annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bericht bij roaming

Topic gestart op: 19-08-18 02h05

Antwoorden: 25 antwoorden

Cdt24801
Wijze
Wijze

Bericht bij roaming

OPGELOST

Ik ben vandaag, oeps gisteren, het is al na middernacht Smiley Tong, naar Duitsland geweest en daarbij ook door Nederland gepasseerd.

Nu had ik mij wel verwacht aan een reeks smsjes met de melding dat ik in het buitenland zit enz ...

Maarrrr ... dat is dus niet gebeurd! Ik heb wel een aantal smsje gekregen, maar daar stond enkel een getal in, dat op het eerste zicht een telefoonnumer is, maar daarvoor heeft het teveel cijfers ... 12 om precies te zijn, ééntje teveel dus .. en de enige overeenkomst is dat de eerste twee "32" zijn. Daarom dat ik eerst dacht dat het een telefoonnummer was. Ik heb zo zes smsjes gekregen, en allemaal een verschillend getal.

Trouwens, als je in een smsje een telefoonnummer zet, dan wordt dat gekleurd en onderlijnd en kan je dat nummer bellen door erop te klikken. Geen van dat alles is van toepassing op die berichtjes ...

Wat het nog vreemder maakt: een collega die mee in de wagen zat en een Orange prepaid kaart heeft (ikzelf heb een Koala abo) heeft WEL de klassieke smsjes gekregen met die hele uitleg over roaming erin ...

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en heeft nog iemand dit fenomeen al eens waargenomen?

Hieronder een screenshot:

Screenshot roaming sms.jpg

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Jerre het zijn een soort broadcasts . Ja het is misschien niet simpel te begrijpen als men er niet vaker mee te maken gehad heeft. Maar de gsm ontvangt de info bericht van de zendmasten. Deze geven dan aan van welke zendmasten de gsm informatie binnen krijgt. Je hebt hier niet veel aan natuurlijk maar voor de echte liefhebbers die dat persee willen weten wel natuurlijk. Die code die men ziet staan is gelinkt aan die zendmast en volgende code die mast en zo verder. Het is niet simpel uit te leggen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

25 ANTWOORDEN 25
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Jerre  schreef:

@Cdt24801  Dit is waarschijnlijk een fout van een dienst die gelijk welk nummer kan uitsturen, de nummers zijn te lang voor België.
Stond er iets in de berichten ?


Nee, dat waren de berichten zelf, daarom dat ik het zo vreemd vond. Geen touw aan vast te knopen ....

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Jerre
Gewaardeerde genezer

Ah wacht eens even.. dat zijn mobile emergency broadcasts aan het icoontje te zien.
Kijk eens bij de SMS instellingen.

Cdt24801
Wijze
Wijze


@Jerre  schreef:

Ah wacht eens even.. dat zijn mobile emergency broadcasts aan het icoontje te zien.
Kijk eens bij de SMS instellingen.


Daar kan ik niks speciaals vinden ... Trouwens, die emergency broadcasts, daar moet ge u toch voor inschrijven? En die komen zeker niet van NL of D, de landen waar ik die dag geweest ben.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

Niet serieus, een pluim en de oplossing die ik al gegeven had 😐

 

Cdt24801
Wijze
Wijze

OK, als de uitleg klopt over de zendmasten, dan zijn die toch enkel aan mij gericht omwille van mijn rit naar het buitenland. Dan zijn het toch geen broadcastberichten, anders zou iedereen die gekregen hebben. Een bericht dat specifiek naar een individu gestuurd wordt is geen broadcast.

En waarom is dat dan de eerste en enige keer dat ik zoiets gezien heb en waarom heeft mijn medepassagier, eveneens Orange klant, dan wel de gewone gebruikelijke smsjes gekregen?

Het is niet van levensbelang, maar het intrigeert me wel ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen