annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Extra kosten in buitenland

Topic gestart op: 21-07-21 14h16

Antwoorden: 3 antwoorden

elisavasiliu
Aspirant verkenner

Extra kosten in buitenland

OPGELOST

3D5B005B-4026-48D8-A978-9E8179ECE3DB.png

90D9E827-5DC3-4FEF-AF5A-AF45D5AC3B67.png

Beste, ik ben op vakantie in Griekenland en toen ik aankwam kreeg ik een bericht dat ik dezelfde tarieven zou hebben als in belgie maar dat is bij mij niet zo. Als ik op de app kijk staat er €68,00 extra buiten mijn abonnement wat ik niet vind kunnen aangezien ik een bericht kreeg dat het dezelde tarieven zijn! 

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@elisavasiliu  

Je moet er mee opletten in het buitenland via welke operator je verbonden wordt. Dat ligt er aan ook waar je bent natuurlijk in dat land maar er zijn landen bij die je in eens verbinden op een mast van een operator die niet gelinkt is aan dat land. 

Dus je bent nu in Griekenland maar waar in Griekenland ? Want ik heb hier nog al een topic zien komen en die persoon was ook in Griekenland maar kreeg ook kosten buiten bundel. Wat bleek die was in eens verbonden met een mast vanuit Turkije die gaf een heel sterk signaal. Dus die heeft  geen goede verbinding kunnen hebben met de Griekse operator en ja dan gaat je toestel zelf op zoek en dat kan je dan in eens geld kosten. 

Eigenlijk moet je dus altijd goed opletten waar je toestel mee verbind , met welke operator. Ben je dus ergens aan een lands grens van dat land heb je dus kans dat je niet meer met de operator van de land verbonden bent. 

https://community.orange.be/t5/Tarieven-en-verbruik/Roaming-Word-ik-aangerekend/td-p/79327

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
patrick2
Wijze
Wijze

@elisavasiliu  

Je moet er mee opletten in het buitenland via welke operator je verbonden wordt. Dat ligt er aan ook waar je bent natuurlijk in dat land maar er zijn landen bij die je in eens verbinden op een mast van een operator die niet gelinkt is aan dat land. 

Dus je bent nu in Griekenland maar waar in Griekenland ? Want ik heb hier nog al een topic zien komen en die persoon was ook in Griekenland maar kreeg ook kosten buiten bundel. Wat bleek die was in eens verbonden met een mast vanuit Turkije die gaf een heel sterk signaal. Dus die heeft  geen goede verbinding kunnen hebben met de Griekse operator en ja dan gaat je toestel zelf op zoek en dat kan je dan in eens geld kosten. 

Eigenlijk moet je dus altijd goed opletten waar je toestel mee verbind , met welke operator. Ben je dus ergens aan een lands grens van dat land heb je dus kans dat je niet meer met de operator van de land verbonden bent. 

https://community.orange.be/t5/Tarieven-en-verbruik/Roaming-Word-ik-aangerekend/td-p/79327

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


elisavasiliu
Aspirant verkenner

Bedankt op te antwoorden! Ik ben namelijk met de operator “cosmote” verbonen.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@elisavasiliu  

Maar is dit elke keer zo ? heb je dit nagezien ? Als je gaat verplaatsen kan dit een probleem zijn natuurlijk. Misschien dat je er nu mee verbonden bent op je hotel of camping of in de lokale stad maar als je er mee naar zee gaat of eender welke plaats kan dit wel afwijken. 

Jou toestel zal zich altijd verbinden met het beste netwerk wat die kan kiezen. Dus let daar eens op als je op verplaatsing gaat dat je overal verbonden bent met de zelfde operator. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen