annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Eerste factuur

Topic gestart op: 31-01-23 20h47

Antwoorden: 3 antwoorden

Lanza
Aspirant verkenner

Eerste factuur

Beste

 

Ik ben klant sinds eind december.  Daarvoor had ik al een kleine factuur betaald.  Nu ontving ik mijn eerste officiële factuur van maar liefst 178 euro voor gsm, tv en internet.  Na 1 uur aan de lijn te hebben gewacht vernam ik dat de installatiekosten werden aangerekend terwijl mij dit gratis was beloofd bij overstappen van telenet.  Bijkomend was dat ik sms ontving van een gamedienst,  waar ik echter geen gebruik van maakte. Nu zei de operator dat hij die kosten van installatie EN van die sms en, zou laten vallen, en ik uiteindelijk nog ong 88 euro dien te betalen.  Nu stuurde hij me een beticht . En eenmaal dichtgelegd vernam ik dat ik 148 euro moest betalen ipv 88 zoals afgesproken. Opnieuw gebeld  opnieuw half uur aan de lijn, en toen vernam ik van een heel slecht sprekende man, dat ik geen korting kreeg voor die berichten, wat de eerste operator wel zei .  Toen zag de tweede operator dat er inderdaad 30 euro in krediet was . Maar de officiële factuur liet op zich wachten.  Via mijn app staat nog steeds de officiële 178. Wat ik volgens beiden NIET moest betalen, en me geen zorgen moet maken.

 

Pfff, dit is chaos.    Ik wil gewoon op tijd zonder problemen betalen.  Ik had een contract van 59 euro per maand.  Is dit nu zo moeilijk om dit gewoon maandelijks te sturen, zonder al die problemen ? Wat als ik niet had gebeld? Maar eventjes installatiekosten aanrekenen  in hoop dat klant wel betaalt? Zo werkt het niet.  Ik wens dat dit in orde gebracht wordt, en mij duidelijkheid wordt gegeven en gewoon 1 factuur wordt gestuurd .  Die 88 euro lijkt me redelijk tov die 178.  

Kan mijn dossier es bekeken worden en mij officieel een factuur toezenden, en niet via sms zoals eerste operator deed? Gewoon via de app.  Die vind ik best oke, als alles normaal verloopt tenminste.

 

Ik ben overgestapt van telenet, maar eerlijk? Ik had tenminste wel duidelijkheid,  en goede communicatie  , dit terwijl het nummer 5000 van jullie, gewoon in het Frans is, ellenlang moet wachten, en de operators heel slecht Nederlands spreken.  .. 

 

Hopelijk kan mij wat duidelijkheid en vertrouwen gegeven worden

De taeye kurt

Labels (2)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Gregory
Wijze
Wijze

@Lanza 

Vooreerst moet je weten dat je altijd voor de volgende periode betaalt.  De eerste factuur dekt de voorbije periode die meestal geen complete maand is en pro rata aangerekend wordt, alsook de volgende periode.  In het slechte geval is dit maal 2.  Je kunt in My Orange en in je klantenzone de gedetailleerde factuur bezien die de periodes aangeeft. Lees dit ook even.

Je kunt discuteren over de installatiekosten als je on-line besteld hebt.

Verder ben ik hier al tegengekomen dat de installatiekosten pas op de tweede factuur verrekend worden

Ten slotte zou ik je aanraden om de factuur te betalen.  Als er rechtzettingen zijn worden die bij de volgende factuur in rekening gebracht.

Niet betalen leidt tot aanmaningen en tenslotte wordt je gewoon geblokkeerd - en niet niemand schiet daarmee iets op.  Niet betalen was een slechte raad Te laat met betalen? | Orange België

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@Lanza goedemorgen,

niet fijn om dit te lezen, maar de facturatie loopt altijd langer bij Orange.

Ik zou zeggen heb een maand geduld en die sms doen ze altijd ook via mail

krijg je de factuur binnen, en op de app kan je ze ook zien staan.

Op deze pagina kan je op een andere manier contact opnemen.

https://www.orange.be/nl/contact#/

Succes.

Welkom.png

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Lanza 

Hier kunnen wij helaas niet veel voor u betekenen, wij zijn ook allemaal gewone klanten. Dit is een forum door en voor klanten. Geen Orange medewerkers hier. Ja, de CM natuurlijk wel, maar diens enige taak is het forum in goede banen leiden.

Je zou een Orange shop kunnen binnenstappen, wellicht dat je daar geholpen kan worden ..

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen