Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 16-02-22 16h36
Antwoorden: 9 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo, bel je bij Go Intense gratis nr Zwitserland? (Vanaf mijn Belgische gsm tot de andere zijn gsm, maar deze persoon is nu in Zwitserland)
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Als die persoon een belgisch nr heeft zul jij niks betalen - je bent immers niet verondersteld om te weten waar iemand zich bevindt
Zwitserland zit niet in de EU (zone 2) en die persoon met een belgisch nr die in Zwitserland zit, zal zelf 1 EUR/min moeten betalen - zie hier let_2101004_roamingprices_update_nl_1_19.01.pdf (orange.be)
onder Inkomende Oproepen. Indien deze persoon zich in zone 1 bevindt is alles gratis voor beide partijen
@Leentje1973 goedenavond.
Heeft een van onderstaande antwoorden je geholpen?
Zo ja, dan mag de deze als oplossing aanvinken, dank je.
Indien je belt naar een Belgisch nummer in het buitenland binnen de Europese Unie (EU) is dit gratis.
Zwitserland is GEEN EU-land dus is dit betalend.
De persoon die in Zwitserland zit gebruikt best zijn/haar GSM niet want dat zal een kostelijk grapje worden anders 😑
@Pletse schreef:
Indien je belt naar een Belgisch nummer in het buitenland binnen de Europese Unie (EU) is dit gratis....KNIP...
😑
Dat klopt niet hoor. Zoals @Gregory reeds schreef: jij wordt als beller niet geacht te weten waar de opgebelde zich bevindt. Dit betekent dat wanneer de gebelde een Belgisch gsm nummer heeft die oproep steeds inbegrepen is in uw abonnement (dat is niet hetzelfde als gratis hé), waar ter wereld die opgebelde zich ook moge bevinden.
Voor de gebelde is het inderdaad een ander verhaal, die gaat de roaming kosten mogen ophoesten ... (Behalve in de EU zone)
Mijn excuses.
Had het bericht van Gregory nog niet gezien en die is idd correct...
Met de veranderingen rond roaming zou je op den duur niet meer weten hoe het in elkaar zit.
En ik zeg dat mensen "gratis" bellen vermits bijna iedereen onbeperkt mag bellen met hun GSM-abonnement maar de correcte verwoording is inderdaad "inbegrepen in het abonnement" 😅
Gelukkig ben ik geen advocaat.
Toch 1 ding die correct is in m'n bericht:
"De persoon die in Zwitserland zit gebruikt best zijn/haar GSM niet want dat zal een kostelijk grapje worden anders "