annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bellen naar het buitenland

Topic gestart op: 03-04-19 11h31

Antwoorden: 13 antwoorden

VandenSe
Aspirant verkenner

Bellen naar het buitenland

OPGELOST

Goedemiddag 

Mijn vriend en mezelf zitten allebei bij Orange, en ik werk in Frankrijk en we wonen in België. Nu kijkt mijn vriend op my orange en ziet hij dat hij 56 euro buiten bundel zit door oproepen naar het buitenland? Hij zou zogezegd al bijna 4 uur gebeld hebben naar mij, als wij bellen duurt dit minstens 1 minuutje. Ik dacht dat bellen naar het buitenland gratis was alsook hoe komen zij aan zogezegd 4 uur.. Ik weet ook al als ik ga bellen naar Orange dat ze mij toch weer niet gaan verstaan.. Wat moet ik hier mee doen , want ik kan hier echt niet mee lachen en mijn vriend nog minder..

 

 

0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@VandenSe  het bellen met een gsm NAAR het buitenland is niet gratis moest u hem bellen is dat wel gratis. Een minuutje bellen kan al gaan naar de 90 cent per minuut om even naar Frankrijk te bellen. De beste oplossing gaat zijn hiervoor de twee nummers op 1 en dezelfde factuur te zetten want dan heeft u de Orange circkle . Dat wil zeggen elk gsm nummer op de zelfde factuur belt onderling gratis. 

  • Roamen doe je per definitie in het buitenland: je gebruikt je abonnement buiten de eigen landsgrenzen. Bel je vanuit België naar het buitenland, dan betaal je nog steeds internationale tarieven. Bel je vanuit Frankrijk naar België, dan ben je aan het roamen en bel je dus tegen Belgische tarieven. Bel je vanuit België naar Frankrijk, dan ben je niet aan het roamen en zul je hier wél extra voor moeten betalen.
Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
13 ANTWOORDEN 13
patrick2
Wijze
Wijze

@VandenSe  het bellen met een gsm NAAR het buitenland is niet gratis moest u hem bellen is dat wel gratis. Een minuutje bellen kan al gaan naar de 90 cent per minuut om even naar Frankrijk te bellen. De beste oplossing gaat zijn hiervoor de twee nummers op 1 en dezelfde factuur te zetten want dan heeft u de Orange circkle . Dat wil zeggen elk gsm nummer op de zelfde factuur belt onderling gratis. 

  • Roamen doe je per definitie in het buitenland: je gebruikt je abonnement buiten de eigen landsgrenzen. Bel je vanuit België naar het buitenland, dan betaal je nog steeds internationale tarieven. Bel je vanuit Frankrijk naar België, dan ben je aan het roamen en bel je dus tegen Belgische tarieven. Bel je vanuit België naar Frankrijk, dan ben je niet aan het roamen en zul je hier wél extra voor moeten betalen.
Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
VandenSe
Aspirant verkenner

Ja, nu hebben we het inderdaag gezien maar meestal bel ik naar mijn vriend alsook zitten wij normaal gezien op eenzelfde factuur.. Hij heeft mijn nummer overgenomen omdat ik dan dubbele data kon hebben.. Vind het echt dubbel dacht dat dit gratis was vermits er niemand mij dit ooit gezegd had..

 

 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@VandenSe  het zou inderdaad fijn zijn als dat ergens vermeld heeft of dat hier omtrent uitleg van bij was gekomen. Hopelijk is het antwoord u beetje een verduidelijking op uw vraag. en kijk eens samen goed na of de nummers daadwerkelijk op dezelfde factuur staan. U kan dan wel gratis onderling naar elkaar toe bellen want daar dient de Orange circkle voor 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
VandenSe
Aspirant verkenner

Ja, inderdaad ze zouden dit wel beter vermelden want wij stuurden super veel sms'en naar elkaar.. Nu wij weten het , ja ik zal hiervoor kijken. Alvast bedankt!

Leden met de meeste pluimen