Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 31-03-19 22h07
Antwoorden: 10 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik zit met een bizar probleem.
Graag zou ik voor mijn gezin 3 Zen abonnementen willen afsluiten via de Orange website.
Maar om de bestelling te kunnen voltooien moet ik een 10-cijferig GSM-nummer opgeven (zie bijlage).
EN dat heb ik niet! Het was juist de hele opzet dat ik een Belgisch gsm-nummer+abonnement wil aanschaffen!
Ik heb een belgisch vast nummer en een nederlands gsm-nummer (omdat ik daar werk).
Maw. Ik moet een gsm-nummer hebben om een gsm-nummer te kunnen krijgen???
Graag hulp met deze kafkaiaanse toestan waar ik nu in verzeild ben geraakt
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Het is uiteindelijk gelukt...
Ik had een biref gekregen om te activeren. Maar er was iets niet goed gegaan bij Orange.
Gebeld en nog eens gebeld en uiteindelijk was het in orde.
Kortom, mijn 3 abonnementen werken!
Einde goed - al goed.
Dank voor het antwoord!
Er zijn vele manieren om de identiteit van iemand te controleren. En de meerwaarde van ene gsm nummer t.o.v. een vast nummer m.b.t. identiteit ontgaat me enigzins.
En ja, Proximus: hetzelfde probleem, enkel een mobiel nummer wordt geaccepteerd.
MAAR Base NIET. Daar kan ik een vast nummer invoeren!
Het lijkt me sterk dat Base onder een andere wetgeving valt dan Proximus en Orange.
Dus puur commercieel gezien snijdt Orange zich in de vingers.
En ergens zou men denken dat een bedrijf graag nieuwe klanten wilt....
Maar toch bedankt voor het antwoord! Heel prettig dat u de moeite neemt om in te gaan op mijn vraag.
@Stanislas graag gedaan voor deze kleine moeite daar zijn we voor hier op de tribe elkaar te helpen . Nu bij Base weet ik niet durf ik niet te zeggen maar dat is dan inderdaad raar dat je daar een vast nummer in kan geven. Misschien omdat ze nu bij Telenet zijn en daar een andere regelgeveing toepassen? Allerzins hoop ik dat uw bestelling als nog gaat lukken en dat het allemaal in orde komt.
Net even de proximus klantendienst gebeld. Daar vielen ze van hun stokje.
Ik kreeg te horen dat de noodzaak voor een geldig belgisch mobiel nummer GEEN noodzaak is. Ze gingen er naar kijken.
Heeft u enig idee waar ik de regelgeving kan vinden?
Dankje!
@Stanislas heb eens rond gezocht maar heb niet iets concreets gevonden in deze regelgeving. Dan zou het naar mijn inziens moeten lukken om een vaste lijn nummer in te voeren als contactnummer. Ook in de contractvoorwaarden staat hiervan niks beschreven.
Het is uiteindelijk gelukt...
Ik had een biref gekregen om te activeren. Maar er was iets niet goed gegaan bij Orange.
Gebeld en nog eens gebeld en uiteindelijk was het in orde.
Kortom, mijn 3 abonnementen werken!
Einde goed - al goed.