Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 16-10-19 08h58
Antwoorden: 12 antwoorden
Hallo
Kan ik ergens een factuur betwisten anders dan via telefoon?
Ik heb graag alles op email staan.
Sinds 1 augustus ben ik verhuisd en wou ik orange meenemen. Na 2 maanden bleek dat Orange het niet kon aansluiten omdat de dropkabel foutief zou zijn (PE14) maar volgens het bedrijf wat de kabel gelegd heeft, was dit wel degelijk de juiste kabel (PE14 was nodig omdat het een langere afstand was), nochtans zei de klantendienst dat dit wel ging maar volgens de technieker was dit niet het geval. hierna heb ik dan maar besloten om Orange op te zeggen. Ik krijg wel nog facturen voor de maanden Augustus en September terwijl ik geen diensten gehad heb, hiervoor heb ik vaak gebeld maar kreeg ik de uitleg dat de compensatie ging gebeuren nadat ik terug was aangesloten, wat in dit geval dus niet meer was.
Maar hoe moet je die betwisten?Ik vindt trouwens dat de overheid bedrijven zou moeten verplichten dat ze een duidelijk e-mail adres hebben om klachten naar toe te kunnen sturen.
@Patje-2019 schreef:
Maar hoe moet je die betwisten?Ik vindt trouwens dat de overheid bedrijven zou moeten verplichten dat ze een duidelijk e-mail adres hebben om klachten naar toe te kunnen sturen.
Weet je, ik ben niet meer van de jongste dus het klinkt misschien een beetje ouderwets, maar toch vind ik in zulke situaties nog steeds een aangetekende brief het medium dat hiervoor het best geschikt is. Het nadeel is natuurlijk, het kost wel iets, een mail kost niks ..
Je zou ook naar de ombudsman kunnen mailen, dat kost ook niks. Zoals gezegd, je kan Orange NIET via mail bereiken.
Even ter aanvulling: de factuur zelf betaal je wel zo snel mogelijk, die schuld is namelijk wel correct !! Anders krijg je wel degelijk een tweede herinnering ...
De schuld is correct.
Maar waar is de eerste herinnering?
@Patje-2019 schreef:
De schuld is correct.
Maar waar is de eerste herinnering?
Als je de andere thread leest die ik hier wat hoger heb aagehaald zie je daar het antwoord staan: Orange beschouwt de originele factuur als een eerste herinnering dat je moet betalen ... En dat is het punt waar ze in de fout gaan omdat ze trachten op die manier de wet die de eerste herinnering verplicht kosteloos maakt te omzeilen.