Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 11-02-19 02h34
Antwoorden: 4 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo iedereen
Ik ben voor langere tijd in het buitenland (Australië). Ik heb hier een lokale sim gekocht en bij Orange overgeschakeld naar pre-paid omwille van verhuis. Ik gebruikte WhatsApp nog via mijn Belgisch nummer. Nu heb een nieuwe gsm moeten kopen hier omdat de andere stuk was en moet ik via een sms naar mijn Belgisch nummer mijn WhatsApp verifiëren. Echter, op mijn nieuw toestel krijg ik geen verbinding met een netwerk. Ik heb enkel de 'alleen noodoproepen' melding.
Heeft iemand een idee wat ik kan doen?
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik heb net even met mijn dochter overlegd en ze vertelde dat er een kleine kans is dat als je naar de winkel gaat waar je de foon gekocht hebt dat ze deze via een in te voeren code kunnen unlocken. Mits je een goede uitleg hebt natuurlijk. In uw geval geen probleem waarschijnlijk.
Maar zoals gezegd, ze kunnen/doen het niet overal/allemaal...
Maar niet geschoten is altijd mis ...
@Stnnts de toestellen in het buitenland zijn geblokkeerd voor buitenlandse simkaarten. Dat wil dus zeggen dat er een simlock op zit . Dit om verkoop en aankoop tegen te gaan in het buitenland omdat de prijzen natuurlijk erg schelen. Daarom dat u een blgische simkaart niet kan steken in de australische gsm. Maar ook bijvoorbeeld een australische kaart niet in een belgisch toestel.
Als het oude BE toestel simlock vrij was (en vermoedelijk was dat zo) dan werken buitenlandse simkaarten daar wel in. Je hebt wel gelijk als het nieuwe Australische toestel een simlock heeft, dan gaat de BE simkaart niet werken.
Hier gaan we er wel vanuit dat @Stnnts slechts één foon gebruikt. Toen mijn dochter in Australië verbleef had zij twee foons, haar eigen exemplaar van hier met haar BE simkaart en zij heeft ter plekke een basic foon gekocht om met de lokale simkaart te werken.
Heb jij enkel een Australische sim gekocht en steek/stak je die in uw BE foon? En is uw probleem dat je nu een Australische foon hebt waar je uw BE sim in steekt en dat werkt niet? In dat geval, als je de Australische sim in de Australische foon steekt, dan werkt alles wel veronderstel ik?
Uw mail adres, wat voor een adres is dat? Providergebonden of een gmail of hotmail adres? Kun je dat mail account niet configureren op uw Australische foon met de Australische sim erin?
Ik heb net even met mijn dochter overlegd en ze vertelde dat er een kleine kans is dat als je naar de winkel gaat waar je de foon gekocht hebt dat ze deze via een in te voeren code kunnen unlocken. Mits je een goede uitleg hebt natuurlijk. In uw geval geen probleem waarschijnlijk.
Maar zoals gezegd, ze kunnen/doen het niet overal/allemaal...
Maar niet geschoten is altijd mis ...