EU zone.
Ziezo, dat hoorde er nog bij om volledig te zijn. 🙂
Opgepast als ge van buiten EU gaat WhatsAppen (gelijk naar waar): als ge niet ergens gebruik kunt maken van WiFi zult ge de 4G altijd extra moeten betalen, dat is niet standaard in uw abo inbegrepen ....
Er bestaan wel formules voor, maar die zijn altijd extra bij uw abo bij te nemen (en betalen).
Slaapwel 😊
Hallo helpers !
Hopelijk is de overgang van oud naar nieuw aangenaam verlopen !
Zeer graag jullie hulp aub ...
Ik heb een Love pakket met Koala - en stel, ik zit in het buitenland met met foon met Belgisch nummer, wat kost het mij om naar een ander Belgisch nummer te bellen ? En andersom : wat kost het mij om vanuit België naar een Belgisch nummer in het buitenland te bellen ? 🤔
Bedankt voor de moeite ! 👏
Ugh @comima,
Voor alle duidelijkheid : Roaming bedoelt "zwerven", we spreken dus over roaming als je in het buitenland bent. Een oproep vanuit België naar een buitenlandse nummer (europees nummer inbegrepen) noemt men een "internationaal oproep". Het veschil tussen beiden is dat roaming in Europa geen extra kosten vergt terwijl internationale oproepen betalend zijn (je zult dus extra kosten moeten betalen).
Je vindt zeker meer info hierover op onze roaming & internationale oproepen webpagina.
Totem's groet,
Totem
@comima als u belt vanuit het buitenland naar een ander nummer dan gaat het gewoon van uw eigen bundel af dus er zijn geen andere kosten. Als u belt vanuit België naar een Belgisch nummer zitten er voor u ook geen kosten aan. Dus eigenlijk kost u het gewoon niks. Belt u naar een gsm nummer van dat land vanuit België dan zitten er kosten aan verbonden.
Wat mijn gewaardeerde collega @patrick2 hier neergeschreven heeft is helemaal correct.
Misschien even kaderen om het beter te onthouden:
Hallo cdt24801 !
Bedankt voor de duidelijke uitleg ! Ik heb die gekopieerd en in mijn mapje Orange gezet !
In mijn geval dus alles gratis voor niks ! Topie 👍 !!!
Aangename avond verder ! 😊